Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@08:55:06 GMT

مخالفت توتال و شل با بهانه خریداران چینی LNG

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۳۷۹۲

به گزارش ایلنا و به نقل از بلومبرگ، در حالی که شرکت CNOOC همچنان احتمال دارد تحویل این محموله‌ها را لغو کند، اما شرکت‌های توتال و شل احتمالا به دنبال دریافت خسارت از این شرکت چینی برخواهند آمد.

شرکت CNOOC به دلیل محدودیت‌هایی که بر اثر شیوع اپیدمی کرونا به وجود آمده است و بیش از ۵۰ میلیون نفر را در ده‌ها شهر قرنطینه کرده است، خواستار تاخیر در دریافت محموله‌های LNG شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایر شرکت‌های چینی از جمله پتروچاینا و سینوپک هم در حال بررسی اعلام وضعیت اضطراری در خصوص قراردادهایشان هستند اما هنوز رسما اعلام نکرده‌اند. پتروچاینا ناچار شد زمان تخلیه محموله‌های متعدد را به تاخیر بیاندازد زیرا کارگر کافی در پایانه‌های LNG رودانگ، دالیاتا و کائوفیدیان ندارد تا با ظرفیت کامل فعالیت کند.

آمار کشتیرانی که توسط بلومبرگ و شرکت کپلر گردآوری شده است، نشان می‌دهد حداقل پنج کشتی LNG به مقصد چین به نقطه دیگری تغییر مسیر داده‌اند یا در دریا لنگر انداخته‌اند زیرا محدودیت‌های ناشی از شیوع اپیدمی، امکان تحویل را دشوار کرده و تقاضا را کاهش داده است.

چین بزرگترین مصرف کننده مواد خام از محصولات انرژی تا فلزات صنعتی در جهان است و اختلال در روند خرید این کشور، به زنجیره تامین جهانی خسارت زده است.

در حالی که سایر بخش‌های مالی از هراسی که در ابتدای شیوع این بیماری داشتند اندکی خارج شده‌اند اما پیامدهای اپیدمی در تجارت کالا وخامت بیشتری پیدا می‌کند زیرا پکن به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا، سفرها را محدود و کارخانه‌ها را تعطیل نگه داشته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انرژی پکن تجارت چین ویروس محموله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۳۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد


به گزارش تابناک به نقل از شینهوا، شرکت Beijing Xinzhida Neurotechnology، یک رابط مغز و کامپیوتر (BCI) به نام Neucyber ساخته و آن را روی یک میمون آزمایش کرده است. این تراشه به میمون اجازه می‌دهد بازویی رباتیک را تنها با افکار خود کنترل کند.

شرکت سازنده ادعا می‌کند این فناوری به طور مستقل توسعه یافته است و اولین «BCI تهاجمی با عملکرد بالا» در چین محسوب می‌شود.

 
نه دانشمندان و نه شینهوا به استارتاپ ایلان ماسک اشاره‌ای نکرده‌اند، اما رونمایی از محصول جدید در انجمن سالانه‌ی Zhongguancun در پکن، هدف چین برای رقابت با نورالینک را برجسته می‌کند.

وزارت صنعت و فناوری چین سال گذشته BCI را به عنوان یک «فناوری نوظهور پیشرفته» طبقه‌بندی کرد. شرکت سازنده‌ی تراشه‌ی Neucyber هنوز آزمایش‌های انسانی را آغاز نکرده است.

دیگر خبرها

  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است