Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، محمدحسین بوچانی، رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به سیاست‌های شهرداری تهران مبنی بر ارتقای جایگاه شهر تهران در رتبه‌بندی شهرها، گفت: در بخش رویداد جانبی دهمین دوره مجمع جهانی شهری که روز دوشنبه ۱۰ فوریه ۲۰۲۰ (۲۱ بهمن ۱۳۹۸) برگزار می‌شود، ده اثر پذیرفته شده مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با عنوان «فرهنگ و نوآوری در مدیریت شهری تهران» ارایه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آثار پذیرفته‌شده مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در این اجلاس شامل تجربه تهران در اجرای قیمت‌گذاری ترافیک، جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری، معرفی کتاب با عنوان «خیابان صلح»، نقش شهروندان در کنترل فرونشست شهر تهران، چارچوب برنامه‌ریزی مبتنی بر جامعه برای مواجهه با فرسایش شهری، آلودگی صوتی و اثرات آن بر تهران، ارزیابی نیازها و اولویت‌بندی استانداردهای مدیریت شهری بر اساس استانداردهای ملی موجود، شورای تحقیق و نوآوری، زندگی شبانه تهران؛ فرصت‌ها و تهدیدها و خدمات شهری نوآورانه و بشردوستانه فراملی در مراسم زیارت اربعین است.

وی همچنین از شرکت ایران در بخش صدای شهرها (Voices from cities) خبر داد و گفت: دو رویداد «نقش فرهنگ در زیست‌پذیری» و «ساخت شهرهای مشارکتی در کشورهای در حال توسعه؛ زیرساخت‌ها، منافع و محدودیت‌ها» توسط شهرداری تهران برگزار می‌شود.

مجمع جهانی شهری (WUF) اجلاس برتر جهان در زمینه مسائل شهری است. این مجمع در سال ۲۰۰۱ توسط سازمان ملل متحد تأسیس شد تا یکی از مهمترین موضوعات امروز جهان که شهرنشینی سریع و تأثیر آن بر جوامع، شهرها، اقتصاد، تغییر شرایط و سیاست است را مورد بررسی قرار دهد.

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که بتوان از این فرصت در راستای بیان اقدامات و تجربیات شهرداری تهران در زمینه رویکرد «تهران، شهری برای همه» استفاده شود.

این مجمع با سازماندهی برنامه اسکان بشر ملل متحد (UN-Habitat)، به دلیل تبادل نظر و تجربیات در مورد چالش های شهری، به یکی از گسترده‌ترین گردهمایی‌های موجود در عرصه بین‌المللی تبدیل شده است.

در این دوره اجلاس بیش از ۲۵ هزار بازدیدکننده بین‌المللی، از جمله کارشناسان شهری و مدیران محلی و منطقه‌ای شرکت می‌کنند.

کد خبر 483417 برچسب‌ها شهرداری تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران مجمع جهانی شهری شهرداری تهران مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی سقائیان‌نژاد پیش از ظهر دوشنبه در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: در دهه کرامت بالغ بر ۶۵ موضوع در ستاد شهرداری قم برنامه ریزی شده است و افتتاح چند هزار میلیارد پروژه از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

شهردار قم اضافه کرد: برگزاری نشست شوراهای اسلامی شهرهای کشور به میزبانی استان قم از جمله برنامه‌های شهرداری در دهه کرامت می‌باشد.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: کرامات و برکات شهرهای مقدس مشهد و قم بواسطه دوبارگاه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) است.

کد خبر 6092196

دیگر خبرها

  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه