Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@17:16:50 GMT

کشتی باچوخه فاقد تشکل ویژه در ساختار ورزشی کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۶۲۲۳

ایسنا/خراسان شمالی رئیس انجمن کشتی باچوخه کشور گفت: متاسفانه کشتی باچوخه تشکل ویژه ای در ساختار ورزشی کشور ندارد.

قائمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه چوخه کاران فاقد فدراسیون مستقل هستند، اظهارکرد: همین امر نیز  سبب شده تا این ورزشکاران نتوانند در مسابقات ملی و بین المللی حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه نبود فدراسیون برای چوخه کاران آسیب نیست بلکه یک معضل است، افزود: دیگر رشته های ورزشی از چوخه منتفع می شوند اما چوخه از این ورزش خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائمی ادامه داد: بسیاری از چوخه کاران در حال حاضر تحت پرچم رشته های ورزشی دیگر همچون جودو، آلیش، کوراش، کشتی پهلوانی و ... در سطح ملی و بین المللی حضور می یابند.

وی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از رشته های ورزشی که خیلی آشنا نیستند دارای فدراسیون هستند و باید تصمیم گیران مربوطه همت و عزم جدی برای ایجاد فدراسیون برای این رشته ورزشی داشته باشند.

قائمی تصریح کرد: هم اکنون کشتی باچوخه تبدیل به پلکانی برای ارتقاء و رشد سایر ورزش ها شده است.

وی گفت: اگر نونهال، جوانان و ...تیم ملی متشکل از چوخه کاران در تقویم منظم رشد و اتقاء پیدا کنند و سکوهای قهرمانی را طی کنند و بتوانند در تیم ملی سازماندهی شوند آن وقت است که می توانیم انتظار داشته باشیم که این ورزش به خوبی در ساختار ورزشی کشور دیده شده است اما روند کنونی، یک روند نیمه تمام است.

رئیس انجمن ورزش کشتی باچوخه کشور در ادامه در اتباط با اصلاح قوانین این ورزش گفت: در سال ۵۶قوانین و مقررات این ورزش مصوب شد و در سال ۹۵ یک سری از تغییرات در این قوانین صورت گرفت.

وی افزود: علاوه بر این برای ارتقاء کیفیت، سرعت و زیبایی آن دوباره یک سری اصلاحات در قوانین طی سال جاری صورت و مورد تایید قرار گرفت و به ادارات کل ورزش و جوانان نیز ابلاغ شد.

قائمی تصریح کرد: در زمان های گذشته مسابقات کشتی باچوخه بر روی زمین سخت و .. انجام می شد، اما در زمان کنونی انتظار می رود تا این مسابقات نیز در زمین هایی با خاک نرم، ماسه و یا چمن برگزار شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی کشتی با چوخه ساختار ورزشی کشور رشته های ورزشی کشتی باچوخه چوخه کاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور درباره وضعیت کشتی پرتغالی توقیف شده گفت: مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است و تخلفی که در این زمینه صورت گرفته از این مسیر باید حل و فصل شود.

وی ادامه داد: شبکه های بیگانه در این باره شایعات زیادی درست می‌کنند.

گفتنی است یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است.

کد خبر 849311 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها احمد وحیدی دفاع - سپاه پاسداران ایران و پرتغال خبر ویژه

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • ۲ دوپینگ جدید در کشتی پهلوانی!
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری