Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: در قالب 2 پروژه ریلی در سال 1400، هزار کیلومتر خط آهن دیگر به شبکه ریلی افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی امروز در مراسم افتتاح 56 پروژه ریلی در 13 ناحیه راه‌آهن کشور، اظهار داشت: یکی از نمادهای توسعه همین مراسم افتتاحیه است که نشان می‌دهد جریان زنده‌ای برای توسعه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید برنامه‌ای مدون برای ارتقای کیفیت و افزایش سهم ریل در بین مدل‌های حمل‌ونقل به دست آ‌وریم. 

وزیر راه و شهرسازی افزود: کیفیت‌بخشی به ناوگان حمل‌ونقل شامل بازسازی و نوسازی ناوگان و ورود ناوگان جدید و همچنین اتصال 5 استان به شبکه ریلی کشور از برنامه‌های توسعه‌ای بود که وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن دنبال کرد. 

اسلامی با اشاره به اینکه تا سال 1400، هزار کیلومتر خط آهن به شبکه ریلی افزوده می‌شود، گفت: بهسازی و نوسازی خطوط موجود، توجه به نظام جامع لجستیک و احداث پارک لجستیک‌ها دنبال شد تا به این ترتیب برنامه جامع لجستیک را استقرار دهیم و حمل‌ونقلی روان‌تر با کیفیت بالاتر داشته باشیم. 

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های ریلی امروز، همچنین افتتاح پروژه در منطقه اینچه‌برون گفت: اینچه‌برون در آینده منطقه آزاد خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کیفیت‌ بخشیدن به خدمات مسافری و ارتقای ایمنی در دستور کار قرار دارد و این در راه‌آهن  اهمیت ویژه‌ای دارد. 

اسلامی اظهار داشت: با روزآمدسازی ناوگان و کیفیت‌بخشی زیرساخت‌ها به زودی دو پروژه بزرگ خط دوم ر اه‌آهن تا پیش از سال 1399 افتتاح می‌شود و موجب کاهش زمان سیر قطارها خواهد شد. 

وی گفت: زمانی که قطار و ریل خسته و فرسوده باشند مسافر نیز خسته می‌شود. باید توسعه و بهسازی و بازسازی خطوط و ناوگان در دستور کار باشد که رفع این موانع و مشکلات به خوبی در راه‌آ‌هن دنبال شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آهن وزیر راه و شهرسازی کیفیت توسعه شبکه ریلی افزوده می شود هزار کیلومتر خط آهن وزیر راه و شهرسازی راه آهن سال 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر شنبه در نشست هماهنگی در اجرای طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان بوشهر، از همدلی و همکاری فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و واحدها در تحقق برنامه‌های وزارت متبوع، بخصوص پروژه ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان اظهار تقدیر کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه ملی توسعه فیبرنوری FTTx در استان بوشهر به عنوان اولین استان شروع کننده در این بخش، عنوان کرد: توسعه شبکه فیبرنوری در سطح استان یک الزام است و باید با اهتمام ویژه، این مهم را در اسرع وقت اجرایی کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با توجه به چالش‌های ارائه شده از سمت اپراتورها، هدف از برگزاری این نشست را انجام هماهنگی و تسهیل امور بیان کرد.

سملیان گفت: تا کنون در شهر بوشهر ۴۲ کیلومتر، شهر برازجان ۲۷ کیلومتر، شهر گناوه ۱۸ کیلومتر، عالی شهر ۱۵ کیلومتر، شهر کنگان ۱۰ کیلومتر و شهر عسلویه ۳ کیلومتر فیبر نوری کار شده است.

وی در پایان به تکلیف شهرداری‌ها، طبق بند (پ) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی به منظور رعایت تعرفه و صدور مجوز حداکثر ۱۵ روز به پیمانکاران معرفی شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد.

کد خبر 6090087

دیگر خبرها

  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است
  • پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد