Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@04:37:43 GMT

همه خانه‌های تاریخی یزد سالن‌های نمایش هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۴۹۱۹

همه خانه‌های تاریخی یزد سالن‌های نمایش هستند

ایسنا/یزد هنرمند یزدی‌تبار کشور و مسئول برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی یزد با اشاره به ظرفیت خانه‌های تاریخی برخوردار از فضاهای قابل توجه برای هنرمندان تئاتر، گفت: همه خانه‌های تاریخی یزد سالن‌های نمایش هستند و هنرمندان می‌توانند در هر گوشه و کنار این شهر اجرا داشته باشند.

«مرضیه برومند» در رابطه با برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی که قرار است نهم تا دوازدهم اسفندماه به میزبانی یزد برگزار شود، گفت: مخاطبان این جشنواره فراتر از تنها قشر کودک و نوجوان است و در واقع این ژانر نمایشی، بهترین ژانر برای بیان مفاهیم انسانی و فلسفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ایده شادپیمایی و ثبت آن در فرهنگستان ادب فارسی، تصریح کرد: برگزاری جشنواره عروسکی برای اولین بار در تهران با شادپیمایی انجام شد که در یزد نیز شاهد اجرای این برنامه خواهیم بود.

برومند خاطرنشان کرد: مقرر شده است که این جشنواره یک سال در یزد و یک سال در تهران به صورت دوسالانه برگزار شود به طوری که سال‌های زوج در یزد و سال‌های فرد در تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان این که بعضاً اختلاف‌نظرهایی در فضای مجازی در رابطه با بودجه این جشنواره مطرح شده است، گفت: گاهی در فضای مجازی تهمت‌هایی به دیگران و برخی از مسئولان نسبت داده و آنها را آزرده می‌کند ولی در واقع هنرمندان از جمله هنرمندان تئاتر  باید در خدمت مردم باشد و فعالیت آنها تنها برای مردم است چرا که در غیر این صورت و بدون پشتوانه مردمی، آثار آنها هیچ ارزشی ندارد.

وی به ظرفیت خانه‌های تاریخی و برخورداری آنها از فضای قابل توجه اشاره و تصریح کرد: همه خانه‌های تاریخی یزد به نوعی سالن‌های نمایش هستند و هنرمندان می‌توانند در هر گوشه و کنار این شهر به اجرای برنامه بپردازند.

برومند با بیان این که به عشق مردم یزد در این جشنواره قبول مسئولیت کرده‌ام، گفت: از همه هنرمندان و مردم یزد خواستار همراهی و همدلی در برگزاری این جشنواره هستم و می‌دانم که اگر همدل نباشیم، هنرمند عرصه تئاتر نخواهیم بود، پس باید در کنار هم، اتحاد و همدلی را در عین اختلاف نظرها تمرین کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مرضیه برومند جشنواره تئاتر عروسكي يزد سالن های نمایش هستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس حوزه هنری استان چهارمحال وبختیاری گفت : از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری استان نیز حضور دارند.

احسان قائدی افزود : پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با مشارکت شرکت سنگ‌آهن بافق از ۱۸تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

به گفته وی : نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

رئیس حوزه هنری استان گفت : بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه ها در همایش استانی تئاتر بچه های مسجد شرکت کرده اند.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898999

دیگر خبرها

  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • این خبرها را از دست ندهید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد