Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«شکراله حسن بیگی» امروز یکشنبه در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران افزود: بر اساس آخرین آمار سامانه جامع انتخابات تاکنون برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مجموع صلاحیت یک هزار و ۶۶۷ نفر توسط شورای نگهبان در این استان تایید و ۲ هزار و ۱۰۳ نفر نیز رد شده است.

وی خاطرنشان کرد که تعداد ۱۰۹ نفر از داوطلبان نیز تاکنون انصراف داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: طبق قانون، تبلیغات نامزدهای مجلس از ۲۴ بهمن به مدت یک هفته آغاز می شود.

وی افزود: نامزدهای انتخابات مجلس برای ۳۹ کرسی در استان تهران با یکدیگر رقابت می کنند که از این تعداد ۳۰ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، ۵ کرسی برای سایر حوزه های انتخابیه استان و ۴ کرسی نیز به نمایندگان اقلیت های دینی اختصاص دارد که در تهران زندگی می کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: برای انتخابات میاندوره ای خبرگان رهبری نیز ۱۶ کرسی از ۸۸ کرسی خبرگان مربوط به استان تهران است که در حال حاضر ۳ کرسی خالی آن است.

وی افزود: ۱۶ داوطلب برای نخستین میان دوره ای خبرگان رهبری در استان تهران تایید صلاحیت شده اند و تبلیغات آنها به مدت دو هفته از ۱۷ بهمن ماه آغاز شده است.

حسن بیگی در مورد تعداد صندوق های اخذ رای گفت: تعداد شش هزار و ۶۵۹ صندوق اخذ رأی در استان تهران داریم که با توجه به برگزاری دو انتخابات مجلس و میاندوره ای خبرگان این تعداد دو برابر می شود.به عبارت دیگر ۱۳ هزار و ۳۱۸ صندوق اخذ رای در استان پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع ۱۸۰ هزار نفر در دوم اسفندماه با ستاد انتخابات استان تهران در قالب عوامل اجرایی، نمایندگان فرماندار، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی با ستاد انتخابات استان تهران همکاری دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات در استان تهران آمادگی کامل داریم. اقلام انتخاباتی توزیع شده و کلاس های آموزشی نمایندگان فرماندار، بازرسین و عوامل اجرایی و کاربران دستگاه های احراز هویت در حال برگزاری است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شورای نگهبان انتخابات مجلس استان تهران ستاد انتخابات استان تهران استان تهران انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند

در حالی که وزیر کشور ،اوایل اسفند۱۴۰۲ اعلام کرده بود بیش از ۱۵۰۰۰نامزد در انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده اند، روزنامه کیهان هم اکنون د مورد نامزدهای تایید شده جریان اعتدالی و اصلاح طلب، اعتراف جالبی کرده است.   به گزارش خبرآنلاین، این روزنامه که پیش از این مکررا ادعا می کرد رقابت فراگیر بین احزاب و سلیقه های مختلف وجود دارد، نوشت: ۱۶۵ نامزد آنها تایید صلاحیت شدند که ۴۵ نفرشان در دور اول انتخابات به مجلس راه یافتند.اگر انتخابات مهندسی شده و غیررقابتی بود، چگونه ۱۶۵ نفر اصلاح‌طلب و اعتدالی تایید شدند؟   بار دیگر باید از امتداد داخلی دشمن و مدعیان اصلاحات پرسید؛ اگر انتخابات مهندسی شده و غیر رقابتی بود، چگونه آن ۱۶۵ نفر تایید شدند و این عده به مجلس راه یافتند؟   کیهان که از راه یافته های این جریان به مجلس، علیرغم ایجاد تنگناهای شدید، ناراضی به نظر می رسد، ادامه داد: در حالی‌که بسیاری از رسانه‌های مدعی اصلاحات مدعی عدم امکان رقابت در انتخابات بودند، در گزارش‌های خود گفتند «نامزدهای میانه‌رو» رأی آورده‌اند. خبر آنلاین گزارشی با عنوان «۴۵ صندلی مجلس دوازدهم؛ سهم لیست صدای ملت از انتخابات» منتشر کرد، سایت انتخاب نیز یکی از منتخبان در تهران را به عنوان میانه‌رو و گزینه مناسب برای تصدی ریاست مجلس معرفی کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تذکر ویژه رهبر معظم انقلاب درباره دور دوم انتخابات چه بود؟
  • اسامی ۲۲ حوزه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخابات البرز نیمه الکترونیک برگزار می‌شود
  • فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه «داوطلب»/ این مهلت تمدید نخواهد شد
  • فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • راند دوم
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند