Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از شرکت ۸۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان کردستان در نهضت ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم خبر داد.

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در گفت‌وگو با ایکنا ازکردستان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران برمبنای یک سری شاخص‌های اساسی شکل گرفت که یکی از این مهم‌ترین شاخص‌ها که انقلاب بر پایه آن شکل گرفت و امام راحل آن را ترویج کرد، استقرار نظام برمبنای حاکمیت اسلام و قرآن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در نظام حاکمیتی انقلاب اسلامی وضعیت مطلوب زندگی بشری در تمامی ابعاد با معیار اسلامی سنجیده می‌‌شود، افزود: در این راستا دستگاه تعلیم و تربیت از این عنایت الهی و ثمره انقلاب بهره‌مند شده و طرح‌های قرآنی مختلفی را در سطح مدارس اجرا کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: طرح ملی حفظ جزء سی‌‌ام قرآن کریم در مدارس از فعالیت‌های اولویت دار وزارت آموزش و پرورش طی سال‌های اخیر بوده است که خوشبختانه با فعالیت‌های خالصانه همه دست اندرکاران امر در استان تا کنون این طرح به نحو شایسته اجرایی شده است.

وی به سهمیه 50 هزار نفری استان کردستان در طرح حفظ جز 30 قرآن بر اساس توافق نامه با وزارت آموزش و پرورش، اشاره و بیان کرد: با استقبال بی‌نظیردانش‌آموزان کردستانی از این طرح، شاهد شرکت 80 هزار نفر دانش‌آموز در این طرح بودیم.

نریمانی هدف از اجرای این طرح ملی را ترویج فرهنگ عمومی قرآن، انس دانش‌آموزان با قرآن، گسترش سبک زندگی اسلامی و ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان برای مواجهه با هجمه‌های فرهنگی در دنیای امروز عنوان کرد.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با اجرای این طرح در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و همچنین تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، گام‌های بلندی برداریم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا کردستان فعالیت های قرآنی طرح ملی حفظ قرآن معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان ملی حفظ جزء سی دانش آموزان قرآن کریم طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۵۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۲۶ هزار کردستانی در کنکور سراسری

 هاشم ناظمی جلال اظهار کرد: نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ امروز و فردا در ۱۱ حوزه اصلی شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: در این رقابت ها ۲۶ هزار و ۳۸۰ داوطلب کردستانی در ۵ گروه آزمایشی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۰۸ نفر آقا و ۱۵ هزار و ۵۷۵ نفر خانم‌ هستند.

ناظمی جلال یادآور شد: بیشترین تعداد شرکت کننده در گروه آزمایشی علوم تجربی با ۱۱ هزار و ۵۷۵ داوطلب و کمترین آن در گروه آزمایشی هنر با ۸۸۰ نفر به رقابت می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • شرکت بیش از ۲۶ هزار کردستانی در کنکور سراسری