Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری " العهد" ، اتحادیه پارلمان های عربی که به منظور فشرده تر کردن صفوف و بسیج مواضع جهت یاری آرمان فلسطین تشکیل شد، همچنین تاکید کرد هر گونه راه حل که در بردارنده دو مورد یاد شده نباشد، مردود است.

اتحادیه خاطرنشان کرد : وارد کردن هر گونه خدشه ای به بیت المقدس و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسراییل یک تنش خطرناک به شمار می رود که امنیت منطقه را در معرض تهدید قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین در بیانیه پایانی نشست خود اظهار داشتند: پس از اعلام طرح " معامله قرن " از سوی آمریکا ، آرمان فلسطین با چالش های خطرناکی روبرو شده است . آمریکا با جانبداری مطلق و قلدرمآبانه خود از رژیم اشغالگر اسراییل ارزشهای جهان عرب را خدشه دار کرد. به دنبال چند دهه و سالیان متمادی گذشته رنج و محرومیت فلسطینیان، این ویژگی آمریکا فصل جدیدی از نقض حقوق فلسطینیان را رقم زده است و بر همین اساس لازم است تا کشورهای عربی صفوف خود را فشرده تر کنند و مواضع خود را برای یاری آرمان فلسطین بسیج کنند.

امضا کنندگان بیانیه یاری رساندن به آرمان فلسطین را در صدر اولویت های دستور کار مشترک جهان عربی  و نهادهای تصمیم گیر در آن برشمردند.

رؤسای پارلمان های عربی اعلام کردند مخالف هر گونه راه حل ناعادلانه در مورد آرمان فلسطین هستند که در بردارنده حقوق مشروع مردم فلسطین مبنی بر شکل گیری یک کشور مستقل به پایتختی بیت المقدس در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ نیست .

آنها از توافق قرن به عنوان یک توافق یک جانبه نام بردند که نمایانگر گامی در جهت حل و فصل مسائل نیست.

شرکت کنندگان در کنفرانس امان توضیح دادند: اولین گام جهت مقابله با توطئه های شکل گرفته پیرامون آرمان فلسطین آن است که بر تحقق یافتن صلح و آشتی فلسطینی تاکید کنیم زیرا این امر جبهه خط مقدم مقابله با راه حل های ناعادلانه آرمان فلسطین به شمار می رود.

آنان تاکید کردند: بر اساس قطعنامه های سازمان ملل خدشه دار شدن آرمان بیت المقدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت یکپارچه رژیم اشغالگر یک تنش خطرناک و یک اقدام محکوم شده به شمار می رود و باید تمام کشورهای عرب تلاش های سیاسی و قانونی خود را بسیج کرده و از این شهر مقدس در برابر اقدامات نژادپرستانه رژیم اشغالگر اسراییل که امنیت و ثبات منطقه را در معرض تهدید قرار داده، حمایت به عمل آورند.

رؤسای پارلمان های عربی همچنین بر لزوم  تحقق یافتن حق بازگشت آوارگان فلسطینی و پایبند بودن به قطعنامه های سازمان ملل تاکید کردند و از تمام کشورهای جهان خواستند تا در برابر نهادهای رسمی اجتماعات اعتراض آمیز برگزار کنند و مخالفت جهان عرب را در گسترده ترین سطح آن به سمع و نظر جهانیان برسانند.

آنان بر موضع اتخاذ شده در بیست و نهمین کنفرانس اتحادیه پارلمان های عرب در امان در ماه مارس ۲۰۱۹ و مخالفت قاطع خود با روند عادی سازی روابط با اسراییل تاکید کردند.

سی امین نشست فوق العاده اتحادیه پارلمان های عرب دیروز شنبه در امان پایتخت اردن با شعار " حمایت و پشتیبانی از فلسطینیان و آرمان عادلانه شان به عنوان آرمان جهان عرب و اسلام " با مشارکت نمایندگان بیست پارلمان عربی از جمله ۱۶ رئیس پارلمان به منظور بحث و بررسی تحولات جهان عرب به ویژه آرمان فلسطین و یکپارچه کردن مواضع در مقابل طرح " معامله قرن " برگزار شد و امروز به کار خود پایان داد.  

"محمد الحلبوسی" رئیس مجلس نمایندگان عراق در این نشست به درج نام " اسراییل " در بیانیه پایانی آن اعتراض کرده و تاکید کرد که باید به جای این کلمه از " رژیم اشغالگر اسراییل " استفاده می شد . الحلبوسی همچنین خواستار برگزاری نشست فوق العاده اتحادیه پارلمان های عربی در خود فلسطین شد.

رییس جمهوری آمریکا روز سه ‌شنبه هشتم بهمن ماه ۱۳۹۸، برای نخستین بار از طرح سازش خود موسوم به  «معامله قرن» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید پرده برداشت. وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

طرح معامله قرن خواستار چشم‌ پوشی آوارگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به ویژه لبنان از حق بازگشت به سرزمین خود است؛ طرحی که بر خلاف مفاد قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد. این طرح همچنین در پی الحاق قدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری رود اردن به سرزمین های اشغالی است.

به دنبال انتشار معامله قرن بسیاری از شخصیت‌ها،  مقام‌های سیاسی و دینی سراسر جهان به ویژه مسلمانان این طرح را محکوم کردند. عراق یکی از کشورهایی است که مقام‌ها و گروه‌های سیاسی، دینی و ملی آن مخالفت های گسترده ای با معامله قرن اعلام کرده اند.

۱۴۸۷

برچسب‌ها سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل لبنان امان ایالات متحده آمریکا محمد الحلبوسی بنیامین نتانیاهو معامله قرن اسرائیل کاخ سفید پارلمان رژیم صهیونیستی فلسطین پروندهٔ خبری داستان معامله قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل لبنان امان ایالات متحده آمریکا محمد الحلبوسی بنیامین نتانیاهو معامله قرن اسرائیل کاخ سفید پارلمان رژیم صهیونیستی فلسطین سازمان ملل متحد شورای امنیت سازمان ملل لبنان امان ایالات متحده آمریکا محمد الحلبوسی بنیامین نتانیاهو معامله قرن اسرائیل کاخ سفید پارلمان رژیم صهیونیستی فلسطین اتحادیه پارلمان های عربی رژیم اشغالگر اسراییل رژیم صهیونیستی شمار می رود آرمان فلسطین تاکید کردند کشورهای عرب بیت المقدس سازمان ملل معامله قرن جهان عرب راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه مرکز اطلاع رسانی فلسطینی، یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد: کشور‌هایی که اقدام به صدور بیانیه‌های مشترک می‌کنند، بهتر است تحرکی عملی برای توقف جنگ در غزه داشته باشند.

اسامه حمدان تاکید کرد که با گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم.

حمدان گفت ما در برابر فرصتی حقیقی برای وحدت فلسطینیان بر سر پروژه آزادسازی و تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم.

وی افزود: عملیات رفح بیشتر از اینکه یک تحرک نظامی باشد، به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است.

اسامه حمدان تاکید کرد شاخه نظامی حماس مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، پابرجا خواهد بود و پس از تشکیل کشور فلسطین هم در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است