Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به ۱۰ روستای برتر و نیز روستای برنده جایزه استمرار در ششمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب»، مبلغ ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی به منظور خریداری تجهیزات کتابخانه ای اعطا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، ششمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» عصر شنبه، 19 بهمن در سالن همایش های بین المللی کتابخانه ملی ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و جمعی دیگر از مسئولان، برترین های خود را شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابر این گزارش، روستای وادقان کاشان در استان اصفهان، روستای سیدآباد، شهر مهاباد استان آذربایجان غربی، روستای بنه گز در شهر بوشهر، استان بوشهر، روستای زوارم، شهر شیروان، استان خراسان شمالی، روستای علویه، شهر جهرم در استان فارس، روستای خیرآباد جلیل، شهر گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد، روستای خورشید، شهر نکا در استان مازندران، روستای ایسین، شهر بندرعباس در استان هرمزگان، روستای سیدشهاب، شهر تویسرکان واقع در استان همدان، روستای گردکوه، شهر مهریز در استان یزد 10 روستای برتر این جشنواره هستند که همگی آنها دارای کانون فرهنگی هنری هستند و اجرای طرح های ابتکاری این کانون ها در حوزه کتاب و کتابخوانی همچون طرح «شنبه ها با کتاب» در کسب این رتبه توسط آنها اثرگذار بوده است.

 

همچنین روستای پوده، شهر دهاقان در استان اصفهان نیز در این جشنواره برنده جایزه استمرار به معنای تداوم فعالیت های موثر کتاب و کتابخوانی شد، جالب آنکه این روستا نیز دارای کانون فرهنگی هنری و مجری طرح های کانون مسجدی در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

 

بنابر این گزارش، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به 10 روستای برتر و نیز روستای برنده جایزه استمرار در ششمین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، مبلغ 10 میلیون تومان جایزه نقدی به منظور خریداری تجهیزات کتابخانه ای اعطا می کند.

 

اجرای طرح هایی همچون «شنبه ها با کتاب»، «قلّک کتاب»، «نذر و وقف کتاب»، «کافه کتاب»، برگزاری مسابقات متنوع کتابخوانی در مناسبت های ملی مذهبی، استقرار دو هزار و 839 باب کتابخانه در مناطق روستایی و عضویت 378 هزار و 313 نفر در کتابخانه کانون های فرهنگی هنری روستایی نیز از دیگر جلوه های اهتمام ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق روستایی است.

بنابر این گزارش در طول فراخوان ششمین جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» کانون های فرهنگی هنری روستایی مشارکتی فعالانه داشته و طرح ها و ایده های متنوعی را به دبیرخانه ارسال کرده اند، چنان که فقط در استان خراسان شمالی بیش از 100 طرح مرتبط با کتاب و کتابخوانی از سوی کانون های مساجد روستایی در این جشنواره شرکت داده شد که شامل 80 طرح مکتوب و 60 اثر هنری می شد.

 

این گزارش می افزاید: فراخوان این جشنواره در مرداد ماه سال جاری اعلام شد که در پی آن ۱۴۱۹ روستا به رقابت با یکدگیر پرداختند و در پایان 67 روستا به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که از میان آنها روستاهای مذکور، به عنوان برگزیده معرفی و تقدیر شدند.

 

باید توجه داشت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در حوزه کتاب و کتابخوانی صرفا به ایجاد و تجهیز کتابخانه و شرکت در جشنواره هایی از این دست محدود نمی شود، بلکه در طرح های ملی، استانی و محلی نیز به این مهم نظر و برایش برنامه ریزی دارد، چنان که در نخستین رویداد ملی «فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران)»، کتاب و کتابخوانی یکی از شاخص های هشت‌گانه این رویداد بود و در امتیازدهی به کانون ها و ارزیابی آنها برای انتخاب کانون ها و شهرهای برتر، دومین شاخص بعد از قرآن و عترت به شمار می رود.

به عبارت دیگر کتاب و کتابخوانی دومین شاخصی است که در طرح ملی «فهما» با استقبال اعضا و فعالان کانون های مساجد همراه شده و توانسته فرصت انس اقشار مختلف به ویژه نسل نوجوان و جوان با مساجد را فراهم کند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: رویداد ملی فهما جشنواره دوستدار کتاب کتاب و کتابخوانی کانون های فرهنگی هنری مساجد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور روستاها و عشایر دوستدار کتاب حوزه کتاب و کتابخوانی کانون های مساجد ششمین جشنواره اجرای طرح روستای برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی بعد از ظهر یک شنبه در نشست با فرماندار رشت به تشریح اهداف و برنامه‌های این مجموعه پرداخت و اظهار کرد: خدمات رسانی کانون پرورش فکری در بستر بیش از ۶۰ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی انجام می‌شود.

میرعظیمی در ادامه به نیروهای انسانی کانون اشاره و با متعهد و توانمند توصیف‌کردن آنان افزود: موفقیت مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری این نهاد در رقابت‌های بین المللی، کشوری و استانی، بیان‌گر این توانمندی‌ها است.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه که تربیت نسلی هنرمند، مؤمن و در تراز انقلاب، نیازمند تلاش هم زمان فعالان فرهنگی و توجه مسؤولان و تصمیم‌گیران است، اضافه کرد: برای پیشبرد اهداف، حمایت‌های بی‌دریغ معنوی و اختصاص منابع مالی مناسب ضرورت دارد.

وی با ناکافی خواندن منابع مالی تخصیص یافته به مراکز فرهنگی هنری ۶ گانه کانون رشت طی ۲ سال گذشته گفت: ابعاد فعالیت‌های کانون پرورش فکری بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از این مجموعه تاکید دارد.

میرعظیمی در ادامه صحبت‌های خود به برخی فعالیت‌های کانون در مراکز فرهنگی هنری و در سطح شهرستان اشاره و از حضور مؤثر این مجموعه در نمایشگاه هفته دفاع‌مقدس و حضور مستمر همکاران کانون در نمایشگاه «شهر باران، شهر قرآن» در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۳ سخن‌به‌میان‌آورد.

وی افزود: معرفی کانون استان گیلان به عنوان دبیر کمیته کودک و نوجوان کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان گیلان و گشایش دبیرخانه این این کمیته در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ شهرستان رشت، بخشی از فعالیت‌های مؤثر کانون در عرصه فرهنگ به‌شمارمی رود.

میرعظیمی نقش کانون را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقابله با تهدیدهای فضای مجازی متوجه نسل کودک و نوجوان با اهمیت خواند و ضمن تشریح برنامه‌های این مجموعه برای همراه سازی خانواده‌ها با فعالیت‌های مربیان کانون ادامه‌داد: برای توفیق فرهنگی، ورود خانواده‌ها به این عرصه ضروری است.

مدیرکل کانون استان گیلان هم‌چنین، از برپایی کارگاه‌های فرزندپروری و مهارت‌آموزی در مراکز فرهنگی هنری کانون صحبت‌کرد و این فعالیت‌ها را بخشی از حرکت‌های تأثیرگذار کانون در توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان دانست.

وی بر لزوم حمایت مسؤولان از تکمیل ساختمان در حال احداث کانون شهرستان خمام و از راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری کانون در مسکن مهر شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: در پایان از فرماندار برای بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دعوت کرد.

کد خبر 6097391

دیگر خبرها

  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد