Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@12:11:11 GMT

ضعف امنیتی در گجت‌های هوشمند خانگی

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۶۶۰۳

ضعف امنیتی در گجت‌های هوشمند خانگی

به تازگی کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی چک پوینت به کاربران در خصوص امنیت ضعیف گجت‌های هوشمند خانگی هشدار داده‌اند.

گجت‌های هوشمند خانگی که در سال‌های اخیر با استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران و علاقمندان به اینترنت اشیا (IoT) مواجه شده است، حالا به نظر می‌رسد که تحت تاثیر امنیت سایبری ضعیف به شدت از سوی کارشناسان و محققان فعال در حوزه فناوری مورد انتقاد قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌تازگی کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی چک پوینت به کاربران در خصوص استفاده از گجت های خانگی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا که قابلیت اتصال به شبکه جهانی وب را دارند، هشدار داده‌اند. آنها بعد از بررسی و تحقیقات صورت گرفته بر لامپ های هوشمند فیلیپس که قابلیت اتصال به اینترنت و کنترل از راه گوشی هوشمند کاربران را دارند، دریافته و اعلام کرده‌اند که امنیت سایبری این محصولات به شدت ضعیف است و کاربران باید توجه داشته باشند که با استفاده و خریداری از گجت های هوشمند خانگی احتمال ورود و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به حریم شخصی خود را  بالا خواهند برد.

بر اساس گزارش وب سایت computerworld، آنها بر این باورند که گجت‌های هوشمند خانگی در مقایسه با گوشی های موبایل امنیت سایبری بسیار کمتر و ضعیف‌تری دارند و شرکت‌های تولیدکننده آنها همچون سازندگان موبایل به صورت مداوم اقدام به انتشار به روزرسانی های جدید و امنیتی نمی‌کنند./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: گجت های هوشمند خانگی امنیت سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بر اساس بیانیه اداره کل امنیت عمومی پادشاهی عربستان، مقررات جدید حج «افرادی را که مایل به ورود به مکه هستند ملزم می‌کند از مقامات مربوطه مجوز بگیرند».

این اداره افزود افزود: اجرای آیین نامه جدید از روز ۴ مه ۲۰۲۴ لازم الاجرا است.

در این بیانیه تاکید شده است که پرسنل امنیتی عربستان سعودی در ایست‌های بازرسی امنیتی منتهی به مکه از ورود افراد بدون مجوز‌های لازم جلوگیری خواهند کرد.

اقدامات جدید به عنوان بخشی از تلاش‌های پادشاهی برای کنترل جریان ورود زائران به اماکن مقدس برای کنترل تعداد آنها و حفظ امنیت آنها، به ویژه در فصل حج انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • رمز‌های عبور‌امن سدی مقابل هکر‌ها
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد