Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالاری با بیان اینکه تجهیز بیمارستان‌های تالش و لنگرود در دستور کار است گفت: بیمارستان جنرال در رشت راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان سالاری» امروز(یک‌شنبه، ۲۰ بهمن) در مراسم گرامیداشت دهه فجر در سالن اجتماعات بیمارستان الزهرا(س) رشت اظهارکرد: دهه فجر یادآور رشادت‌های ملتی منسجم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه برای پیروزی این انقلاب هزینه‌های بسیار شده است ادامه داد: ۲۱۰ هزار شهید و ۳۷۹ هزار جانباز تقدیم انقلاب کردیم و اکنون نیز در دفاع از مرزهای اسلامی، دفاع از حرم و دفاع از امنیت شهدای بسیاری تقدیم می‌کنیم.

 

سالاری به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم اشاره و خاطرنشان کرد: ‌همگان در برابر فساد اقتصادی و اخلاقی در ادارات مسئول هستیم که باید با آن مقابله شود وبرای مبارزه در این بخش نیازمند افرادی باایمان و دل‌های نورانی و پاک‌دست هستیم.

 

وی با اشاره به قدمت۳۰ ساله دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: هم‌اکنون ۶ هزار دانشجو در ۷۵ رشته تخصصی، فوق‌تخصصی، کارشناسی و دیگر مقاطع در این دانشگاه با ۴۵۰ عضو هیئت علمی، تحصیل می‌کنند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بدهی ۶۵۰ میلیارد ریالی دانشگاه و کمبود اعتبارات مالی آن اشاره و بیان کرد: کمبود تجهیزات پزشکی، بافت فرسوده بیمارستان‌های گیلان(در رشت بالای ۵۰ سال)، عدم وجود کلینیک ویژه و عدم اجرای طرح تحول سلامت شهری از اهم مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

 

سالاری با بیان اینکه تجهیز بیمارستان‌های تالش و لنگرود در دستور کار است اضافه کرد: ۲۰ دستگاه دیالیز به بیمارستان‌های گیلان اهدا شد که ۳۰ دستگاه دیگر هم با پیگیری‌های انجام شده، تحویل خواهد شد. 

 

وی افزود: تجهیز بیمارستان‌ها به۱۳ دستگاه سی‌تی‌اسکن و ام آر آی، جذب ۶۲  هیئت علمی در دانشگاه، تجهیز ۱۱ناوگان اورژانس گیلان‌، اختصاص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه گیلان و پیگیری برای احداث بیمارستان جنرال ۲۰۰ تختخوابی در رشت از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بیمارستان سایت لاکان رشت اشاره واظهار کرد: این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با راه‌اندازی این بیمارستان بسیاری از مشکلات بهداشت و درمان گیلان مرتفع می‌شود.

 

وی به ضرورت تقویت خیرین حوزه سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: بهداشت و درمان گیلان‌ نیازمند خیرین سلامت بوده و امیدواریم خیرین این بخش افزایش یابند.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیمارستان جنرال دانشگاه علوم پزشکی گیلان خیرین سلامت رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تجهیز بیمارستان بیمارستان جنرال راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مسول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شد.

مسول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی