Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:47:11 GMT

بیش از ۱۶ هزار دام در کشت و صنعت مغان مایه‌کوبی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۴۲۴۶

بیش از ۱۶ هزار دام در کشت و صنعت مغان مایه‌کوبی شد

دکتر جابر غائبی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: هـزینـه واکسن  ایـن طرح توسط مجتمع کشت و صنعت مغان و هزینه عملیات مایه‌کوبی با استفاده از توان بخش دولتی دامپزشکی پارس‌آباد تامین شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر منطقه عاری از بیماری تب برفکی است، افزود: بـا تـلاش‌های انجـام شده در سال‌های اخیر موردی از بیماری تب برفکی در بزرگترین مجتمع کشت و صنعت و دامپروری کشور مـشاهـده نشـده اســت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به انواع بیماریهای مشترک بین انسان و دام بیان کرد: عدم جلوگیری از گسترش این بیماریها علاوه بر ایجاد خسارت‌های اقتصادی و مالی، بهداشت عمومی جامعه را نیر تهدید می‌کند.

رییس اداره دامپـزشکـی شهـرستـان پـارس آبـاد  اقداماتی مانند قرنطینه و رعـایـت اصول بهداشتی، امنیت زیستی دامها و مایه کوبی آنها در فواصل زمانی مشخص در طول سال را از اولویت های دامپزشکی عنوان کرد.

غائبی با اشاره به اهمیت کشت و صنعت مغان در تامین گوشت، لبنیات و فراورده‌های گوشتی و لبنی کشور اضافه کرد: بــه لحــاظ جمعیت وتــراکم زیاد دام در این مجتمع تمامی برنامه های واکسیناسیون بــا حساسیت و دقت خاصی طبق زمانبدی مشخص به طور منظم و مدون اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن تب برفکی به اندازه کافی در کلیه مراکز بخش دولتـی و خصـوصـی شهرستان پارس آباد وجود دارد، گفت: دامـداران برای حفظ سلامتی دامها و جلوگیری از شیوع بیماری علاوه بر رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای با ضد عفونی کردن مداوم دامداری از خرید و فروش و جابجایی غیر مجاز خودداری کرده و نسبت به مایه کوبی آنها اقدام کنند.

مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان یکی از بزرگترین و مجهزترین مجتمع های صنعـتی و دامـپروری کشـور اسـت.

ایـن مجـتمع دارای ۵ ایستگـاه گاو شیری ، ۳ ایستگاه پرورش تلیسه و یک ایستگاه پرورش گاو نر اصیل پرواری بوده و جمعیت دام سنگین آن بیش از ۱۷ هزار راس می باشد.

برچسب‌ها سازمان دامپزشکی کشور واکسیناسیون اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور واکسیناسیون اردبیل سازمان دامپزشکی کشور واکسیناسیون اردبیل مجتمع کشت و صنعت کشت و صنعت مغان مایه کوبی تب برفکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌حمزه آقاپور کاظمی مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: اداره کل دامپزشکی در سال جاری به اجرای سلسله رزمایش‌های جهاد دامپزشکی سربازان حضرت زهرا (س) اداره کل دامپزشکی مازندران می‌پردازد که دومین رزمایش خود را در بخش بلده شهرستان نور برگزار کرد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در این رزمایش گفت: این رزمایش بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی است که در استان مازندران برگزار شده است و ترکیبی از اجرای متمرکز و پراکنده است.

 آقاپور کاظمی ادامه داد: بالغ بر ۵۰هزار دام‌در ۲۹ روستای بخش بلده شهرستان نور به صورت متمرکز و سایر دام‌ها در سایر روستا‌های بخش بلده در فاز پراکنده از ۸ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ واکسینه می‌شوند.  

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به برگزاری رزمایش‌های جهاد دامپزشکی در مناطق محروم و کم برخوردار استان گفت: خدمات دامپزشکی  ‌به‌صورت کاملا رایگان خواهد بود.

آقاپور کاظمی تصریح کرد: این رزمایش با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، فرمانداری نور، بخشداری بلده و ناحیه مقاومت بسیج بلده برگزار شد شامل خدمات واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین، طیور،  سم‌پاشی و ضدعفونی اماکن دامی، آموزش بهره‌برداران با هدف کاهش نیاز آنان به دامپزشک و معاینه و درمان رایگان دام خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران 
  • پیرمغان را با صدای علیرضا عصار و با شعر حافظ بشنوید
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • لحظه انفجار چاه فاضلاب یک مجتمع تجاری در تبریز
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود