Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی اعلام سازمان هواشناسی گیلان مبنی بر بارش برف 20 تا 70 سانتی‌متری گیلان، صدها تیم امدادی و خدمات‌رسان استان نسبت به مقابله با بحران احتمالی آن اعلام آمادگی کامل کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آن‌طور که مدیرکل هواشناسی استان گیلان اعلام کرده نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ توده‌هوای سرد و بارشی از امروز یک‌شنبه و فعالیت آن تا عصر روز سه‌شنبه در منطقه است و دمای هوا در اکثر مناطق استان به‌طور متوسط 15 تا 25 درجه سلسیوس کاهش‌یافته و بارندگی و وزش باد در روز یک‌شنبه خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشدار هواشناسی به دستگاه‌های اجرایی نسبت به بارش برف 20 تا 70 سانتی‌متری در گیلان
به گفته محمد دادرس، نقشه‌های توپوگرافی نشان می‌دهد بارش برف بیش از یک متر را در ارتفاعات استان شاهد باشیم به‌طوری‌که به‌تدریج از یک‌شنبه شب و به‌ویژه در روز دوشنبه و سه‌شنبه بارش برف در جلگه نیز شدید پیش‌بینی می‌شود که تخمین میزان آن به‌طور متوسط 20 تا 70 سانتی‌متر و در بعضی مناطق نیز حتی بیشتر است.

وی از مردم خواسته تا از تردد و سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و مواصلاتی را دارند با توجه به پیش‌بینی بارش برف و کولاک، حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم را به همراه داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان همچنین توصیه‌ای به دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان داشته تا با توجه به سرمای هوا و احتمال یخ‌بندان تا پایان هفته، مدیریت سوخت داشته باشند و علاوه بر آن بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی، زنبورداران و مرغداری‌ها با توجه به حوادث احتمالی تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

با توجه به وضعیت جوی روزهای آینده و اعلام هشدار اداره کل هواشناسی گیلان به دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌های خدمات رسان در گفت‌وگوهای جداگانه با خبرنگار فارس از تمهید مقدمات لازم به جهت مقابله با بحران برف احتمالی خبر داده‌اند.

آماده‌باش کامل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی گیلان در پی احتمال بحران برف
رضا اسلامی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران گیلان طی روزهای قبل در پی اطلاعیه سازمان هواشناسی خبر داد و بیان کرد که هشدارهای لازم و کافی به‌تمامی دستگاه‌های اجرای، خدماتی و شهرداری‌ها در جهت آمادگی با بحران احتمالی برف داده‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه از دستگاه‌های اجرایی و خدماتی خواسته‌شده تا تجهیزات و نیروهای خود را به حالت آماده‌باش درآورند گفت که تمامی مرخصی کارکنان دولت در گیلان لغو شده و از دستگاه‌ها خواسته‌شده تا همه در پست‌های خود در حالت آماده‌باش کامل قرار بگیرند.

به گفته وی همه دستگاه‌های اجرایی استان ازجمله شهرداری‌ها توجیه شده‌اند و هیچ‌گونه کم و کاستی از سوی آن‌ها در مقابله با بحران برف توجیه‌پذیر نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استان اعلام کرده که در حال حاضر شرایط استان عادی است و وضعیت ذخایر اقلام و کالای اساسی در گیلان نیز کافی بوده و کمبودی در هیچ زمینه‌ای وجود ندارد.

کمبود اقلام و کالای اساسی در گیلان وجود ندارد
سازمان صنعت، معدن و تجارت  گیلان نیز اعلام کرد با عنایت به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وقوع بارش برف شدید در سطح استان در روزهای آینده و به‌منظور جلوگیری از افزایش غیرقانونی و احتمالی قیمت کالاها و خدمات، معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت اقدام به اجرای طرح تشدید نظارتی کرده است.

محمد درویش کردار، معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گفته ضمن رصد روزانه بازار خصوصاً اقلام کالاهای اساسی سبد حمایت خانوار توسط بازرسان، کارشناسان و ناظران افتخاری، نسبت به افزایش غیرقانونی قیمت هر نوع کالا و خدمات مصرفی و بروز تخلفاتی نظیر گران‌فروشی و احتکار در صورت مشاهده تخلف پرونده تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد. 

به گفته وی با توجه به بررسی و اطلاعات واصله از شرکت‌های پخش، مراکز تهیه و توزیع کالا، عمده‌فروشان بازار، انبارها و سردخانه‌های فراوانی کالای اساسی کاملاً محسوس بوده و هیچ‌گونه کمبود و مشکلی در اقلام مصرفی گزارش و مشاهده نشده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گفته طبق هماهنگی و جلسه‌ای که با رئیس اتحادیه صنف نانوایان برگزارشده، واحدهای خبازی به‌هیچ‌عنوان مجاز به تعطیلی واحدهای صنفی در ایام بحران احتمالی نیستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفین بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

کشاورزان توصیه جهاد را جدی بگیرند
پارسافر، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز با اشاره به خبر احتمال کاهش شدید دمای هوا در استان گیلان به کشاورزان توصیه کرد تا به هشدارهای هواشناسی توجه داشته باشند.

به گفته مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، باغداران در اسرع وقت نسبت به برداشت محصولات درختی قبل از بارش برف اقدام کنند و همچنین به‌منظور جلوگیری از ترک‌خوردگی تنه درختان توصیه کرد با سفید کردن تنه درختان از محل طوقه با دوغاب آهک (چهار کیلوگرم در یک بشکه 200 لیتری) با کائولین دو درصد اقدام کنند.

وی همچنین در خصوص تاج نهال‌های تازه کشت‌شده نیز توصیه کرد تا کشاورزان از پوشش پلاستیکی استفاده کنند و به‌منظور حفاظت درختان از طریق پاشیدن آب روی شکوفه آنان بهتر است از روش آبیاری بارانی استفاده شود.

پارسا فر همچنین به گرم نگه‌داشتن محیط باغ توسط آتش زدن پلاستیک، کاه و کلش و یا وسایل گرمایشی متحرک تأکید کرد و از کشاورزان خواست در زمان بروز تنش و بلافاصله بعد از یخبندان هیچ‌گونه محلول‌پاشی تغذیه‌ای نداشته باشند.

آماده‌باش 16 تیم واکنش سریع آبفار در بحران برف احتمالی پیش رو
محب علی رنجور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از مشترکین آب روستایی خواست با توجه به در پیش بودن برف، روستاییان گیلان از کنتورهای آب شرب به‌وسیله کاه، کلش، گونی و نایلون از کنتور و اتصالات آب در برابر یخ‌زدگی و ترکیدگی محافظت کنند.

آن‌طور که رنجور اعلا کرده 16 تیم واکنش سریع در 16 شهرستان با 89 نفر نیروی عملیاتی به‌طور شبانه‌روزی در ایام برف آماده‌به‌کار خدمت‌رسانی به 322 هزار مشترک در یک هزار و 800 روستای گیلان هستند.

آمادگی 53 اکیپ راهداری گیلان برای بازگشایی محورهای اصلی
محمدرضا نازک‌کار، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان نیز از آماده‌باش 517 نیروی راهداری در قالب 53 اکیپ در 20 راهدارخانه ثابت و هشت راهدارخانه سیار خبر داده و گفته که 321 دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در استان آماده  اجرای عملیات راهداری اضطراری هستند.

به گفته وی، شن و نمک لازم نیز برای بازگشایی جاده‌ها تأمین‌شده و اکیپ‌های راهداری استان در صورت بارش سنگین برف به جهت باز نگه‌داشتن محورهای استان با اولویت محورهای اصلی و شریانی اقدام خواهند کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همچنین از عموم مردم خواست در ایام بارش برف حتی‌الامکان از تردد غیرضروری در محورها خودداری کنند تا اکیپ‌های راهداری بتوانند بدون وقفه و مستمر نسبت به برف‌روبی محورها اقدام و مانع بروز انسداد در محورها شوند.

آماده‌باش 56 گروه امدادی در سراسر استان برای وصل نگه‌داشتن گاز مشترکین
حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان نیز از اعلام آمادگی 56 گروه امداد و 200 گاز بند در سطح استان در مقابله با بحران‌های احتمالی پیش رو در پی بارش برف در استان خبر داد.

وی از اطمینان وصلی گاز تمامی مشترکین گیلانی در روزهای آینده خبر داد اما از آن‌ها خواست در پی کاهش دما و سرد شدن هوا مشترکین نهایت صرفه‌جویی را در مصرف این نعمت خدادادی داشته باشند و در صورت قطعی با تلفن 194 به‌صورت شبانه‌روزی با اتفاقات شرکت گاز تماس بگیرند.

توزیع 10 میلیون مترمکعب نفت سفید به روستائیان قبل از بارش برف
علی‌اصغر عباسی، مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی گیلان نیز از تمهید مقدمات پخش نفت سفید در سراسر روستاهای استان طی روزهای اخیر خبر داد.

به گفته این مسئول سوخت‌رسانی گیلان 10 میلیون مترمکعب نفت سفید در نقاط روستایی ازجمله صعب‌العبور و ارتفاعات ارسال‌شده است.

آماده‌باش 40 تیم امدادی هلال‌احمر در مقابله با بحران برف پیش رو
مهدی ولی پور، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان نیز از آمادگی کامل نیروهای امدادی و داوطلبان این جمعیت در پی بارش برف خبر داد و گفت که 44 پایگاه، شعب و پست‌های موقت در سراسر استان به استعداد 200 تن از نجات گران و 200 تن از همکاران در قالب 40 تیم امدادی در حالت آماده‌باش کامل هستند.

به گفته وی 100 خودرو امدادی، یک دستگاه بالگرد امدادی و یک تیم سگ‌های تجسس نیز در کنار نیروهای امدادی در شرایط اضطراری وارد عمل خواهند شد.

ولی پور می‌گوید وعده‌های غذایی و اقلام امدادی گرمایشی جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز از انباشت کافی برخوردارند و در صورت نیاز در بین راه ماندگان و اسکان اضطراری توزیع خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان همچنین از مردم خواست تا از سفرهای غیرضروری طی امروز تا چهارشنبه خودداری کنند و اگر نیاز به سفر ضروری داشتند حتماً غذای کافی، آب، البسه  گرم و تجهیزات زمستانی خودرو را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/84008

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان برف بحران هواشناسی دستگاه های اجرایی و خدمات نظارت و بازرسی سازمان صمت دستگاه های اجرایی مقابله با بحران برف مقابله با بحران بحران احتمالی جمعیت هلال احمر آماده باش کامل حالت آماده باش مدیرعامل شرکت روزهای آینده اعلام آمادگی مدیریت بحران خدمات رسان گیلان نیز کالای اساسی داشته باشند استان گیلان مردم خواست تیم امدادی تا 70 سانتی نگه داشتن نفت سفید خواهد شد هیچ گونه پیش بینی بارش برف یک شنبه پیش رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر

به گزارش خبرنگار مهر، امیرالدین روح‌نواز، مدیر عامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران در نشست خبری اظهار داشت: این شرکت تولید کننده اقلام استراتژیک هلال احمر مانند چادر امدادی، پتو و کوله پشتی، لباس امدادی.. برای مواقع بحران و حوادث است.

وی افزود: به همت کارگران و کارهای توسعه‌ای نه تنها نیاز داخلی در زمان بحران را تأمین کرده بلکه در صادرات هم سهیم بوده ایم و از محصولات ما در سیل پاکستان، زلزله ترکیه استفاده و محصولات به چین هم ارسال شده است.

روح نواز گفت: با افزایش ظرفیت بالا، چادرهای امدادی تولید و از زنان سرپرست خانوار، زندانیان و معتادان بهبود یافته در راه بهره مند شده‌ایم.

خبر در حال تکمیل است.

کد خبر 6091898

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است