Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دن برولت، وزیر انرژی آمریکا، گفت کانادا و مکزیک می‌توانند به صادرات زغال سنگ آمریکا به آسیا با دور زدن ممنوعیت کشتی‌رانی در ایالت‌های ساحل غربی آمریکا که به دلیل نگرانی‌ها از تاثیر این سوخت بر تغییرات آب و هوایی اعمال شده، کمک کنند.

برولت گفت امیدوار است توافق تجاری جدید آمریکای شمالی که میان آمریکا، کانادا و مکزیک ماه گذشته به دست آمد، گفت‌وگو‌ها در این زمینه را تسهیل کند و دو کشور همسایه آمریکا فرصت‌هایی را برای صادرات زغال سنگ پیشنهاد دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر انرژی آمریکا در ادامه تاکید کرد: «به همین دلیل است که این توافق اهمیت دارد. امیدواریم با کانادا و مکزیک همکاری بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم راهی برای صادرات زغال سنگ از ایالت وایومینگ و دیگر ایالت‌های غربی آمریکا به آسیا و بازار‌های جهانی بیابیم.»

این در حالی است که برخی از نمایندگان کنگره آمریکا معتقدند در توافق تجاری جدید میان این سه کشور استاندارد‌های محیط زیستی نادیده گرفته شده است.

وایومینگ یک ایالت پیشرو در تولید زغال سنگ در آمریکاست که صادرات از آن متوقف شده است. در ایالت‌های کالیفرنیا، واشنگتن و اورگان نیز به دلیل نگرانی‌ها از تاثیر زغال سنگ بر تغییرات آب و هوایی بنادر مربوط به زغال سنگ تعطیل شده‌اند. دولت ترامپ تلاش کرده تا به شرکت‌های تولیدکننده زغال سنگ کمک کند در رقابت با انبوهی از تولید‌کنندگان گاز طبیعی ارزان قیمت عقب نمانند. وزیر انرژی دولت ترامپ در همین گفت‌وگو اعلام کرد ۶۴ میلیون دلار برای تحقیق و توسعه کارخانه‌های زغال‌سنگ کارآمدتر تخصیص می‌یابد.

ترامپ پس از ورود به کاخ سفید از توافق آب و هوایی پاریس که پیشتر از سوی اوباما به امضا رسیده بود خارج شد. او اعلام کرد این توافق با منابع آمریکا منافات دارد و خروج از آن صنایع زغال سنگ آمریکا را رونق خواهد بخشید. ترامپ در کاخ سفید گفت: «آمریکا از پیمان پاریس خارج می‌شود، اما به مذاکرات برای معامله بهتر در این زمینه ادامه می‌دهد.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق آب و هوایی پاریس سوخت فسیلی صادرات زغال سنگ کانادا و مکزیک وزیر انرژی آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود

یکی از اعضای جنبش حماس با اشاره به اینکه این جنبش خواهان رسیدن به توافق است گفت که پیشنهاد کنونی که در مذاکرات قاهره دریافت کردیم، بهتر از پیشنهادهای قبلی است.

به گزارش ایسنا، حسام بدران، از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که این جنبش در مساله مذاکرات با جدیت تعامل می‌کند و خواهان رسیدن به توافقی است که به رنج و مشکلات مردم فلسطین پایان دهد.

وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: نتانیاهو و کابینه تندرو او به طور عامدانه از رسیدن به توافق آتش‌بس ممانعت می‌کنند. محاسبات نتانیاهو با امور شخصی وی و آینده‌ سیاسی‌اش مرتبط است و به رسیدن به توافق اهمیت نمی‌دهد.

این عضو ارشد حماس افزود: آنچه در این دور از مذاکرات قاهره به ما پیشنهاد شد بهتر از پیشنهادت قبلی است.

بدران تاکید کرد: با دولت آمریکا ارتباط مستقیم نداریم بلکه از طریق واسطه‌ها با آن در ارتباط هستیم. دولت آمریکا بیطرف نیست بلکه در جنگ علیه ملت ما شریک است.

وی در بخش دیگری گفت: ما خواستار ورود ترکیه و روسیه به عنوان ضامن هرگونه توافق با رژیم اسرائیل شدیم.

رسانه‌های صهیونیستی ساعاتی پیش جزئیات پیشنهاد آتش بس پیشنهاد شده به جنبش حماس را منتشر کردند.

آن‌ها اعلام کردند که این توافق سه مرحله‌ای و ۱۲۴ روزه است.

در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

پیش از این کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که هیئت امنیتی مصر که در روند مذاکرات اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کرد در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به یک چارچوب توافقی دست یافته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • عزم جهانی برای پایان دادن به استفاده از زغال‌سنگ
  • مرگ کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار (+ عکس)
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • «وعده صادق» نتیجه صبر و استقامت است
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • دانشگاه راتگرز نیوجرسی علیه اسرائیل بیانیه صادر می‌کند
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه