Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عسگر علی جوانبخت صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که در سالن جلسات اداره کل نوسازی مدارس استان برگزار شد اظهار کرد: مهرماه امسال ۲۱ پروژه با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان به سیستم آموزشی استان قزوین تحویل شد و در دهه فجر امسال نیز ۸ پروژه در ۳۵ کلاس درس با زیربنای سه هزار و ۹۶۵ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آماده سازی و تحویل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در مجموع از ابتدای امسال بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان پروژه در این خصوص آماده سازی و تحویل شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین افزود: از ابتدای تأسیس اداره کل نوسازی مدارس در استان قزوین تاکنون ۷۶۸ پروژه با زیربنای ۵۲۲ هزار و ۶۷۲ متر مربع آماده سازی شده است که ۲۴۵ پروژه و یک هزار و ۴۷۰ کلاس درس از این پروژه‌ها پس از سال ۹۲ اجرایی شده است.

۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای خرید وسایل گرمایشی استاندارد

جوانبخت گفت: یکی از مباحثی که در سالیان گذشته به صورت جدی مورد نظر ما بوده است مسئله استاندارد سازی گرمایشی است که در سال جاری ۲۰۹ کلاس درس با گرمایش سنتی و بخاری نفتی داشتیم و ۳۳۳ کلاس درس بخاری گازی، حرارت مرکزی و پکیج را نصب کردیم و در مجموع از ابتدای امسال ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای استاندارد سازی گرمایشی این حوزه هزینه شده است.

وی تاکید کرد: در روستاهای به شبکه گازرسانی متصل بودند از بخاری هرمتیک و در روستاهای فاقد نعمت گاز از رادیوتورهای برقی استفاده کردیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ تا کنون هر ساله تعدادی از مدارس استان قزوین در این خصوص بهینه سازی شدند که طی این سال‌ها با برنامه ریزی بلند مدت توانستیم تعداد زیادی از مدارس استان قزوین را به سیستم گرمایشی نوین مجهز کنیم.

بیش از یک‌هزار کلاس درس در قزوین نیازمند استانداردسازی

جوانبخت افزود: در حال حاضر یک هزار و ۱۷۰ کلاس درس در استان قزوین نیازمند بهینه سازی سیستم گرمایشی است که برای این کار ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال آینده تمامی کلاس‌های درس استان قزوین به سیستم گرمایشی نوین مجهز می‌شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین تصریح کرد: تعداد مدارس غیر دولتی در استان قزوین ۲۵۹ واحد است که ۷۴ درصد استیجاری، ۱۹ و نیم درصد خریداری و ۶ و نیم درصد به صورت احداثی تأمین شده است.

جوانبخت خاطرنشان کرد: ۱۲۶ واحد آموزشی ما با سازه بنایی، ۹۶ واحد فلزی و ۳۸ واحد به صورت سازه بنتی احداث شده است و به طور کلی ۲۰ درصد از مدارس غیر دولتی ما دارای استحکام است و مابقی غیر مستحکم هستند.

وی گفت: ما بناداریم طی دو سال آینده همه واحدهای سازه بنایی را وادار به مقاوم سازی و اجاره بنای جدید کنیم که امنیت دانش آموزان در این مدارس بیشتر تأمین شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین در مهرماه سال آینده تعداد ۱۹۷ کلاس درس جدید تحویل خواهیم داد که برای این کار ۷۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهیم داشت.

جوانبخت تصریح کرد: به طور کلی ۱۰۶ پروژه نیمه کاره با زیربنای ۱۶۷ متر مربع در دست اجرا در سطح استان داریم که تا پایان سال ۱۴۰۰ امیدواریم بتوانیم این پروژه‌ها را به بهره برداری برسانیم که برای اجرای این پروژه‌ها ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که قطعاً اجرای این پروژه‌ها تا حد قابل توجهی منجر به رفع مشکل فضای آموزشی در استان قزوین خواهد بود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین از برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز در استان قزوین خبر داد و گفت: این مراسم با رویکرد رسانه و فرهنگ خیرین مدرسه ساز برگزار می‌شود و با حداقل ۳۰ درصد مشارکت مالی در پروژه‌ها می‌توانیم مشارکت خیرین مدرسه ساز را بپذیریم.

جوانبخت بیان کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد مدارس ما دارای استحکام است و با ۱۰ هزار و ۷۸۵ کلاس درس در استان قزوین وجود دارد که هشت هزار و۸۸ کلاس درس دارای استحکام است و یک هزار و ۴۰۲ کلاس درس نیاز به مقاوم سازی و مابقی نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

وی عنوان کرد: یک هزار و ۳۰۰ فضای آموزشی ما دارای استحکام است و ۲۰۸ مدرسه در استان نیازمند تخریب و بازسازی است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین عنوان کرد: مشکل ما در اقبالیه مرتفع شد اما هنوز در محمود آباد، ناصرآباد، بیدستان، پونک و چوبیندر نیازمند واحد آموزشی هستیم و در واقع مشکل ما در شهر قزوین در آینده نزدیک قابل حل و فصل است.

احداث شهرک آموزشی در قزوین

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در فاز مطالعاتی پروژه شهرک آموزشی در قزوین هستیم که با انجام این پروژه مدرسه، سالن تئاتر؛ سینما، فروشگاه‌های مدارس و همه نیازهای ویژه در قابل آزمایشگاه‌های متمرکز، سالن‌های ورزشی ویژه و تخصصی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

کد خبر 4848358

منبع: مهر

کلیدواژه: نوسازی مدارس اداره کل آموزش و پرورش قزوین دهه فجر بوشهر انتخابات 98 ایلام ویروس کرونا قزوین انقلاب اسلامی ایران شهرکرد خطبه های نماز جمعه انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز بیرجند بارش برف گرگان مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین میلیارد تومان اعتبار نیاز خیرین مدرسه ساز استان قزوین سیستم گرمایشی قزوین نیازمند سازی گرمایشی پروژه ها حال حاضر کلاس درس آماده سازی ۱۲ میلیارد سال آینده یک هزار متر مربع تحویل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۳۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی

در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه یکهزار و 700 کلاس درس در استان نیمه تمام است، گفت: برای رسیدن به میانگین کشوری در سرانه فضای آموزشی، احداث پنج هزار کلاس درس در استان نیاز است.

علی مطهری، با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم، یکهزار و ۳۴ کلاس درس به فضای آموزشی استان اضافه شده است، افزود: آذربایجان‌غربی جزو چهار استان اول نیازمند گسترش فضای فیزیکی است، لذا شتاب گرفتن مدرسه سازی امری ضروری است.

مطهری،با بیان اینکه مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی در مقایسه با سالهای گذشته حدود چهار برابر افزایش داشته است، اضافه کرد: شعار محوری آموزش و پرورش، تحول است و لازمه تحول، تأمین نیروی انسانی، فضا و تجهیزات آموزشی و محتواست اما از ارکان اساسی توسعه، پیشرفت و تحول در آموزش و پرورش، توسعه فضا و تجهیزات آموزشی است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان هم در این مراسم از تعهد خیرین برای ساخت ۷۷ مدرسه با ۴۱۶ کلاس درس در جشنواره خیرین مدرسه ساز امسال خبرداد و گفت: برای ساخت این تعداد کلاس درس به یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

آخوندیان افزود: در جشنواره خیرین سال ۱۴۰۱، ۸۹ مدرسه با ۴۴۵ کلاس درس و با اعتبار ۴۳۸ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی هم در این مراسم گفت: سرانه فضای آموزشی در استان وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند تخصیص اعتبار برای احداث و تکمیل مدارس استان هستیم.

یاسر رهبردین افزود: تکمیل مدارس نیمه تمام اولویت استان است و تاکنون اعتبارات خوبی برای تکمیل مدارس و احداث مدارس جدید تخصیص یافته است.

وی، در ادامه خواستار توجه ویژه به استان با تخصیص اعتبارات ملی، برای احداث و تکمیل مدارس نیمه تمام شد.

در این مراسم از زحمات قهرمان رحمانی،مدیرکل سابق قدردانی و پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی شد.

 

 

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است