Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا گودرزی افزود: در صورت ضرورت سفر به‌ویژه در محور کرج - چالوس، رانندگان و مسافران با تجهیزات کامل سفر کنند.

رئیس پلیس‌راه البرز اظهار کرد: اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن سوخت کافی از مهم‌ترین توصیه‌ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل سفر از سالم بودن بخاری و برف‌پاک‌کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس‌راه البرز بیان کرد: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس‌راه البرز به رانندگان است.

گودرزی تأکید کرد: رانندگان باید از توقف در محدوده‌هایی که احتمال ریزش سنگ دارد، پرهیز کنند. محدوده امام چشمه تا کندوان در جاده کرج - چالوس یکی از مهم‌ترین نقاط حادثه‌خیز در زمینه سقوط سنگ است.

وی گفت: پلیس‌راه استان البرز با آمادگی کامل در همه راه‌های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل‌های موردنظر مستقر شده است.

محمدرضا فلاح نژاد، مدیرکل بحران استانداری البرز نیز اعلام کرد: بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان البرز و تحلیل الگویی‌های پیش‌یابی حاکی از گذر امواج عمیق ناپایدار بارشی و بسیار سرد تا ۲۲ بهمن‌ در استان البرز حاکم است.

بر اساس این گزارش، بعضی ساعت‌ها رگبار برف و باران، وزش باد گاهی شدید و در ارتفاعات کولاک برف مورد انتظار است.

با توجه به اثر فراوان دما، علاوه بر اختلال در تردد جاده‌ای و معابر عمومی، لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر شهری، احتمال خسارت بر سازه‌های موقت و احتمال شکستن و افتادن درختانوجود دارد.

 کاهش محسوس دما، احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، یخبندان، ریزش سنگ و رانش کوه هم از مواردی است که ممکن است در این فصل سال در جاده‌ها رخ بدهد.

استان البرز دارای یک‌هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های این استان است.

نیمی از جاده ۱۶۰ کیلومتری جاده کرج- چالوس در حوزه استان البرز و نیمی دیگر در حوزه استان مازندران واقع‌شده است.

کد خبر 483323 برچسب‌ها استان البرز پلیس راهور - جاده‌ها

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان البرز پلیس راهور جاده ها پلیس راه البرز استان البرز توصیه ها جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۳۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال رگبار باران رعدو برق و وزش تند باد در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: با فعال شدن سامانه بارشی که از بعداز ظهر فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت وارد استان  و صبح شنبه  ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ از استان خارج می شود 

بر این اساس بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید، احتمال آسیب به سازه‌های کم مقاوم، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای، کاهش دید، ریزش سنگ و اختلال در تردد محور‌های کوهستانی بویژه جاده‌های کندوان و هراز از تبعات این سامانه است.

احتیاط در تردد محور‌های کوهستانی بویژه گردنه‌ها، و لغزنده بودن جاده ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی، مقاوم سازی پوشش خزانه برنج و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

همچنین مسافران در این مدت از تردد، اقامت و برپایی چادر در بستر وحاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان خوددداری و رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در محور‌های کوهستانی و هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از مسیر و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

باتوجه به مواج بودن دریا از فعالیتهای دریایی خود داری شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی رگبار و رعد و برق در البرز/ احتمال ریزش سنگ و رانش کوه
  • احتمال رگبار باران رعدو برق و وزش تند باد در مازندران
  • هشدار جدی به مسافران؛ احتمال ریزش کوه و سقوط سنگ در ۲ مسیر
  • ترافیک سنگین در جاده چالوس
  • ترافیک سنگین و اجرای محدودیت تردد در آزادراه تهران - شمال
  • رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • اعمال محدودیت‌های تردد در جاده چالوس
  • وضعیت ترافیک جاده چالوس امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند/ بارندگی در این مناطق شدید خواهد بود