Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین/ مژگان مهرابی: اخیرا اداره آسیب های شهرداری منطقه ۱۴ با کمک معتمدان محله حسین آباد دولاب و جمعی از خیران ایستگاهی صلواتی در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی با خیابان کوثر، راه اندازی کرده که هر شب پذیرای معتادان و کارتن خواب هایی است که زیر سقف آسمان روزگار می‌گذرانند.

زمان ساعت ۱۹ را نشان می دهد که وانت نیسانی از راه می رسد و کنار ایستگاه صلواتی می ایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارش تعداد زیادی غذاست که قرار است بین معتادان توزیع شود. چند نفری که از لباس فرمشان می توان فهمید از کارکنان شهرداری هستند در عرض چند دقیقه تعداد زیادی ظرف غذا در ایستگاه می چینند. همزمان با فعالیت آنها، تعدادی افراد کارتن‌خواب و معتاد به ایستگاه صلواتی نزدیک می شوند تا بتوانند یک ظرف غذا بگیرند. «احد» پیرمرد کارتن‌خوابی است که بعد از ورشکستگی به اعتیاد رو آورده و خانواده اش او را ترک کرده اند. لباس گرمی به تن ندارد و دست هایش از شدت سرما کرخت شده است. می گوید:«ماه هاست غذای گرم نخورده ام. یکی از دوستانم گفت اینجا رایگان غذا و چای می دهند من هم آمدم. »

خدمات ویژه به معتادان بی پناه

«جمشید» ۴۸ ساله از جوانی گرفتار این بلای خانمانسوز شده است. می گوید:«اعتیاد درد بدی است، دوست و بیگانه را از آدم فراری می دهد. هیچ کس دوست ندارد حتی کلمه ای با ما حرف بزند، چه برسد به اینکه غذایی به ما بدهد. از یکی ۲ هفته پیش این ایستگاه برپا شده و مسئولانش با احترام با ما برخورد می کنند. سرمان را اصلاح می کنند. حتی حمام سیار هم برایمان درست کرده اند.» جمشید خوشحال از اینکه پناهگاهی برای آنها پیدا شده است، با اشاره به چادری که در کنار ایستگاه برپا شده ادامه می دهد: «بعضی ها شب ها به مددسرا می روند. در آنجا همه جور امکاناتی هست. اما من دوست ندارم بروم. برای همین شب هایی که خیلی سرد است در این چادر می خوابم. حداقل از سرما یخ نمی زنم.»

زمین های بی دفاع،پناهگاه کارتن خوابها

به گفته «سید علیرضا زینی وند» رئیس اداره آسیب های اجتماعی منطقه ۱۴، یکی از دلایلی که در این محدوده معتاد و کارتن‌خواب زیاد است، وجود زمین های بی دفاع شهری است که مکان دنجی برای افراد آسیب دیده شده است. او می گوید: «این زمین ها مربوط به سازمان شهرسازی است و متاسفانه از مدت ها پیش بلاتکلیف مانده اند. در همه روزهای سال معتادان و کارتنخواب ها در گوشه و کنار آن بیتوته می کنند.»
زینی وند معتقد است، این دسته افراد آسیب دیده بیمارند و وظیفه انسانی ما است که به آنها رسیدگی کنیم. او می گوید: «آنها هم مثل همه ما دارای احساس و عاطفه هستند. این که طردشان کنیم در واقع انسانیت را زیر سوال برده ایم.»

کد خبر 482684

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایستگاه صلواتی کارتن خواب زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۳۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته تمرین استقلال با حضور هواداران برگزار شد که در حاشیه این تمرین، تعدادی از پیشکسوتان این تیم و ستاره‌های سال‌های دور و نزدیک آبی‌ها از جمله بهتاش فریبا، رضا رجبی، عباس سرخاب، حمید بابازاده، علی اکبریان، کامیار کاردار، امیرحسین صادقی و داوود حقدوست راهی کمپ حجازی شده بودند.

به نقل از ورزش سه امروز نیز دو چهره آشنا و ستاره‌های دور و نزدیک استقلال در کمپ حجازی حضور یافتند. علیرضا واحدی نیکبخت و مهدی فنونی زاده پیشکسوتان این تیم، ساعتی را در کنار جواد نکونام و مهدی هاشمی نسب گذراندند.

در ادامه نیکبخت از حضور آتیلا حجازی فرزند ستاره فراموش نشدنی باشگاه استقلال بعنوان سرپرست جدید این باشگاه ابراز خشنودی کرد و گفت با کادرفنی فعلی قهرمانی در پایان فصل دور از دسترس نیست و موضوعی که پس از فصلی پر فراز و نشیب هواداران را شاد خواهد کرد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902806

دیگر خبرها

  • اقامتگاه‌های ارزان و اقتصادی در آبادان
  • هوایی خنک و نیمه‌ابری مهمان مازندران
  • فیلم| ادعای مضحک مجری BBC و واکنش مهمان برنامه
  • عزیزترین مهمان پرسپولیس در طول فصل
  • تغییر چهره بازیگر مهمان مامان مهرجویی بعد از ۲۰ سال | ببینید
  • داوید سیلوا مهمان ویژه منچسترسیتی در تقابل با وولورهمپتون + عکس
  • بانوی پرسپولیسی مهمان تمرین؛ استقبال اوسمار از زنی که با سرطان می‌جنگد + فیلم
  • (عکس) مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟
  • عکس| مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟
  • باران شلاقی مهمان ناخوانده شهر ایوان غرب شد + فیلم