Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:15:15 GMT

اروپا در وضعیت هشدار طوفان «سیارا»

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۶۸۰۹

اروپا در وضعیت هشدار طوفان «سیارا»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیمه شمالی فرانسه امروز (یکشنبه ۲۰ بهمن‌ماه) به دلیل طوفان «سیارا» و وزش‌ بادهای شدید در وضعیت هشدار قرار گرفته است.
روزنامه «لکسپرس» به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: بنا به اعلام هواشناسی، نیمه شمالی فرانسه بویژه از سواحل «برتون» تا «وژ» واقع در شرق این کشور تحت تاثیر این طوفان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل طوفان، ۳۵ بخش در فرانسه در وضعیت هشدار قرار دارند. سرعت وزش باد در نیمه شمالی فرانسه تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت هم پیش‌بینی شده است.
به نوشته لکسپرس، طوفانی در شمال غربی جزایر انگلیس، خطر مواج شدن ساحل را نیز به همراه خواهد داشت. طبق پیش‌بینی‌ها، این طوفان از ساعت ۱۵ به وقت محلی آغاز خواهد شد و تا ساعت ۱۱ روز دوشنبه ادامه دارد.
 

در عین حال به نوشته روزنامه «لو سوآر» بلژیک، طوفان سیارا موجب لغو ۶۰ پرواز در بروکسل شده است. « ناتالی پیرارد » سخنگوی فرودگاه بروکسل شامگاه شنبه به خبرگزاری بلژیک(بلگا) گفته چندین خط هوایی تصمیم گرفته‌اند برخی پروازهای خود را به دلیل طوفان سیارا که ایجاد وزش باد شدید در بلژیک را به دنبال خواهد داشت، لغو کنند.
اوایل امروز فرودگاه بروکسل اعلام کرد این طوفان تاثیر محدودی در عملیات پروازی این فرودگاه خواهد داشت.

فرودگاه بروکسل به مسافران توصیه کرده در مورد وضعیت پرواز خود در اینترنت آگاهی یابند.
انتظار می‌رود سرعت وزش باد در بلژیک بین ۹۰ تا ۱۱۰ کیلومتر در ساعت در  بعدازظهر یکشنبه و همراه با خسارت باشد که این میزان در غروب و شب بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ کیلومتر در ساعت متغیر خواهد بود.

همچنین به نوشته بی‌بی‌سی، همزمان با نزدیک شدن طوفان سیارا هشدار آب‌وهوایی در انگلیس نیز صادر شده است. انتظار می‌رود که این طوفان باعث وزش بادهای شدید و باران‌های سیل آسا در سراسر کشور شود. هشدار زرد برای وزش بادهای شدید در اسکاتلند، ایرلند شمالی، شمال انگلستان و ولز شمالی برای امروز صادر شده و انتظار می‌رود که این هشدار امروز شامل تمام کشور شود.

گزارش‌ها در عین حال بیانگر از وقوع اختلال در حرکت سیستم حمل‌ونقل است و از مسافرانی که قصد استفاده از قطار را دارند خواسته شده که امروز سفر نکنند.
همچنین با پیش‌بینی ورود طوفان سیارا به هلند، شرکت خطوط هوایی KLM، چهل پرواز هواپیماهایش که قرار بود روز یکشنبه در فرودگاه اسخیپول آمستردام انجام شوند را لغو کرده است.

به گزارش روزنامه «دِجورنال» ایرلند، برق هزاران خانه در این کشور تحت تاثیر طوفان سیارا در معرض خاموشی قرار گرفته‌اند.
از ساعت پنج صبح امروز، برق هزاران خانه قطع شده و طبق پیش‌بینی‌ها، برق ۱۰ هزار و ۲۶۱ خانه و محل‌های تجاری تحت تاثیر این قطعی قرار گرفته‌اند.
از سوی دیگر، شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا آلمان روز شنبه در بیانیه‌ای هشدار آمیز اعلام کرده بود، طوفان آخر هفته «سابین» در اروپا می‌تواند منجر به لغو پروازهای هوایی شود.

به گزارش ایرنا، در ماه گذشته طوفان شدید در غرب اروپا سبب مرگ سه و زخمی شدن دستکم ۲۰ نفر شد. ده‌ها هزار نفر به علت طوفان، با قطعی برق و مشکل لغو پروازها روبرو شدند و در منطقه باسک در شمال اسپانیا، دو نفر بر اثر برخورد موج غول‌آسا جان خود را از دست دادند.  
در کوه‌های آلپ فرانسه نیز یک اسکی باز در نتیجه افتادن یک درخت بر رویش کشته شد.  
به علت وزش باد شدید، میزبانی از توریست‌ها در برج ایفل پاریس متوقف شده و پارک‌ها با توجه به خطر افتادن شاخه و درخت روی مردم بسته شد.

در آمستردام پایتخت هلند نیز به علت رسیدن سرعت باد به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت، صدها پرواز کنسل شد.  
در سوئیس نیز وزش شدید باد سبب خارج شدن واگن قطار از ریل شد که در نتیجه آن هشت نفر زخمی شدند.
2023

برچسب‌ها طوفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طوفان طوفان کیلومتر در ساعت فرودگاه بروکسل وضعیت هشدار دلیل طوفان انتظار می رود بادهای شدید تحت تاثیر پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۶۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه می‌گوید که اروپا باید بحث و مناظره درباره توسعه قابلیت تدافعی انحصاری قاره سبز از جمله بازنگری در قوای هسته‌ای خود را آغاز کند.

ماکرون با اشاره به اینکه فرانسه همین حالا هم حمایت ناتو را در کنار خود دارد، گفت: باید فراتر برویم. فرانسه باید از امنیت خود اطمینان حاصل کرده و یک نیروی دفاعی قابل تکیه در سطح اروپا بسازد.

وی همچنین اضافه کرد: حصول اطمینان از امنیت شاید به معنای استقرار سپرهای (سامانه‌های) دفاع موشکی باشد که قادر به ایجاد بازدارندگی برابر استفاده از سلاح هسته‌ای هستند. قابل تکیه هم یعنی در اختیار داشتن موشک دوربرد که باعث بازدارندگی روس‌ها شود.

در بحبوحه جنگ اوکراین، شمار زیادی از رهبران غربی بر تقویت قوای دفاعی کشور متبوع خود تاکید کرده و مدعی شده‌اند که روسیه ممکن است ظرف چند سال آتی به ناتو حمله کند.

با این حال، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با رد این ادعا، آن را «بی‌معنی» خواند و گفت که آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی و سرمایه‌گذار ناتو، ۱۰ برابر بیشتر از مسکو در حوزه دفاعی هزینه می‌کند. وی همچنین تاکید کرد که تنش‌های ژئوپولیتیکی کنونی، تا حد زیادی به دلیل تصمیم ناتو مبنی بر چشم‌پوشی از منافع امنیتی روسیه ایجاد شده است.

ماکرون در واکنش به موضع وی در قبال سلاح هسته‌ای گفت: گرچه فرانسه تنها در صورت به خطر افتادن منافع حیاتی‌اش از زرادخانه خود استفاده خواهد کرد اما این منافع، بُعد اروپایی هم دارند و این بدان معناست که دکترین هسته‌ای فرانسه باید به اقتدار دفاعی اروپا کمک کند.

وی افزود: موافق گشودن این سرفصل هستم؛ مساله‌ای که متعاقبا باید دفاع ضدموشکی، شلیک موشک دوربرد و سلاح هسته‌ای را شامل شود.

ماکرون چندین سال است که حامی ایجاد یک «ارتش حقیقی اروپایی» است؛ ارتشی که بتواند به طور مستقل امنیت این قاره را تقویت و تامین کند. او ماه جاری هشدار داد که «اروپای امروز، فناپذیر است» و در ادامه خواستار «استقلال راهبردی» اروپا به ویژه در حوزه تولیدات دفاعی شد و مدعی شد که «اروپا باید نشان دهد که هرگز مطیع و وابسته آمریکا نیست.»

کد خبر 6090886

دیگر خبرها

  • طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • وقوع طوفان و بارش تگرگ‌های شدید در چین (فیلم)
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • وضعیت نتانیاهو ۲۰۰ روز بعد از طوفان
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید