Web Analytics Made Easy - Statcounter

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در سفر هفته گذشته خود به لهستان با تاکید بر نیاز اروپا به یک حرکت جدید در جهان، نگاه‌ها را به این سمت معطوف کرد که او به دنبال یافتن جایگزینی برای انگلیس در این اتحادیه و رهبری بر این نهاد است،‌ آن هم در حالی که در یک سال و نیم گذشته نشان داد که قادر به پاسخگویی به مطالبات مردم این کشور نیست و این مساله از نوامبر(آبان‌ماه) ۲۰۱۸ آغاز اعتراض‌ها به افزایش مالیات بر سوخت را کلید زد و به تدریج به تظاهرات گسترده علیه سیاست‌های اقتصادی دولت تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراض‌های مردمی به سیاست‌های اقتصادی دولت و نظم سرمایه‌داری فرانسه موسوم به جنبش جلیقه‌زردها همچنان ادامه دارد و دیروز(شنبه ۱۹ بهمن‌ماه) شصت و پنجمین هفته این اعتراض‌ها بود.
در حالی که محبوبیت رئیس جمهوری جوان فرانسه براساس آخرین نظرسنجی‌ها در حال کاهش است و معترضان خواستار استعفا و کناره‌گیری او از قدرت هستند اما مکرون بی‌توجه به خواسته‌ها و مطالبات مردمی در داخل کشور توان خود را برای تشکیل اروپایی واحد مضاعف کرده است.

کاخ الیزه بر مواضع خود درخصوص سیاست‌های اقتصادی دولت از جمله برنامه اصلاحات بازنشستگی همچنان تاکید دارد و حاضر به عقب‌نشینی نیست و از سوی دیگر معترضان فرانسوی از همه صنوف وعده کرده‌اند تا زمانی که دولت از این برنامه عقب‌نشینی نکند همچنان به اعتصاب‌های خود ادامه خواهند داد. اعتصاب‌ها علیه اصلاحات بازنشستگی در فرانسه وارد سومین ماه خود شده است.

به گزارش روزنامه لوفیگارو فرانسه، دیروز با وجود اعلام ممنوعیت از سوی دولت برای برگزاری تظاهرات، جلیقه‌زردها باز هم خیابان‌های پاریس را به محاصره درآوردند. تظاهرات جلیقه‌زردها در فرانسه در دیگر شهرها از جمله بوردو و تولوز نیز ادامه داشت.

پلیس فرانسه روز شنبه بار دیگر بدون توجه به اعلام ممنوعیت استفاده از نارنجک‌های گاز اشک‌آور علیه معترضان، به این سلاح برای کنترل اعتراض‌ها متوسل شد. در روز گذشته پلیس ۳۲ تن از معترضان را بازداشت کرد و خیابان‌های بوردو شاهد درگیری نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان بود.

ده‌ها نفر از تظاهرکنندگان اواسط دیروز در میدان کاخ سلطنتی پاریس در حوالی شورای دولتی تجمع کردند که پلیس شماری از آنها را دستگیر کرد.
در شهر بوردو، بین معترضان و پلیس درگیری رخ داد و طبق ویدئوهای منتشر شده، تعداد زیادی از نیروهای پلیس از نارنجک‌های اشک‌آور علیه معترضان استفاده کردند.

در شهر تولوز نیز عصر دیروز، پلیس از گلوله‌های پلاستیکی (ال.بی.دی) فلش بال و نیز نارنجک‌های گاز اشک‌آور علیه معترضان استفاده کرد که نشان‌دهنده بی‌توجهی پلیس به تصمیم‌های دولت است.
کاخ الیزه تلاش کرد در زمان‌هایی در طول یک سال و نیم گذشته با دادن وعده‌هایی به مردم از شدت اعتراض‌ها بکاهد؛ اگرچه از تعداد جمعیت تظاهرکنندگان کاسته شد اما این اعتراض‌ها و اعتصاب‌ها علیه برنامه اصلاحات بازنشستگی همچنان پابرجاست و رکورد طولانی‌ترین مدت زمان اعتراض‌ها را ثبت کرده است.
2023

برچسب‌ها فرانسه اتحادیه اروپا برگزیت امانوئل مکرون پروندهٔ خبری فرانسه در اعتصاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه اتحادیه اروپا برگزیت امانوئل مکرون فرانسه اتحادیه اروپا برگزیت امانوئل مکرون سیاست های اقتصادی دولت اشک آور علیه معترضان اصلاحات بازنشستگی جلیقه زردها اعتصاب ها اعتراض ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۵۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد

پس از آنکه پلیس فرانسه راهپیمایی همبستگی حمایتی از فلسطین را در یکی از مشهورترین دانشگاه‌های این کشور سرکوب کرد، دانشجویان در پاریس راهپیمایی دیگری را برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، این اعتراضات در حالی برگزار شده که غزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان بمباران می‌شود و اعتراضاتی دیگر هم در پردیس‌های ایالتی در آمریکا همچنان ادامه دارد.

به نقل از شبکه خبری المانیتور، دانشجویان دانشگاه «ساینس پو» مدیریت این دانشگاه را به فراخوانی پلیس برای سرکوب تظاهرات حامی فلسطین که توسط ده‌ها دانشجو در پردیس مرکزی پاریس تجمع کرده بودند، متهم کردند.

یکی از اعضای اتحادیه دانشجویی این دانشگاه گفت: «مدیر دانشگاه با تصمیم برای فراخواندن پلیس به منظور سرکوب دانشجویان از خط قرمز رد شده است.»

سخنگوی این اتحادیه نیز گفت، دانشجویان با وجود سرکوب‌ها به دنبال ادامه تجمعات خود هستند.

این اتحادیه گفت که فعالان آن توسط بیش از ۵۰ نفر از نیروهای امنیتی از دانشگاه خارج شده‌اند و حدود ۱۰۰ افسر پلیس هم در بیرون منتظر آنها بودند.

سازمان دهندگان این اعتراضات خواستار «محکومیت آشکار اقدامات اسرائیل توسط ساینس پو» و برگزاری مراسم یادبود «به یاد مردم بیگناه کشته شده توسط اسرائیل» شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • دموکراسی علیه آزادی
  • دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد