Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@00:08:41 GMT

جوایز فیلم‌های مستقل اهدا شد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۲۳۱۳

جوایز فیلم‌های مستقل اهدا شد

ایران اکونومیست-جوایز فیلم‌های مستقل اسپیریت اهدا شد که فیلم سینمایی «وداع» توانست جایزه بهترین فیلم این مراسم را به دست آورد.

جوایز فیلم‌های مستقل معمولا خودش را در جایگاهی که در مقابله مستقیم با اسکار باشد قرار می‌دهد و امسال هم استثنا نبود. جوایز فیلم مستقل اسپیرت که در سانتا مونیکا برگزار شد، تنوع جوایز اکادمی اسکار را ارتقا داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری این مراسم با کنایه به آکادمی اسکار که هیچ زنی در بخش کارگردانی نامزد نشده است، گفت: ما واقعا به کارگردان‌های زن احترام می‌گذاریم.

سه بازیگر از ۴ بخشی که در این رویداد موفق به دریافت جایزه شدند در جوایز آکادمی حتی نامزد هم نشده اند. رنی زلوگر دیگر بازیگری بود که از مراسم فیلم‌های مستقل جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن را دریافت کرد و انتظار می‌رود در اسکار نیز موفق باشد.

یکی از اهدا کنندگان جایزه در این مراسم گفت: برای اولین بار در تاریخ جوایز فیلم‌های مستقل تمامی پنج بازیگر زن نقش مکمل افراد رنگین پوست هستند. این در حالی است که در اسکار سنتیو اریو تنها بازیگر سیاه پوست نامزد شده است.

آدام سندلر هم در این مراسم در زمان دریافت جایزه خود به اسکار حمله کرد و گفت: بگذارید آنها فردا شب اسکار خود را برگزار کنند. زیبایی و ظاهر آن‌ها در طول زمان محو خواهد شد، اما شخصیت‌های ما برای همیشه خواهد درخشید.

برندگان اصلی جوایز به شرح زیر هستند.

بهترین فیلم: «وداع»
بهترین فیلم اولی: «بوک اسمارت» به کارگردانی اولیویا ویلد
بهترین کارگردان: بنی و جاش سفدی برای «الماس‌ها نخراشیده»
بهترین بازیگر زن: رنی زلوگر برای «جودی»
بهترین بازیگر مرد: آدام سندلر برای «الماس‌های نخراشیده»
بازیگر نقش مکمل زن: زائو شوژن برای «وداع»
بازیگر نقش مکمل مرد: ویلم دفو برای «فانوس دریایی»
بهترین فیلمنامه: نوا بامباک برای «داستان ازدواج»
بهترین فیلمنامه نویس اولی: فردریکا بیلی و استفون بریستول برای «تو را دیروز دیدم»
یهترین فیلم بین المللی: انگل به کارگردانی «بونگ جون هو»
بهترین تصویربرداری: «فانوس دریایی»
بهترین تدوین: «الماس‌های نخراشیده»
جایزه رابرت آلتمن: داستان ازدواج ساخته نوا بامباک

باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: فیلم سینمایی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فیلم سینمایی جوایز فیلم های مستقل بهترین بازیگر بهترین فیلم بازیگر نقش الماس ها نقش مکمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۲۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»

اولین تصویر از «مگالوپولیس» ساخته «فرانسیس فورد کاپولا» پیش از رونمایی در جشنواره کن ۲۰۲۴ منتشر شد.

به گزارش ایسنا، نخستین تصویر از فیلم سینمایی «مگالوپولیس» ساخته «فرانسیس فورد کاپولا» که با سرمایه شخصی او ساخته شده است با حضور «آدام درایور» و «ناتالی امانوئل» منتشر شد.

این پروژه سینمایی که جشنواره‌های مهم سینمایی در رقابت برای نمایش آن بودند، سرانجام به جشنواره کن رسید و سازنده سه‌گانه «پدرخوانده» فیلم جدید خود را در بخش مسابقه کن رونمایی خواهد کرد. 

 «مگالوپولیس» پروژه‌ای است که کاپولا برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ شروع به نوشتن آن کرد و با هزینه بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده که بخشی از آن با فروش بخش قابل توجهی از املاک او تامین شده است.

«مگالوپولیس» با دو ساعت و ۱۵ دقیقه مدت زمان داستان یک کلان شهر را پس از ویرانی تصادفی آن دنبال می کند، با دو دیدگاه رقیب؛ یکی از یک معمار ایده آلیست (آدام درایور)، دیگری از طرف شهردار عملگرا (جانکارلو اسپوزیتو).

در فیلم سینمایی «مگالوپولیس» بازیگران دیگری چون «فارست ویتاکر»، «ناتالی امانوئل»، «جان وویت»، «لارنس فیشبرن»، «اوبری پلازا»، «شیا لابوف»، «کلوئه فاینمن»، «کاترین هانتر» و «داستین هافمن»، «دی بی سوینی»، «تالیا شایر»، «جیسون شوارتزمن»، «جیمز رمار» و «جیانکارلو اسپوزیتو» مقابل دوربین رفته‌اند.

«آناهید نظریان»، «بری آزبورن» و «دارن دیمتر» تهیه‌کنندگان اجرایی این فیلم سینمایی هستند.

«فرانسیس فورد کاپولا» از بزرگترین فیلمسازان معاصر سینمای جهان است که از جمله افتخارات و جوایز سینمایی وی طی چهار دهه فیلم‌سازی می‌توان به جایزه‌ اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۱ برای «پاتون»، جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۳ برای «پدرخوانده»، جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی در سال ‌۱۹۷۵ برای «پدرخوانده‌۲»، جایزه بفتا بهترین کارگردانی در سال ‌۱۹۷۸ برای «اینک آخرالزمان»، جایزه دوربین جشنواره برلین در سال ‌۱۹۹۱، جایزه نخل طلا و جایزه فیپرشی جشنواره کن در سال ‌۱۹۷۹ برای فیلم «اینک آخرالزمان»، جایزه نخل طلا و جایزه بهترین فیلم معنوی جشنواره کن در سال ۱۹۷۴ برای فیلم «مکالمه»، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی در سال ۱۹۸۰ برای «اینک آخرالزمان»، جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم‌نامه در سال ‌۱۹۷۳ برای «پدرخوانده»، جایزه ویژه پنجاهمین سال تأسیس جشنواره سن‌سباستین در سال ‌۲۰۰۲، شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز در سال ‌۱۹۹۲، جایزه صدف طلایی بهترین فیلم و جایزه فیپرشی جشنواره سن‌سباستین و ... اشاره کرد. 

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت‌ماه تا ۵ خردادماه) برگزار می‌شود و امسال «گرتا گرویگ» کارگردان آمریکایی ریاست هیات داوران را بر عهده دارد و «جورج لوکاس» خالق سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» و استودیو ژاپنی جیبلی هم با دریافت جایزه نخل طلای افتخاری مورد تقدیر قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • فیلم| حمایت جانانه بازیگر زن برنده اسکار از جنبش دانشجویی آمریکا
  • نامزدی امباپه و انریکه برای دو جایزه ارزشمند
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت