Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با تامین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی طرح‌های متعدد آبخیزداری در استان اردبیل در حال اجراست.

رضا کریمی در حاشیه جلسه شورای اقتصاد مقاومتی شهرستان نیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 45 میلیارد تومان از این محل برای اجرای طرح‌های آبخیزداری جذب شده که در همین راستا 70 طرح آبخیزداری در اردبیل، نیر، نمین و سرعین در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اساس و مبنای توسعه و تحول در این استان را تکیه بر بخش کشاورزی و بالندگی در این بخش دانست و خاطرنشان کرد: در کنار کشاورزی نوین باید صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز مدنظر قرار گیرد تا به نوعی از اقتصاد منفعل و روبه نابودی در این استان جلوگیری شود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس به اصرار خود مبنی بر حضور در کمیسیون کشاورزی و قرار گرفتن در جمع هیئت رئیسه را یادآور شد و بیان کرد: با تدوین برنامه ششم توسعه که همزمان با اولین سال حضورمان در مجلس بود در کمیسیون کشاورزی تلاش شد تا در این بخش تصویب 33 ماده قانونی را در بخش کشاورزی انجام دهیم که 17 مورد از آنها در حمایت از عشایر سختکوش و دلیر بود.
کریمی با بیان اینکه اولین سفر کمیسیون کشاورزی مجلس دهم به استان اردبیل بود که طی آن ۲۱ نفر از اعضای ۲۳ نفره کمیسیون به همراه بنده به اردبیل آمدند، افزود: هیئت‌ها و کمیته‌های تشکیل شده در حوزه‌های مختلف اقدام به احصای مشکلات بخش روستا وکشاورزی و عشایری و جمع‌بندی و ارائه راهکار برای حل مشکلات این حوزه صورت گرفت.
وی ادامه داد: سفر دوم اعضای کمیسیون کشاورزی به اردبیل طبق روال قبل برای پیگیری مصوبات دور اول صورت گرفت که این سفر نیز در راستای پیگیری دوم درباره وام‌ها و تسهیلات دریافتی حوزه کشاورزی از نظام بانکی بود که در ماه چهارم حضور در مجلس قانونی برای بخشش سود و جریمه وام‌های دریافتی تولیدکنندگان مصوب کردیم. 
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به موضوع استمهال وام‌های کشاورزی و کارسازی در این زمینه اشاره و تصریح کرد: مجلس با این استمهال سه سال تنفس برای کشاورزان در بازپرداخت وام‌های معوق پیش‌بینی کرده است.
کریمی در مورد تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و پرداخت آن بیان کرد: برای اولین بار در برنامه ششم توسعه در کمیسیون کشاورزی پیش‌بینی شد که با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر دو برابر سهم اولیه اختصاصی را در این قالب این تسهیلات برای استان دریافت کنیم.
وی ادامه داد: سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص بیش از ۳۰ درصد است و باید سهم بیشتری از اعتبارات اشتغال پایدار جذب استان شود.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ارتقای جایگاه استان را در اجرای طرح‌های مکانیزه و آبیاری نوین تا چهارم کشوری یادآور شد و اظهار کرد: این اقدامات نسبت به سال‌های قبل در وضعیت کاشت، برداشت و فروش محصولات کشاورزی اردبیل تغییرات محسوسی ایجاد کرده و تلاش می‌کنیم تا با اتخاذ سیاست‌های درست وضعیت مالی کشاورزان را بهبود بخشیم.
کریمی به استیضاح وزیر کشاورزی سابق به دلیل جلوگیری حجتی از صادرات سیب زمینی اشاره کرد و گفت: با عقب‌نشینی وزیر در آن مقطع و آزادسازی صادرات سیب زمینی استیضاح حجتی منتفی شد و این موضوع در کمیسیون کشاورزی به عنوان یک اصل مدنظر قرار گرفت.
وی در مورد بهسازی معابر روستایی و اجرای طرح‌های هادی در چهار سال گذشته بیان کرد: در این چهار سال معادل تمامی اعتبار گرفته شده در سال‌های قبل جذب منابع انجام شده است.
به گزارش ایسنا، نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از اخذ 3 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار در سال‌های اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: این رقم قابل قیاس با هیچ دوره قبلی نیست.
کریمی در پایان گفت: برای اولین بار در تاریخ 110 میلیارد تومان برای تامین آب عشایر اختصاص یافت که سهم استان اردبیل در صدر استان‌های کشور بوده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی توسعه کشاورزی طرح های آبخیزداری کشور نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس کمیسیون کشاورزی میلیارد تومان حال اجراست اجرای طرح استان اردبیل بخش کشاورزی وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه اول کشوری اردبیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل فرهاد ثنائی با اعلام این خبر افزود: در اولین جلسه بررسی عملکرد واحد‌های ثبتی و مدیریت‌های امور اراضی استان‌ها که در ساختمان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد شهرستان‌های اردبیل، نیر و گرمی رتبه‌های اول تا سوم کشوری و شهرستان مشگین شهر رتبه هفتم را در بین بیش از ۵۰۰ شهرستان احراز کردند.
وی ادامه داد: استان اردبیل با بیش از ۷۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و یک میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی از استان‌های برتر کشوری در زمینه کاداستر اراضی می‌باشد که تا کنون بیش از ۹۸ درصد اراضی ملی و ۲۷ درصد اراضی کشاورزی کاداستر و دارای سند تک برگی شده است.
این مقام مسئول افزود: وسعت کم قطعات در اراضی کشاورزی، کوهستانی بودن منطقه و تعلل چندین ساله در تعیین تکلیف اراضی خالصه از جمله مشکلات صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان اردبیل می‌باشد که ارائه راهکار‌های مناسب و همکاری دستگاه‌های ذیربط باعث جهش و پیشرفت چشمگیر در صدور اسناد اراضی کشاورزی در طی ۱۸ ماه اخیر شده است.
لازم به توضیح است در این جلسه که با حضور روسای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور اراضی کشور برگزار شد از مدیر امور اراضی استان اردبیل بعنوان مدیریت برتر کشوری در زمینه صدور اسناد اراضی کشاورزی تجلیل بعمل آمد.
پاسخ دهی سریع و دقت بالا و همچنین ارائه راه حل‌های و ابتکارات نوین در بررسی پرونده‌ها و رفع مشکلات متقاضیان دریافت اسناد اراضی کشاورزی از جمله موارد موثر در سنجش و انتخاب مدیریت امور اراضی استان اردبیل بعنوان مدیریت برتر کشوری بوده است.

دیگر خبرها

  • اردبیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی رتبه اول را کسب کرد
  • توسعه باغداری و گردشگری در شهرستان گرمی دنبال می‌شود
  • حساب دهیاری‌های اردبیل شارژ شد
  • اعتبارات شهرستان‌ها کفاف تکمیل پروژه‌ها را نمی‌دهد
  • کسب رتبه اول کشوری اردبیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی
  • ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری
  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد