Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@13:50:28 GMT

«سیگنوس» تا ساعاتی دیگر به فضا می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۲۸۴۶

«سیگنوس» تا ساعاتی دیگر به فضا می‌رود

موشک نورثروپ گرومن به همراه فضاپیمای باری سیگنوس تا ساعاتی دیگر به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس، موشک نورثروپ گرومن به همراه فضاپیمای باری سیگنوس تا ساعاتی دیگر به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب می‌شود.

این موشک به همراه فضاپیمای باری از حدود ۴ روز پیش در مرکز پرواز Wallops Flight قرار گرفته تا امروز و طی چند ساعت دیگر برای ارسال به فضا آماده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت Rocket Lab در ۱۲ دسامبر به طور رسمی سایت جدید پرتاب ایالات متحده را برای پرتاب‌های تجاری افتتاح کرد و نیروی هوایی ایالات متحده، اولین گروهی بود که از این مجموعه جدید پرواز انجام داد.

مجموعه پرتاب LC-۲، یا همان سایت پرتاب جدید موشک الکترون Rocket Lab یک سکوی پرتاب ساحلی است که در منطقه میانی اقیانوس اطلس قرار دارد. این تاسیسات در مرکز پرواز Wallops Flight واقع در ناسا است و اولین سایت پرتاب ایالات متحده برای Rocket Lab است.

نورثروپ گرومن، شرکت هوافضا و صنایع دفاعی آمریکاست که به ناسا در ارسال فضاپیمای پشتیبانی بدون سرنشین یکبار مصرف کمک می‌کند تا فضانوردان حاضر در ایستگاه فضای بین‌المللی بتوانند تحقیقات مورد نظر خود را انجام دهند.

فضاپیمای سیگنوس نیز یک فضاپیمای پشتیبانی بدون سرنشین یکبار مصرف آمریکایی است که توسط نهاد علوم دفاعی اوربیتال ساینسز کورپوریشن ساخته شده و اکنون توسط شرکت نورثروپ گرومن به عنوان بخشی از برنامه خدماتی توسعه حمل و نقل بین‌المللی سامانه‌های تجاری ترابری مداری (COTS) ساخته و راه‌اندازی شده‌ است.

فرانک دماورو، مدیرکل سیستم‌های فضایی گفت: پرتاب سیگنوس به احتمال ۹۵ درصد امروز انجام می‌شود؛ مخاطبان می‌توانند پرتاب این فضاپیما را در سایت «space.com» به طور زنده تماشا کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: موشک ایستگاه فضایی بین المللی ایالات متحده فضاپیما سیگنوس تا ساعاتی دیگر ایالات متحده بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۲۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ گرفت

مهدی هفت چشمه پرتابگر جوان کشورمان موفق شد مدال نقره ماده پرتاب چکس مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا را به دست آورد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در مرحله نهایی رقابت ماده پرتاب چکش مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر دبی در امارات در حال برگزاری است، مهدی هفت چشمه پرتابگر کشورمان در جایگاه دوم قرار گرفت و مدال نقره را کسب کرد.

هفت چشمه با پرتابی به مسافت 66.64 متر  و 6 سانتیمتر کمتر نسبت به نفر نخست در جایگاه دوم  ایستاد.

علی سروری دیگر نماینده کشورمان در این مسابقات در جایگاه چهارم قرار گرفت و دستش از کسب مدال کوتاه ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • بوفالوی عصبانی شیر را به هوا پرتاب کرد (فیلم)
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ گرفت
  • مانا حسینی در جایگاه هفتم پرتاب نیزه
  • لحظه وحشتناک از منفجر شدن مین در دست سربازان روس + ویدئو | ببینید سرباز چقدر پرتاب شد!
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)