Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@07:46:06 GMT

اندیشه ارزشمند در قالب هنر ماندگار خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۷۱۳۳

اندیشه ارزشمند در قالب هنر ماندگار خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نعمت‌اله صالح صبح روز یکشنبه در بازدید از هنرستان هنرهای زیبا شهرضا اظهار داشت: بهترین راه انتقال پیام به نسل های آینده بیان آن موضوع در قالب هنر است.

وی با بیان پیشینه هنری شهرضا از جمله مسجد جامع شهرضا با قدمت ۷۰۰ سال تصریح کرد: برای جاودان کردن میراث ارزشمند دینی و ملی باید از هنر کمک بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهرضا ابزراهای هنری را بی شک رساترین بلیغ ترین ابزار ابلاغ و تبلیغ پیام دانست و گفت: باید رویداد های انقلاب را در قالب هنر بیان کنیم.

وی را بهترین شیوه بیان و ماندگارترین آن ابراز داشت و گفت: اگر در جامعه درخشش هنر وجود داشته باشد فضای جامعه درخشان می شود.

دستاوردهای انقلاب در قالب هنر باید بیان شود

حجت‌الاسلام صالح هنر تولید آثار فاخر هنری برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از رسالت‌های مهم حوزه هنری برشمرد و افزود: دستاوردهای انقلاب در قالب هنر باید بیان شود.

امام جمعه شهرضا گفت: تعالیم ارزشمند اسلام و آرمان‌های رفیع انقلاب اسلامی که برگرفته از قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت هستند در عین داشتن جاذبه‌های موثر باید با زبان هنر به نحوی مطلوب و گرانقدر به مخاطبان و بویژه نسل جوان منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب اسلامی در راه مبارزه با ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های بلند انقلاب از هیچ حرکتی خودداری نمی‌کنند از این رو طراحی ساز و کارهای مقابله با آنها الزامی است.

ارائه محتواهای غنی اسلامی در قالب بهره گیری از هنر متعالی اسلامی

امام جمعه شهرضا ادامه داد: در این زمینه ارائه محتواهای غنی اسلامی در قالب بهره گیری از هنر متعالی اسلامی بیش از پیش نمایان و حوزه هنری در این زمینه می‌تواند نقش ارزشمند و مهم ایفا کند.

وی گفت: حوزه هنری باید با بهره گیری از هنر متعالی برای بسط و ترویج ارزش‌های انقلابی و دینی تلاش کند.

کد خبر 4848105

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب هنرستان هنرهای زیبا حوزه هنری خانه هنرمندان ایران دهه فجر بوشهر انتخابات 98 ایلام قزوین ویروس کرونا انقلاب اسلامی ایران شهرکرد خطبه های نماز جمعه شیراز انتخابات مجلس شورای اسلامی بارش برف بیرجند گرگان امام جمعه شهرضا قالب هنر حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) گفت: همچنین ضرورت دارد تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در تمامی مدارس در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام احمد محمودی، اعتراضات دانشجویی در آمریکا را انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی دانست وافزود: ۱۰ سال قبل رهبرمعظم انقلاب به جوانان غربی منشأ شعار‌های امروز جوانان آمریکایی علیه رژیم غاصب و تحولات دانشگاهی در آمریکا است.

خطیب جمعه اصفهان با گرامیداشت مقام معلم، شغل معلمی را سرچشمه گرفته از جایگاه خداوند در مقابل انسان دانست وافزود: در همین راستا رهبر معظم انقلاب فرمودند جایگاه معلم بسیار ارزشمند است و بر موضوع پرورش و تربیت از جمله مهم‌ترین وظایف دستگاه آموزش و پرورش تاکید دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد محمودی با در پیش بودن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) افزود: امام صادق در دوران بسیار حساسی و حکومت بنی امیه و حکومت عباسیان ظالم جامعه اسلامی را مدیریت کردند و در مواجه با موضوعات انحرافی به گونه‌ای با جهاد تبیین عمل کردند که امروز شاهدیم از ایشان به‌عنوان مؤسس حزب شیعه نام برده می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی گفت: اگر انسان به تقوای الهی توجه نکند دچار خسران شده و سرمایه انسانیت و معنویت که امنیت الهی است را از دست می‌دهد، ضرورت دارد با کسب تقوای الهی از ویژگی‌های منفی دوری کنیم، امیدواریم خداوند همه ما را ملبس به لباس تقوا بفرماید.

دیگر خبرها

  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • زبان از بیان خدمات آیت الله جزایری برای انقلاب قاصر است
  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است