Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رضا نوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر کسی از رد صلاحیتشدگان، تایید شود مورد به هیات نظارت استان اعلام شده و بلافاصله به فرمانداری های حوزه های انتخابیه ابلاغ خواهد شد تا آنان نیز به داوطلبان اطلاع رسانی کنند.

برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خراسان شمالی در یکی دو روز اخیر، حکایت از تایید صلاحیت برخی از نامزدهای رد صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی داشت که در میان آنان نام برخی از نمایندگان رد صلاحیت شده کنونی استان در مجلس نیز دیده می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو هیات نظارت بر انتخابات مجلس در خراسان شمالی گفت: تنها تغییری که در فهرست ۶۷ نفری تایید شدگان انتخابات مجلس یازدهم در استان صورت گرفته آن است که یکی از نامزدهای رد صلاحیت شده توسط شورای نگهبان تایید شده و یکی از تایید شدگان قبلی رد صلاحیت شده که بر این اساس در عمل شمار نامزدها تفاوتی نکرده است و البته اسامی این افراد به فرمانداران حوزه های انتخابیه مربوط اعلام شده است.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه این افراد از نمایندگان کنونی مجلس نیستند، افزود: فرد تایید شده مربوط به حوزه انتخابیه بجنورد و فرد رد صلاحیت شده نیز متعلق به حوزه انتخابیه اسفراین است.

وی افزود: مهلت قانونی بررسی ها در هیات نظارت مرکزی برای تایید و یا رد صلاحیت داوطلبان، ۲۲ بهمن است که در صورت هر تغییری در وضعیت نامزدها، مورد به هیات نظارت استانی و سپس فرمانداران اعلام خواهد شد.

از ۱۴۰ نفری که در استان خراسان شمالی برای نامزدی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نامنویسی کرده بودند، صلاحیت ۶۷ تن تایید شد که بدون احتساب انصرافی ها، ۵۲.۳۴ درصد داوطلبان را شامل می شود.

هیات نظارت خراسان شمالی صلاحیت ۳۶ نفر از داوطلبان را تایید کرده بود.  

بر اساس اعلام شورای نگهبان در حوزه انتخابیه بجنورد ۳۵ نفر تایید، ۲۹ نفر عدم احراز صلاحیت و ۱۵ نفر رد شدند و ۹ نفر نیز خود انصراف داده بودند.

در حوزه انتخابیه شیروان نیز ۱۲ نفر تایید، ۸ نفر عدم احراز صلاحیت و چهار نفر رد شدند و ۲ نفر نیز انصراف داده بودند.

در حوزه انتخابیه اسفراین نیز ۲۰ نفر تایید و پنج نفر عدم احراز صلاحیت شدند و یک نفر نیز خود از نامزدی انصراف داده بود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

۸۴۲ شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای خبرگان رهبری در دوم اسفند ماه امسال در خراسان شمالی پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، بیش از ۶۵۰ هزار نفر در انتخابات پیش رو واجد شرایط رای دادن هستند.

میزان مشارکت مردم این استان در آخرین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۱ درصد و در کشور ۷۱ درصد بوده است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی بجنورد شورای نگهبان انتخابات مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی پروندهٔ خبری ثبت‌نام انتخابات مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بجنورد شورای نگهبان انتخابات مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی مجلس شورای اسلامی بجنورد شورای نگهبان انتخابات مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزدهای رد صلاحیت شده نفر عدم احراز صلاحیت حوزه انتخابیه شورای نگهبان خراسان شمالی انصراف داده هیات نظارت نفر تایید تایید شد نفر نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، احمد وحیدی پنجشنبه ششم اردیبهشت در حاشیه سفر خود به مشهد، افزود: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف، آماده شده است.   وی ادامه داد: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.   دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.   وزیر کشور در سفری یک روزه و با هدف شرکت در همایش مناطق آزاد و بازدید از کارخانه‌های احیا شده در خراسان رضوی، به مشهد سفر کرده است.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • اعلام برنامه های صدا وسیمای خراسان رضوی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود