Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره راه و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان آستانه‌اشرفیه از جمع شدن برخی از سرعت‌کاه‌های در محور آستانه‌اشرفیه به بندر کیاشهر خبر داد و گفت: به‌محض اینکه نیوجرسی در این محور نصب شود سرعت‌کاه‌های برداشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، سامانه «فارس من» باهدف ارتباط دوسویه مخاطبان خبرگزاری فارس و رسیدگی به مشکلات مطروحه از سوی مردم راه‌اندازی شده است، مخاطبان با ثبت سوژه‌های خود در این سامانه و جمع‌آوری امضاهای بیشتر می‌توانند خبرنگاران فارس را در پیگیری هرچه سریع‌تر مسائل و مشکلات استان همراهی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«چرا جاده آستانه به کیاشهر پر از سرعت‌گیرهای بیهوده است؟» یکی از سوژه‌هایی بود که مخاطب در سامانه فارس من ثبت کرده است.

مخاطب در این سوژه مطرح کرده (در جاده آستانه به کیاشهر بیش از ۵۰ تا سرعت‌گیر وجود دارد، آخر مگر می‌شود این‌همه سرعت‌گیر، آیا این حیف‌ومیل کردن پول بیت‌المال نیست؟)

نصب سرعت‌گیر به‌عنوان ابزاری در طرح‌های آرام‌سازی ترافیک استفاده می‌شود و در کشورهای توسعه‌یافته فقط در معابر محلی یا در مقابل مدارس، مراکز آموزشی و مراکز خاص مورداستفاده قرار می‌گیرد.

متأسفانه نصب سرعت‌گیرها و سرعت ‌کاه‌ها در برخی از نقاط آستانه‌اشرفیه طبق استانداردهای جهانی صورت نگرفته و نصب آن‌ها در بسیاری اماکن و معابر ضرورتی ندارد و باعث ایجاد مشکل برای شهروندان نیز می‌شود.

در بیشتر سرعت‌گیرها شاهد استفاده از آسفالت غیراستاندارد هستیم، به ‌دلیل هم‌رنگ بودن با جاده و عدم نصب تابلو، خودروهای عبوری متوجه نشده و با سرعت از روی آن عبور می‌کنند که این موضوع آسیب‌های فراوانی به خودرو وارد می‌کند.

در همین خصوص مرتضی قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه جاده آستانه به بندر کیاشهر یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های گیلان است، اظهار کرد: در جاده آستانه به بندر کیاشهر هرساله تصادفات بسیار زیادی در آن رخ‌داده و متأسفانه تعدادی از هم‌وطنان ما جان خود را از دست می‌دادند که این مسئله در شورای ترافیک این شهرستان مطرح و تصمیمات لازم اندیشیده شد.

وی با اشاره به اهداف نصب سرعت‌کاه‌ گفت: یکی از مهم‌ترین هدف از نصب سرعت‌گیر، کاهش تصادفات است زیرا با پایین آوردن سرعت آمار تصادف و به طبع، مرگ‌ومیر ناشی از آن کاهش پیدا می‌کند.

رئیس اداره راه و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه اداره راهداری تنها مسؤول اجرایی کردن مصوبات شورای ترافیک است، تصریح کرد: برای نصب سرعت‌کاه‌ ابتدا مردم یک محله یا راهنمایی رانندگی درخواست داده و این مسئله در شورای ترافیک باید بررسی شود و بعد از تصویب، اداره راه مکلف است این مصوبات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی کند.

قاسم‌زاده از جمع شدن برخی از سرعت‌کاه‌ها در محور آستانه‌اشرفیه به بندر کیاشهر خبر داد و افزود: با توجه به این سرعت‌کاه‌ها مشکلاتی را برای مردم و حتی ماشین‌آلات راهداری ایجاد می‌کنند به‌محض اینکه نیوجرسی در این محور نصب شود سرعت‌کاه‌ها برداشته می‌شود.

انتهای پیام/84008

منبع: فارس

کلیدواژه: آستانه اشرفیه بندرکیاشهر راهداری جاده آستانه شورای ترافیک سرعت کاه نصب سرعت گیر سرعت کاه ها اداره راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی تمام معابر و جاده‌های استان البرز‌

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از لغزندگی معابر به سبب بارش باران و ممنوعیت تردد موتورسیکلت و دوچرخه سواران در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ ‌حمدله رحمتی‌پور‌ اظهار داشت: با توجه به عدم وجود سطح اتکای کافی لاستیک‌ها و لغزنده بودن مسیر و احتمال بروز خطرات جدی مانند واژگونی، وقوع تصادفات و حوادث مختلف، راکبان موتورسیکلت و دوچرخه از تردد در زمان بارندگی و لغزنده بودن معابر خودداری کنند.

وی افزود: اکنون تمام معابر شهری این استان لغزنده بوده و رانندگان ضمن رعایت جوانب احتیاط با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی مناسب حرکت کنند.

‌رحمتی پور اضافه کرد: برابر ماده 169 آئین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد موتورسیکلت و دوچرخه در زمان بارندگی و لغزنده بودن راه‌ها ممنوع است.

این مقام انتظامی  گفت‌: در این شرایط، سرعت خودرو می‌بایست کمتر از سرعت در شرایط عادی و جاده‌های خشک باشد و از گردش‌های ناگهانی خودداری و فاصله طولی و عرضی با سایر وسایل نقلیه را رعایت کنند.

توقیف 310 وسیله نقلیه حادثه‌ساز در البرز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز بیان کرد: در شرایط بارش دید رانندگان و عابران ضعیف تر از حالت عادی است و با توجه به لغزنده بودن سطح معابر، طول مسافت توقف نسبت به شرایط عادی بیشتر است که می‌طلبد رانندگان ضمن توجه کافی به جلو با احتیاط حرکت کنند.

رحمتی‌پور یادآور شد: رانندگان قبل از سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو اطمینان حاصل کنند ضمن آنکه فشار باد لاستیک‌های خودروها را تنظیم نمایند.

وی گفت: اکنون تیم‌های پلیس راهور به منظور تسهیل در عبور و مرور در معابر شهری استان البرز مستقر هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان
  • بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین
  • لغزندگی تمام معابر و جاده‌های استان البرز‌