Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل اعلام کرد که دور نخست مذاکرات کمیته نظامی مشترک (۵+۵) در ژنو درباره لیبی بدون توافق پایان یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هیئت پشتیبانی سازمان ملل در لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که دور نخست مذاکرات کمیته‌ نظامی مشترک (۵+۵) در ژنو که در روز دوشنبه گذشته آغاز شد، بدون دستیابی به توافق آتش بس پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت پشتیبانی سازمان ملل در لیبی پیشنهاد کرد که هجدهم ماه جاری میلادی (۲۹ بهمن) موعد جدید مذاکرات طرف‌های درگیر در لیبی باشد.

این هیئت همچنین اضافه کرد که دو طرف درگیر در لیبی بر لزوم تداوم مذاکرات و دستیابی به توافق آتش بس تاکید کردند.

طرفین درگیر در لیبی در پایان دور نخست نشست‌های کمیته نظامی مشترک بر لزوم احترام به آتش بس و حفظ حاکمیت ملی لیبی تاکید کردند.

طرف‌های درگیر از عملیات جاری فعلی در زمینه تبادل اسیران و بازگردان اجساد به گروگان گرفته شده نزد دو طرف، حمایت کردند.

پنج افسر عالی رتبه به عنوان نماینده دولت وفاق ملی و پنج افسر ارشد ارتش شرق لیبی و با میانجی‌گری غسان سلامه، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و رئیس هیئت پشتیبانی سازمان ملل در لیبی در این مذاکرات شرکت داشتند.

شکل‌گیری این کمیته در کنفرانس برلین در باره لیبی در ۱۹ ژانویه اعلام شد و هدف آن مذاکره برای آتش بس کامل در لیبی میان دو جناح درگیر است.

از سوی دیگر، منابع نظامی لیبیایی از آغاز درگیری‌ها با سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین در تعدادی از مناطق جنوب طرابلس خبر دادند.

منابع نظامی لیبیایی اعلام کردند که شنبه شب صدای شلیک سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین در منطقه "المشروع" به گوش رسید.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند که درگیری‌ها همواره بین خط ۲ و ۶، پشت مدرسه "الفروسیه" و نیز منطقه "جزیرة الشریف" ادامه دارد.

در این راستا سفارت آمریکا در طرابلس شب گذشته به طرفین درگیری در این کشور درباره ازسرگیری درگیری‌ها هشدار داد.

هیئت آمریکا در طرابلس در بیانیه‌ای اعلام کرد، ریچارد نورلند، سفیر آمریکا در لیبی نسبت به عملیات نظامی مجدد در این کشور هشدار داد.

در این بیانیه آمده است، سفارت آمریکا با نگرانی گزارش‌ها مبنی بر وجود عملیات نظامی مهم برنامه‌ریزی شده از سوی نیروهای مسلح شرق و نیروهای دولت وفاق ملی در آینده نزدیک را پیگیری می‌کند.

در این بیانیه عنوان شده است: این عملیات چه پیش‌دستانه و چه خصمانه باشد نقض توافقنامه‌های محقق شده در برلین است و ما از تمام طرف‌ها و حامیان خارجی‌اش می‌خواهیم با دقت خطرات چنین عملیات نظامی را بررسی و از مذاکرات امنیتی سازمان ملل حمایت دوچندان کنند.

نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" چهارم آوریل عملیات گسترده‌ای را علیه طرابلس آغاز کردند. در جریان این عملیات درگیری‌های شدیدی میان نیروهای حفتر و دولت توافق ملی رخ داده است.

لیبی از زمان سرنگونی نظام معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ شاهد بحران سیاسی و نظامی است. در حال حاضر دو طرف اصلی بر سر قدرت در این کشور جنگ دارند. یکی دولت توافق ملی لیبی که مقر آن طرابلس است و از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت موقت در شرق لیبی با ریاست عبدالله الثنی که پارلمان طبرق و ارتش "ملی" لیبی به رهبری خلیفه حفتر از آن حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران لیبی کمیته نظامی مشترک درگیر در لیبی عملیات نظامی درگیری ها ملی لیبی طرف ها آتش بس دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ درو مک اینتایر با WWE تمدید کرد

درو مک اینتایر قراردادی جدید با کمپانی WWE امضا کرد.

سرانجام درو مک اینتایر با تمدید قراردادش به شایعات جدایی از WWE پایان بخشید. یک گزارش جدید جزئیاتی از قرارداد او را منتشر کرده است.

طرفداری | دواین "د راک" جانسون با ارسال کلیپی در صفحه اینستاگرام خود به شایعات جدایی جنگجوی اسکاتلندی پایان بخشید. در این کلیپ شاهد فردی هستیم که به مناسبت تمدید قرارداد درو مک اینتایر با WWE از طرف غول آخر یک شمشیر کلیمور به این ستاره اسکاتلندی هدیه می‌کند. به نقل از Fightful Select مذاکرات WWE با درو مک اینتایر برای یک قرارداد جدید از مارس 2024 آغاز شد و تنها کمی پیش از این اطلاعیه دواین جانسون به سرانجام رسیده بود. طبق گزارش‌های متعددی که پیش‌تر منتشر شده بود، قرارداد قبلی درو با WWE در کمتر از یک ماه دیگر به پایان می‌رسید.

چانه زنی‌های زیادی از سوی طرفین در خلال این مذاکرات صورت گرفت، اما در نهایت گفته می‌شود که قهرمان سابق سنگین وزن از قرارداد جدیدش رضایت دارد. خانواده او که همچنان اکثریت آنها ساکن اسکاتلند هستند، بخش مهمی از این مذاکرات بودند. این گزارش ادامه می‌دهد که مک اینتایر با افزایش حقوق قابل توجهی مواجه شده و قراردادی چند ساله امضا کرده است. ستاره‌های دیگر نیز انتظار می‌رود که به زودی قراردادشان را تمدید کنند که از مهمترین آنها می‌توان به سث رالینز و بکی لینچ اشاره کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات نظامی امروز تا دقایق دیگر
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ جنگ روانی حماس، تیتر روزنامه های عبری زبان
  • رسمی؛ درو مک اینتایر با WWE تمدید کرد
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است