Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@04:00:35 GMT

نقاط اضطراری رودخانه های لرستان غبار روبی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۶۴۳۷

نقاط اضطراری رودخانه های لرستان غبار روبی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: تاکنون ۷۵ کیلومتر از نقاط اضطراری رودخانه‌های لرستان لایروبی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «رضا میرزایی » امروز(20 بهمن) در جمع خبرنگاران، افزود: رفع نقاط اضطراری و ساماندهی رودخانه های استان از مهم ترین برنامه های شرکت آب منطقه ای استان است.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان با اشاره به برنامه ریزی به عمل آمده برای رفع نقاط اضطراری استان، اظهار داشت: تاکنون ۷۵ کیلومتر از نقاط اضطراری رودخانه‌های لرستان لایروبی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: تاکنون ۹۸ میلیارد تومان با تخصیص ۷۲ درصدی بوده که در بخش های مهندسی و ساماندهی رودخانه ها، بازسازی تاسیسات آبی و مرمت و بازسازی ایستگاه های هیدرومتری هزینه می شوند.

 

میرزایی ادامه داد: تا کنون در ۱۴۱ نقطه شامل ۲۶ پروژه بازسازی تاسیسات آبی، ۳۶ پروژه بازسازی ایستگاه های هیدرومتری (۱۶ پروژه ساخت و ۲۰ پروژه مرمت و بازسازی) و ۷۹ بازه کاری مهندسی رودخانه ( ۵۵ نقطه لایروبی و ۲۴ نقطه ساماندهی رودخانه)   ۷۵ کیلومتر از نقاط اضطراری رودخانه‌ها لایروبی شده و مابقی کار در دست اقدام است.

 

وی ادامه داد: شرکت آب منطقه ای لرستان بدون کمک استان‌های معین در ۱۴۱ جبهه کاری در بستر رودخانه ها و در زیر تراز آب و شرایط بسیار سخت زمستان فعالیت کند.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان اظهار کرد: همکاران در شرکت آب منطقه‌ای با روحیه بسیجی و جهادی پیگیر پروژه های سیل بوده و روزانه در بستر رودخانه‌ها با تمام توان و ظرفیت مشغول فعالیت هستند.

 

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: رودخانه ساماندهی برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای لرستان ساماندهی رودخانه لایروبی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی

به گزارش قدس آنلاین، آتشفشان روانگ اندونزی در نزدیکی جزیره سولاوسی در ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) فوران کرد، خاکستر و گدازه محیط اطراف این آتشفشان را پوشاند، این دومین فوران پس از فورانی که در اوایل آوریل که به تخلیه صدها نفر و بسته شدن فرودگاه منجر شد، به شمار می آید.

مرکز آتشفشان‌شناسی و کاهش خطرات زمین‌شناسی این کشور پس از فوران صبحگاهی سطح هشدار را به بالاترین سطح افزایش داد و از ساکنان منطقه خواست که به آتشفشان نزدیک نشوند.

مقامات هفته گذشته سطح وضعیت اضطراری را کاهش داده بودند اما امروز سطح هشدار افزایش یافت.

جزیره روانگ در استان سولاوسی شمالی محل زندگی بیش از ۸۰۰ نفر است که بیشتر آنها پس از فوران در اوایل آوریل خانه‌های خود را تخلیه کردند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد دیگر در ۳۰ آوریل از محل تخلیه شدند.

آژانس کاهش بلایای اندونزی به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

فیلمی که امروز (سه‌شنبه/ ۳۰ آوریل) در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود، گدازه‌ای را نشان می‌داد که به پایین آتشفشان در ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان مانادو می‌ریزد.

مقامات حمل و نقل فرودگاه مانادو را پس از فوران آتشفشان در اوایل آوریل به طور موقت بستند، در حالی که ریزش سنگ‌ها و خاکستر به خانه‌ها آسیب رساند و بیمارستان مجاور را مجبور به تخلیه کرد.

اندونزی در منطقه‌ای موسوم به «حلقه آتش» در اقیانوس آرام قرار دارد؛ منطقه‌ای با فعالیت لرزه ای بالا که در آن صفحات تکتونیکی متعددی به هم می‌رسند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»