Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:42:18 GMT

احزاب سیاسی، پیشگامان شور انتخاباتی

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۳۹۳۵

احزاب سیاسی، پیشگامان شور انتخاباتی

مجلس، مهمترین رکن تصمیم‌گیری در جمهوری اسلامی ایران است، از این رو انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نمود مشارکت آحاد مردم در نظام قانونگذاری کشور، از اهمیت بسزایی برخوردار است، در این میان احزاب و تشکل های سیاسی بر تکاپوی خود برای نقش آفرینی هر چه بیشتر در انتخابات می افزایند و تلاش می کنند با معرفی افراد مورد نظر خود، ضمن تلاش برای ارتقای مشارکت شهروندان در انتخابات، آرای رأی دهندگان را نیز به سمت جریان و گرایش خود جذب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گفتنی است در زمان حاضر ۴۵ حزب و تشکل سیاسی در استان زنجان فعالیت دارند که اگرچه فعالیت برخی از آنان در طی سال چندان پر فروغ نیست ولی در ایام انتخابات، تحرک آنان به اوج خود می رسد تا از فرصت انتخابات برای معرفی خود و نامزدهای مورد حمایتشان بهره ببرند. 

خبرگزاری جمهوی اسلامی مرکز زنجان در میزگردی با حضور عباس قنبری، رییس خانه احزاب زنجان و دبیر حزب تمدن اسلامی در این استان، حسن کریمیان، رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان زنجان و دبیر حزب اعتماد ملی در این استان و اکبر عباسی، نایب رییس خانه احزاب استان زنجان و دبیر جبهه پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در استان به بررسی و واکاوی نقش احزاب سیاسی در ارتقای مشارکت شهروندان در انتخابات پرداخت.  

حاضران در این میزگرد ضمن تاکید بر فراهم کردن زمینه های حضور پر رنگ شهروندان در انتخابات، این موضوع را متذکر شدند که نقش آفرینی احزاب سیاسی نباید منحصر به موعد انتخابات باشد بلکه با تعیین ساز و کارهایی لازم است به طور مستمر از توان و ظرفیت احزاب سیاسی در اداره امور اداری و اجرایی هر چه بیشتر بهره گرفته شود.   

تقویت انتخابات، تقویت نظام و شاخص های سیاسی کشور است

عباس قنبری، رییس خانه احزاب زنجان و دبیر حزب تمدن اسلامی در این استان 

رییس خانه احزاب استان زنجان با بیان اینکه انتخابات در ایران بهار نظام جمهوری اسلامی است، گفت: ما براین باور هستیم هر کسی بخواهد این اتفاق انتخابات را کمرنگ کند، فکر می کنیم چنین افرادی از مجموعه نظام نیستند و طور دیگری فکر می کنند.

قنبری به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات به عنوان محلی برای رقابت نخبگان، ظهور و بروز دیدگاهها و تدبیرهای جدید اشاره کرد و اظهار داشت: انتخابات می تواند اثربخشی ها را در تصمیمات کلان کشور در پی داشته باشد، به همین نسبت همه ما موظف هستیم و مسئولیم به عنوان یک فرد حقیقی یا حقوقی، افراد را به حضور در انتخابات ترغیب کنیم چراکه تقویت انتخابات، تقویت نظام، تقویت امنیت، اقتصاد و شاخص های سیاسی کشور است.

همه ما موظف هستیم و مسؤولیم به عنوان یک فرد حقیقی یا حقوقی، افراد را به حضور در انتخابات ترغیب کنیم چراکه تقویت انتخابات، تقویت نظام، تقویت امنیت، اقتصاد و شاخص های سیاسی کشور است. وی ادامه داد: برای اینکه چنین الزاماتی به درستی ترسیم شود، مردم یک وظیفه ای دارند که آن حضور حداکثری توأم با انتخابی آگاهانه است؛ وظیفه دیگر را نظام دارد که باید بسترها را فراهم کند، یعنی انتظار ما از مسئولان این است که شرایط را برای گرفتن آرای مردم به درستی تدبیر کنند.

دبیر حزب تمدن اسلامی در استان زنجان افزود: چنان که در برخی دوره های گذشته شاهد بودیم، برخی شهروندان به واسطه مشغله های کاری، لحظات آخر برای رأی دادن مراجعه می کنند و از این رو باید فرصتی فراهم شود تا مردم رأی خود را بدهند.  

قنبری به موضوع الکترونیکی کردن انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: مکانیزه کردن انتخابات از ضروریات امروز است که هم شفافیت و هم سرعت کار را بالا می برد.

وی به ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدها تاکید کرد و گفت: در یک فضای رقابتی ادب از همگان شایسته است ولی این مساله برای نخبگان که در عرصه کارزار انتخاباتی حضور دارند، بایسته است.

  رییس خانه احزاب استان زنجان  تصریح کرد: به نظر می رسد اگر ما می خواهیم درست قضاوت شویم باید درست قضاوت کنیم و دیگران را به موارد مختلف متهم نکنیم.

قنبری گفت: مردم حتما در انتخابات حرف خودشان را در پای صندوق های رأی به دشمنان و همچنین به دوستان خواهند رساند.

اگر نامزد هم نداشته باشیم باز صندوق رأی را ترک نمی کنیم

حسن کریمیان، رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان زنجان و دبیر حزب اعتماد ملی در این استان 

رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان زنجان با بیان اینکه انتخابات به عنوان بهار احزاب مطرح است، گفت: اغلب در جامعه ما احزاب به واسطه انتخابات است که شناخته می شوند و البته دغدغه فعالان احزاب این است که در همه مقاطع، چه انتخابات و چه غیر آن باید به احزاب توجه شود چون احزاب به عنوان واسط بین مردم و دولت هستند.

حسن کریمیان به ضرورت تقویت احزاب در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: احزاب باید به صحنه بیایند و برنامه هایشان را اعلام کنند و در همه مقاطع به عنوان بازویی میان دولت و مردم نقش آفرینی کنند ولی متاسفانه تا حالا آنچه دیدیم در این خصوص خیلی کم رنگ بوده است.

وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: ما همه ایرانی هستیم و باید پای صندوق برویم و رای بدهیم؛ منتهی برخی کارها شور و شوق افراد را کم می کند و این دیگر به ما بر نمی گردد، به دوستانی برمی گردد که به عنوان هیات های اجرایی و نظارت و شورای نگهبان کار تایید صلاحیت ها را انجام می دهند.

ما از اول گفتیم و الان هم می گوییم که هیچ عدم شرکت در انتخابات را نداریم ولی منتهی شرایط را هم باید دوستان مهیا می کردند، در این مواقع باز ما نظرمان این است که در انتخابات حضور داشته باشیم، نهایتش این است که می گوییم کاندیدا نداریم و این به معنای این نیست که ما صندوق را ترک می کنیم، این صندوق مال ما هم هست و ما هم سهمی در آن داریم. دبیر حزب اعتماد ملی در استان زنجان گفت: متاسفانه ما در این دوره آن چیزی را که می خواستیم سعی در انجامش داریم، دوستان رفتند نامزد شدند و به تکلیف خودشان عمل کردند منتهی برحسب نظرهایی که داده شده، تا کنون نتایجی نگرفتیم و فعلا نامزدی نداریم، حالا در چند روز آینده چه اتقاقی بیفتد از آن بی اطلاع هستیم.

کریمیان افزود: با این وجود مردم باید با شور و شوق خودشان به صحنه بیایند و دشمنان خارجی را مأیوس کنند ولی ما هم دوست داشتیم همان طور که اطلاعیه دادیم و بیانیه صادر کردیم، پر شورتر وارد انتخابات بشویم.

وی گفت: ما از اول گفتیم و الان هم می گوییم که هیچ عدم شرکت در انتخابات را نداریم ولی منتهی شرایط را هم باید دوستان مهیا می کردند، در این مواقع باز ما نظرمان این است که در انتخابات حضور داشته باشیم، نهایتش این است که می گوییم نامزد نداریم و این به معنای این نیست که ما صندوق را ترک می کنیم، این صندوق مال ما هم هست و ما هم سهمی در آن داریم.

کریمیان خاطرنشان کرد: امیدواریم شورای محترم نگهبان این مشکل را حل کند و شور و شوق انتخابات را بیشتر کند چرا که با تایید صلاحیت ها می توانند به شور و شوق انتخابات بیفزایند و اساسا وجود رقابت باعث می شود مردم بیشتر به صحنه بیایند؛ با این وضعیتی که هست فکر نکنم زیاد رقابتی را شاهد باشیم چون تایید شده ها اکثرا از یک جناح هستند، در این شرایط مردم و خود نامزدها چطور می خواهند رقابتی را ببینند.

وی افزود: در این مقطع خاص اگر انتخابات رقابتی باشد، مردم با شور و شوق زیادتری پای صندوق می آیند و امیدواریم مسئولان امر این موارد را مدنظر داشته باشند؛ ایران مال همه ماست، ما هم زحمت کشیدیم، در جبهه ها بودیم، در غم ها و شادی های مردم بودیم.

وظیفه احزاب در تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات بیشتر از دیگران است

اکبر عباسی، نایب رییس خانه احزاب زنجان و دبیر جبهه پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در این استان 

نایب رییس خانه احزاب زنجان و دبیر جبهه پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در این استان گفت: امروز در آستانه انتخابات در موقعیت بسیار حساسی قرار داریم، دشمن مردم یعنی آمریکا و اسراییل با صرف هزینه های هنگفت می خواهند اعتماد مردم را نسبت به نظام تضعیف کرده و احساس تبعیض در جامعه را در بین مردم ترویج و روحیه ناامیدی و بی اعتمادی را گسترش دهند.

امروز در آستانه انتخابات در موقعیت بسیار حساسی قرار داریم، دشمن مردم یعنی آمریکا و اسراییل  با صرف هزینه های هنگفت می خواهند اعتماد مردم را نسبت به نظام تضعیف کرده و احساس تبعیض در جامعه را در بین مردم ترویج و روحیه ناامیدی و بی اعتمادی را گسترش دهند. اکبر عباسی افزود: در این مقطع یکی از اساسی ترین راهبرد دشمنان اعتماد سوزی است و قطعا قصد دارند انرژی سیاسی مردم را تا انتخابات خالی کنند تا حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی اتقاق نیفتد.

وی با بیان اینکه همه احزاب باید به طور جدی در صحنه انتخابات حضور داشته باشند، اظهار داشت: احزاب باید به عنوان یک راهبرد، مردم را توجیه و هدایت کنند تا حضور حداکثری اتفاق بیفتد و یک بار دیگر بدخواهان نظام و انقلاب را مأیوس کنیم.

عباسی با بیان اینکه وظیفه احزاب در تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات بیشتر از دیگران است. تصریح کرد: باید دقت کنیم تا ادبیات غلط تولید نکنیم.

دبیر جبهه پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در استان زنجان گفت: از شورای محترم نگهبان هم تقاضامندیم اگر پرونده نامزدی فارغ از فساد مالی و امنیتی است ظرف چند روز آینده، همه اینها را تایید و کمک کنند تا حضور حداکثری در پای صندوق های رأی اتقاق بیفتد.

ضعف جایگاه احزاب در کشور یک مساله فرهنگی است

رییس خانه احزاب استان زنجان با بیان اینکه ضعف جایگاه احزاب در کشور یک مساله فرهنگی است، گفت: در دوران طاغوت و حتی قبل از آن می بینیم که مردم هیچ نقشی در انتخابات و موثر بودن در چنین فرآیندهایی نداشتند.

قنبری با بیان اینکه اکنون انتظار این است ساختارهای نظام که در حوزه فرهنگ سازی هزینه می کنند، مثل مدرسه، دانشگاه و حوزه تکیه بر خرد جمعی را به عنوان یک مهارت مدنظر قرار داده و آموزش دهند، اظهار داشت: رسانه ها هم در ایجاد و تقویت فرهنگ تحزب می توانند نقش آفرینی کنند.

قنبری گفت: تشکل های دانشجویی و فعالیت هایی دانشجویی نوعی تجربه است که خروجی آنها به توسعه و تقویت فعالیت های جمعی از جمله تحزب منجر می شود.

وی اظهار داشت: همه سازمان ها و نهادهای فرهنگی می توانند در تقویت تحزب موثر شوند ولی این نهادها تا کنون رویکرد مناسبی را برای تحزب گرایی نداشته اند و برنامه موثری را در این خصوص تدوین نکرده اند.

دبیر حزب تمدن اسلامی در استان زنجان با بیان اینکه برخی احزاب ما یا دولت ساخته است و یا خودشان را وابسته به دولت می کنند، افزود: این نوع کارها احزاب را از ماهیت اصلی خودشان که همان نظارت است دور کرده و چنین رویه هایی هم باورهای مردم را به تحزب تخریب می کند.

اگر نماینده ها خروجی احزاب واقعی باشند و از آنجا که چنین احزابی دارای عقبه هستند، در چنین وضعیتی احزاب حتی می توانند مورد مراجعه مردم برای حل مسائل و مشکلات باشند. وی با بیان اینکه برخی احزاب هم فقط دنبال قدرت هستند، ولی حزب فقط برای به قدرت رسیدن نیست، تصریح کرد: ما باورمان این است که فعالیت احزاب نباید فصلی و موسمی باشد، ما در خانه احزاب استان دنبال این هستیم که احزاب را ترغیب کنیم تا توانایی ها و خروجی هایشان را به مردم نشان بدهند که این امر نیاز به همکاری خود احزاب و مدیران اجرایی استان دارد.

قنبری خاطرنشان کرد: ما بر این باور هستیم که احزاب باید در جهت استحکام مبانی جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف کارکرد داشته باشند ولی برخی احزاب خودشان را درگیر منافع شخصی و حزبی می کنند، ما به این می گوییم احزاب فصلی که چند ماه مانده به انتخابات شکل می گیرند و بعد از انتخابات هم خاموش می شوند.

وی افزود: اگر نماینده ها خروجی احزاب واقعی باشند و از آنجا که چنین احزابی دارای عقبه هستند، در چنین وضعیتی احزاب حتی می توانند مورد مراجعه مردم برای حل مسائل و مشکلات باشند.

قنبری به ضروت دانش محور شدن احزاب تاکید کرد و گفت: باید رویکردی دنبال کنیم که احزاب با تکیه بر توان نخبگی خود نسبت به مسائل مختلف اقتصای، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اشراف کامل داشته باشند.

دبیر حزب تمدن اسلامی در استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از مشکلاتی که در حوزه انتخابات داریم این است که برخی از پول های کثیف و غیر شفاف که در انتخابات شکل می گیرد باعث می شود برخی افراد که در انتخابات برگزیده می شوند دینی به افراد تامین کننده مالی داشته باشند تا اینکه به مسائل مردم توجه کنند.

فعالیت احزاب نباید محدود به برهه انتخابات شود

رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان دراستان زنجان با بیان اینکه احزاب در جامعه ما کم رنگ مانده است، گفت: اکنون در همین استان ۴۵ حزب از گرایش های مختلف فعال هستند منتهی دریغ از یک نظر خواهی از این احزاب که از سوی مسئولان اجرایی انجام شود.  

کریمیان افزود: اگر از نیروهای احزاب استفاده شود به واسطه پشتوانه حزبی که افراد دارند، رصد لازم در خصوص آنان انجام می شود و حزب نمی گذارد کار خطایی انجام شود.

دبیر حزب اعتماد ملی در استان زنجان خاطرنشان کرد: اکنون جامعه نیاز دارد که احزاب به میدان بیایند، چرا که با حضور و فعالیت احزاب، نظارت بر کارهای افراد ۲ برابر می شود ولی الان طوری شده که مسئولان از کلمه حزب می ترسند و فقط وقت انتخابات که می شود یاد احزاب می افتند.

کریمیان به ضرورت بهره گیری از توان و ظرفیت احزاب تاکید کرد و گفت: از طرفی رشد کمی احزاب باید توام با رشد کیفی باشد.

وی افزود: فعالیت احزاب هم به نفع ملت و هم به نفع دولت است، با راکد ماندن احزاب و محدود شدن فعالیت آنها در برهه انتخابات نمی توان به جایی رسید.

به اندازه کت و شلوار خریدن، برای انتخاب نامزد اصلح باید تحقیق کنیم

نایب رییس خانه احزاب استان و دبیر جبهه پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در استان زنجان گفت: احزاب علاقه مند هستند تا حضور جدی در عرصه ها داشته باشند، ولی مسئولان به احزاب آنچنان که باید بها نمی دهند.

عباسی ادامه داد: البته در موضوعاتی مثل معرفی نامزدها توسط احزاب ضعف هایی وجود دارد، ما نتوانسته ایم تا آنجا که لازم است، بحث احزاب را جا بیندازیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وضعیت امروز ما نتیجه تصمیمات دیروز ماست، بنابراین باید به فکر فردا باشیم. تصمیمات امروز است که برای فردا رقم می خورد بنابراین مردم باید در انتخاب هایشان دقت کنند.

بهترین ساختاری که برای شناخت مردم از نامزدها می تواند تاثیر گذار باشد، احزاب هستند. عباسی اظهار داشت: کسانی که صلاحیت خود را از سوی شورای نگهبان گرفته اند همه آنان صالح هستند منتهی اصلح را مردم باید پیدا کنند؛ اصلح کسی است که تعهد و تخصص داشته، راستگو بوده و قدرت تصمیم گیری در بزنگاه ها را داشته، دارای کارنامه خوب بوده، برای آینده حوزه انتخابیه و مجلس و کشور برنامه داشته باشد.

نایب رییس خانه احزاب استان زنجان گفت: در مواردی نامزدی را به مجلس می فرستیم که امروز به طور مثال وزیری را به چالش می کشد، ولی فردا از همان وزیر تعریف و تمجید می کند بنابراین مردم باید به اندازه یک کت و شلوار خریدن، برای انتخاب نامزدهای اصلح تحقیق کنند.

عباسی با بیان اینکه مجلس محل دلالی نیست، گفت: مجلس محل قانونگذاری است، بنابراین باید در انتخابات درست رأی بدهیم؛ ما در کنار درشت رأی دادن باید درست هم رأی بدهیم.

وی با بیان اینکه شهروندان نباید گرفتار موج آفرینی ها شوند، خاطرنشان کرد: بهترین ساختاری که برای شناخت مردم از نامزدها می تواند تاثیر گذار باشد، احزاب هستند.

عباسی با بیان اینکه رسانه ها هم باید فضا را در انتخابات سالم نگه دارند، گفت: تاثیر فضای ناسالم و غیر اخلاقی به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ضربه می زند.

وی خطاب به نامزدها و رد صلاحیت شده ها نیز گفت: کسانی که در میدان رقابت به پیروزی نمی رسند یا کسانی که صلاحیتشان تایید نمی شود، نباید از توانایی هایی خود، جامعه را محروم کنند؛ رد صلاحیت شدن و پیروز نشدن در انتخابات به این معنا نیست که جایی نمی توان کار کرد.

عباسی خاطرنشان کرد: نامزدها هم نباید به شعور مردم توهین کنند و وعده هایی که در توان آنان نیست نباید بدهند و صادقانه با مردم صحبت کنند، از هواداران نامزدها هم انتظار می رود رقبای دیگر را تخریب نکنند و نامزدهای خودشان را تبلیغ کنند.

برچسب‌ها مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی زنجان مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی زنجان رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان زنجان شاخص های سیاسی کشور دبیر حزب اعتماد ملی شهروندان در انتخابات پای صندوق های رأی انتخابات حضور داشته اسلامی در این استان استان زنجان گفت زنجان و دبیر حزب تقویت انتخابات مشارکت حداکثری تاکید کرد و گفت صحنه بیایند جمهوری اسلامی احزاب در کشور فعالیت احزاب داشته باشند داشته باشیم حسن کریمیان احزاب سیاسی عنوان یک اکبر عباسی نقش آفرینی تقویت نظام برخی احزاب ترغیب کنیم شور و شوق بین مردم همه ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی ابراهیمی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد انتخابات سازمان صدا و سیما مقرر شد مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات، همانند دور نخست در رسانه استانی پخش شود، گفت: ضبط مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی چهار نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ پایان یافت و پخش این برنامه‌ها از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

ابراهیمی افزود: ۳ مناظره انتخاباتی ۶۰ دقیقه‌ای با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و بومی محلی با شرکت این نامزدها در صداوسیمای مازندران ضبط شده است که پخش آن از فردا آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه هر مناظره تلویزیونی یک بار پخش و یک بار نیز بازپخش می‌شود، ادامه داد: نخستین مناظره انتخاباتی ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه از سیمای مازندران پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران گفت: مناظره‌های دوم و سوم انتخاباتی نیز به ترتیب در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روزهای یک شنبه ۱۶ اردیبهشت و سه شنبه ۱۸ اردیبهشت پخش خواهد شد.

دکتر هادی ابراهیمی افزود: صدا و سیمای مازندران از هر کدام از ۴ نامزد راه یافته به دور دوم در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ یک ویدئوی ۲۰ دقیقه‌ای نیز ضبط کرده است که پخش این فیلم‌های تبلیغاتی از سیمای مازندران نیز از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه فیلم‌های تبلیغاتی هر نامزد انتخاباتی نیز روزانه یک بار پخش می‌شود، ادامه داد: با توجه به زمان یک هفته‌ای تبلیغات که در قانون انتخابات به آن اشاره شده است فیلم تبلیغاتی هر نامزد در مجموع ۷ بار در طول یک هفته پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران پخش فیلم‌های تبلیغاتی و مناظره‌های انتخاباتی میان نامزدها از جذاب‌ترین برنامه‌های رسانه استانی در طول انتخابات‌های گذشته دانست و گفت: رسانه ملی تلاش کرده است با تولید و پخش مناظره‌های انتخاباتی و فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای مجلس فضای جامعه را به سمت مشارکت پرشور سوق دهد.

هادی ابراهیمی گفت: تولید و پخش مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نامزدها در دور دوم انتخابات به صورت رایگان انجام شده و هیچ هزینه‌ای دریافت نشده است.

کد خبر 6094252

دیگر خبرها

  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم