Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:34:51 GMT

۱۱ دستگاه آمبولانس  به ناوگان اورژانس فارس پیوست 

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۴۱۰۰

۱۱ دستگاه آمبولانس  به ناوگان اورژانس فارس پیوست 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  در آیین رونمایی از این خدمت جدید با تقدیر از اقدامات   اورژانس فارس، گفت: تلاش نیروهای خدوم و زحمتکش اورژانس فارس بر کسی پوشیده نیست و در این زمینه از توانمندی های بالایی برخورداریم.

 مهرزاد لطفی  خدمات این مجموعه را از افتخارات دانشگاه دانست و افزود: از اولویت های مهم حوزه بهداشت و درمان، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت است که توسعه کمی و کیفی این خدمات در راستای تحقق این هدف، با جدیت تمام در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت:   ۱۱ دستگاه آمبولانس جدید پیشرفته، با صرف اعتباری معادل ۲۲۰ میلیارد ریال به اورژانس فارس اختصاص داده شد.

 محمدجواد مرادیان  از نصب روزآمدترین تجهیزات پزشکی و امدادی در این آمبولانس ها خبر داد و گفت: در این آمبولانس ها جدیدترین تجهیزات روز دنیا نصب شده است و به دلیل قابلیت چهار چرخ متحرک قادر است در مکان های سخت گذر  و لغزنده به راحتی تردد کند.

وی هزینه هر یک از این آمبولانس ها را در حدود ۲  میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امیدواریم با افزوده شدن آمبولانس های جدید، بتوانیم آمبولانس های فرسوده را از ناوگان عملیاتی اورژانس فارس خارج کنیم.

بر اساس آمارهای موجود   طی ۱۰ ماهه امسال  ، بیش از نیم میلیون تماس با سامانه اورژانس ۱۱۵ شیراز برقرار شده است.۱۹۴ هزار و ۲۴۷ مورد از این تماس ها  نیازمند اعزام مامور به محل بوده که از این تعداد، ۴۰ هزار و ۲۵۶ مورد آن تصادف بوده است.

 بیشترین ماموریت های تصادفی در محورهای مواصلاتی استان فارس به ترتیب در محورهای شیراز_اصفهان، شیراز_فسا_بندرعباس و شیراز_ کازرون صورت گرفته و ۲۱ درصد ماموریت های اورژانس مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

  در حال حاضر ۵۴ درصد ماموریت ها غیر تصادفی،۱۲درصد بیماری های قلبی و۱۲ درصد دیگر را بیماری های تنفسی و انواع مسمومیت ها تشکیل می دهد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فارس سازمان اورژانس کشور شیراز فارس دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اورژانس کشور شیراز فارس دهه فجر سازمان اورژانس کشور شیراز فارس دهه فجر دانشگاه علوم پزشکی آمبولانس ها اورژانس فارس ماموریت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، این پایگاه با توجه به ضرورت و نیاز به حضور بانوان در ارائه خدمات فوریت های پزشکی در شرایط بحرانی و تخصصی و نیز جهت بهبود خدمت رسانی و کسب رضایت مردم استان،راه اندازی شده است.
این نیروها برای ارائه خدمات فوریت های پزشکی در ماموریت های احتمالی ویژه بانوان در شهر سنندج آماده ارائه خدمات هستند.
تیم اورژانس بانوان به صورت ۱۲ ساعته و در روز از ساعت 8 صبع الی ۱۹:۳۰ برای خدمت‌رسانی به بانوان راه‌اندازی شده‌ است.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان