Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود یک هزار کیلومتر خط ریلی جدید برای جا به جایی مسافران تا پایان سال افتتاح می‌شود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از ۵۶ پروژه فنی و زیربنایی در حوزه حمل و نقل ریلی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی به عنوان وسیله‌ای برای رفاه و تردد مسافران است، اظهار کرد:توسعه و پیشرفت نمادهایی دارد از جمله همین برنامه های افتتاحیه که نشان می دهد یک جریان زنده برای توسعه و پیشرفت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اسلامی با بیان اینکه توسعه پروژه های ریلی در سه محور مورد بهره برداری قرار گرفته است گفت: اول کیفیت بخشی به ناوگان حمل و نقل و نوسازی ان است که یک حرکت متفاوت نسبت به سال گذشته است.

وی افزود: دومین محور توسعه زیرساخت های ریلی است که در این خصوص توانستیم ۵ استان کشور را به خط ریلی کشور متصل کنیم.

همچنین اسلامی اضافه کرد: امید است که تا پایان دولت دوازدهم ۱۰۰۰کیلومتر به خط اهن ریلی کشور اضافه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: خط ریلی اینچه برون که سال‌ها پیش توسط روسای جمهور چند کشور افتتاح شده بود به دلیل ساده‌ای امکان استفاده از آن وجود نداشت و پیچیدگی‌ها و موانعی بر سر راه این بخش وجود داشت که با همکاری متخصصان حوزه حمل و نقل ریلی این موانع از سر راه آن‌ها برداشته شد و ما توانستیم گام‌های بلندی را برای عملیاتی شدن این بخش برداریم.

او اظهار کرد: نظام جامع لجستیک را هم در دستور کار قرار داده‌ایم که یکی از نقاط اساسی و کلیدی ما در این حوزه نوسازی واحد‌های خطوط ریلی بوده است که از طریق آن می‌توانیم یک تردد آسانتر، با کیفیت‌تر و ایمنی را برای مردم تأمین کنیم.

وی در خصوص محور سوم این پروژه ها نیز گفت:  محور سوم اقدامی است که برای کیفیت بخشی به خدمات انجام شده است. 

وزیر راه و شهرسازی  تاکید کرد: بسیاری از خطوط ریلی به دلیل فرسوده بودن باعث کاهش سرعت سیر قطار‌ها می‌شد که همی موضوع زمینه ساز افزایش خستگی مسافران می‌شد به همین دلیل با نوسازی و بهسازی این خطوط ریلی زمینه رضایت مسافران در این حوزه افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: توسعه خطوط ریلی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی حمل و نقل ریلی خطوط ریلی خط ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت با خط لوله نداریم

به گزارش خبرنگار مهر ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سرقت از خطوط لوله همواره وجود داشته و به دنبال کاهش آن هستیم البته این سرقت‌ها صدماتی را وارد می‌کنند.

رحیمی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار است و اقداماتی که انجام شده نشان دهنده عملکرد موفق ما است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

وی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه آیا ترانزیتی با کشورهای همسایه وجود دارد، گفت: برای همسایگان خط لوله‌ای برای انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی وجود ندارد و زمانی که انتقال فرآورده‌های نفتی صورت می‌گرفت به وسیله نفت کش بوده است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر اینکه چه میزان صرفه جویی از طریق انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی به خطوط لوله صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: میزان هزینه صرفه جویی یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است که تقریباً ۹.۵ برابر است، زیرا عددی که انتقال می‌دهیم بسیار ناچیز و ۷۰ تومان است که این انتقال با نفت کش ۹ تا ۱۰ برابر می‌شود.

ادامه دارد…

کد خبر 6094284 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • سختی کار نفتی‌ها
  • یک روز با «کارگران» شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان در محور یزد _طبس هشت مصدوم برجا گذاشت
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • رکابزنی ۱۸۰ کیلومتری با شعار «ارتش فدای ملت»
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • باغ هنر با دو رویداد آغاز شد
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد