Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-06@13:24:21 GMT

برقی شدن حمل و نقل عمومی و شخصی کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۵۵۵۱

برقی شدن حمل و نقل عمومی و شخصی کلید خورد

تین نیوز

پژوهشگاه نیرو و ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در چارچوب تقویت هر چه بیشتر تعاملات علمی و فناورانه حوزه حمل و نقل پیشرفته و ارتقای سیستم حمل و نقل با تمرکز بر برقی‌سازی نقلیه عمومی و شخصی در کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «محمدصادق قاضی‌زاده» رییس پژوهشگاه نیرو گفت: ورود به حوزه برقی‌سازی نقلیه عمومی، فرصت خوبی است و با همکاری موثرتر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالیت وزارت نیرو در این زمینه توسعه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  افزود: اکنون این نگاه در صنعت برق ایجاد شده است که خودرو برقی مشکلی برای شبکه نیست بلکه یک فرصت است.

رییس پژوهشگاه نیرو تصریح کرد: وزارت نیرو این رویکرد را دارد و محققان پژوهشگاه نیرو در مرکز توسعه فناوری خودروهای برقی به‌طور جدی بر این موضوع متمرکز هستند.

«منوچهر منطقی»  دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه گفت: دانش علمی و فنی برای ساخت خودروهای برقی وجود داردو امید است با امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری و حمایت ارگان‌های دولتی، زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعتی خودروهای برقی فرهم شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌ها و ایده پردازان این حوزه حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

وی  ابراز امیدواری کرد که با حمایت وزارت نیرو و اجرای تفاهم‌نامه زیرساخت‌های لازم برای احداث ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی فراهم شود.

منطقی گفت: با توجه به کارهای ریشه‌ای که در وزارت نیرو و مجموعه پژوهشگاه نیرو انجام شده، به‌نظر می‌رسد زیرساخت‌ها جامع و کامل دیده شده و مسیرموفقی خواهد داشت و  این ستاد هم در مسیری که در پیش گرفته شده و در هر جا  که لازم است تسریعی در کار باشد حمایت کرده و در کنار پژوهشگاه خواهد بود.

چندی پیش، « محمدحسن متولی‌زاده» مدیرعامل توانیر با صدور حکمی «غلامعلی رخشانی‌مهر » را به عنوان مسوول طرح تامین زیرساخت و توسعه حمل و نقل برقی منصوب کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ستاد توسعه فناوری فضایی خودروهای برقی پژوهشگاه نیرو تفاهم نامه وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران

رئیس سازمان فضایی ایران از توسعه ایستگاه‌های زمینی به عنوان یکی از برنامه‌های جدی سازمان فضایی ایران خبر داد که این ایستگاه‌ها برای استفاده از ظرفیت فضا و ماهواره‌ها ضروری هستند. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، حسن سالاریه؛ رئیس سازمان فضایی ایران از بهره‌برداری فاز اول پایگاه فضایی چابهار در سال 1403 خبر داد.

سالاریه هدف از ساخت این پایگاه را دسترسی به مدارهای مختلف فضایی عنوان کرد.

وی گفت: نخستین پرتاب از این پایگاه، پرتاب ماهواره خورشیدآهنگ خواهد بود.

سالاریه همچنین از توسعه ایستگاه‌های زمینی به عنوان یکی از برنامه‌های جدی سازمان فضایی ایران خبر داد.

ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار

به گفته وی، این ایستگاه‌ها برای استفاده از ظرفیت فضا و ماهواره‌ها ضروری هستند.

رئیس سازمان فضایی ایران در خصوص آزمایشگاه‌ها و مراکز تست آزمون نیز گفت: تلاش می‌کنیم امسال این مراکز را به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران