Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، براندون بریانت، پیش از این به مدت شش سال در نیروی هوایی آمریکا مشغول به خدمت بوده و در این مدت مسئولیت هدایت پهپاد‌های شکارچی را برعهده داشته است. این نوع پهپاد‌ها موشک‌هایی از فاصله ۷ هزار مایلی به هدف شلیک می‌کنند. برایانت در اتاق کوچکی در یک پایگاه در لاس وگاس که محل کار او بود می‌نشست و این نوع پهپاد‌ها را هدایت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بریانت در این مصاحبه گفت زمانی به نقطه جدایی از ارتش آمریکا رسید که کودکی را در افغانستان کشت، کودکی که مافوقش او را «یک سگ» خطاب کرده بود. او صحنه به قتل رسیدن آن کودک را این گونه تعریف می‌کند: پس از شلیک موشک به یک ساختمان در افغانستان، کودکی را دیدم که به محض برخورد موشک از ساختمان خارج شد. وقتی به مافوقش درباره اوضاع آنجا هشدار دادم، گفت «آن فقط یک توله سگ بوده است. شلیک کن.»

پس از آن واقعه، بریانت از ارتش جدا می‌شود و شروع به افشاگری درباره برنامه‌های پهپادی آمریکا می‌کند. او تخمین می‌زند در زمان حضور در نیروی هوایی آمریکا در گرفتن جان ۱۳ نفر نقش مستقیم داشته است و می‌گوید اسکادران او به حدود ۱۶۲۶ هدف از جمله زنان و کودکان شلیک کرده است و حالا به گفته خودش از بیماری استرس پس از حادثه رنج می‌برد.

او یکی دیگر از ماموریت‌هایش را به یاد می‌آورد که چگونه مردی را که هدف قرار داده بود به سختی جان می‌دهد در حالی که او در نمایشگر حرارتی خود به تماشای او نشسته بود. بریانت در این خصوص گفت: «دود حاصل از انفجار پراکنده شد و قطعات بدن دو نفر به اطراف حفره ایجاد شده بر اثر انفجار پرتاب شده بود. مردی آنجا بود که پای راستش از بالای زانو قطع شده بود. او پایش را نگه داشته و در حال غلط زدن بود و خون در حال پاشیدن از پایش بود ... مدت زیادی طول کشید تا جان دهد. راحت داشتم او را تماشا می‌کردم.»

او در ادامه اضافه کرد: «تصویر نمایشگر هنوز در ذهنم است. هر بار که به آن فکر می‌کنم هنوز ناراحت می‌شوم. وقتی ماشه را کشیدم می‌دانستم که اشتباه است. وقتی که موشک به وسط هدف خورد، در درونم این احساس را داشتم که به یک قاتل تبدیل شده‌ام.»

بریانت که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ در استخدام ارتش بود به یاد می‌آورد در اوایل استخدام خود ویدئو‌هایی به او و دیگر اپراتور‌های پهپادی نشان دادند و گفتند کار آن‌ها «کشتن مردم و شکستن چیزها» است. او گفت: «این خلاف همه چیز‌هایی بود که تاکنون درباره افتخار، عدالت و آموزش‌های جنگی آموخته بودم. وحشتناک بود که می‌دیدم افراد در ارتش چقدر درباره این چیز‌های بی‌تفاوت هستند. در آمریکا ما در امنیت بودیم، اما آن‌ها در جا‌های دیگر امنیت نداشتند. ما بُردیم. اما این طور پیش نخواهد رفت.»

این سرباز پیشین ارتش آمریکا می‌گوید به دلیل آنکه درباره ماموریت‌هایش اطمینان کامل نداشت از سوی مافوق‌اش مورد تنبیه و تمسخر قرار می‌گرفت. او گفت: «این خلاف همه چیز‌هایی بود که من درباره یک جنگجو آموخته بودم. مافوقم از لحاظ روانی من را کتک زد و مسخره کرد تا بر اصولی که آن‌ها می‌خواستند پایبند بمانم.»

بریانت درباره کشته شدن سردار قاسم سلیمانی گفت: «وقتی اولین بار درباره سلیمانی خواندم با خودم گفتم محال است آن‌ها نمی‌توانند اینقدر احمق باشند. اما هیچ چیز عوض نشده است. آن‌ها گوش نکردند. اگر ترامپ کسی بوده که این دستور را صادر کرده است باید بگویم این دستوری غیرقانونی بود.»

بریانت افزود: «وقتی درباره دادگاه‌های نازی‌ها می‌شنویم می‌بینیم همه آن‌ها می‌گفتند ما فقط به وظیفه مان عمل می‌کردیم. ما از گذشته درس نگرفته ایم. ما هنوز کار‌هایی را انجام می‌دهیم که نه شبیه نازی‌ها که بدتر از آنهاست، زیرا ما باید از گذشته بهتر استفاده کنیم.»

او در ادامه تاکید کرد: ارتش آمریکا «بدتر از نازی‌ها» است، زیرا «ما باید بهتر بدانیم.»

بریانت گفت او و خانواده‌اش به دلیل مخالفت با برنامه پهپادی آمریکا بار‌ها مورد تهدید قرار گرفته است و به همین دلیل از سوی دوستان و اقوام خود ترد شده است.

در بررسی که در سال ۲۰۱۹ انجام شد مشخص شد شش درصد اوپراتور‌های پهپاد در آمریکا از علائم استرس بعد از آسیب روانی رنج می‌برند اکثرا نمی‌توانند بخوابند و خاطراتی را که در حین عملیات داشتند از یاد ببرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پهپاد آمریکایی سردار قاسم سلیمانی ارتش آمریکا پهپاد ها نازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: واحدهای یگان جنوب مواضع ارزشمندتری را در اختیار گرفتند، دشمن در دونتسک متحمل شکست شد؛ کی یف قریب به ۴۰۰ نیروی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می افزاید: واحدهای یگان شرق مواضع ارزشمندتری را به دست آوردند، نیروهای مسلح اوکراین نزدیک به ۱۱۰ نیروی نظامی خود را از دست دادند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز ۹ ضدحمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کردند، دشمن قریب ۴۱۰ پرسنل نظامی، یک تانک و یک دستگاه توپ «دانا ۲» ساخت جمهوری چک را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: طی شبانه روز گذشته سامانه های پدافند هوایی ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ بمب هدایت شونده «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6094465

دیگر خبرها

  • جنایتی که تصاویر پهپاد اسرائیلی فاش کرد
  • شکار نازی‌ها
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است
  • اذعان ژنرال صهیونیست به دستاورد راهبردی حزب‌الله/ حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا