Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با تأکید بر نظارت دقیق سازمان بازرسی بر عملکرد مدیران اجرایی، گفت: این نظارت باید در حوزه مسؤولیت و وظایف قانونی باشد تا امکانات دولتی در اختیار هیچ جناج و نامزد خاصی قرار نگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ششمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان‌جنوبی ظهر امروز با حضور اعضاء این ستاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به مصوبات جلسه قبلی این ستاد، گفت: فهرست بایدها و نبایدهای مصوبه شورای امنیت ملی و مورد تایید مقام معظم رهبری در قالب اجرا و مدیریت فضای مجازی به دادستانی و دادگستری‌های شهرستان‌های استان ابلاغ شده و در ارتباط با تبلیغات قبل، حین و بعد انتخابات ملاحظات خاصی برای نهادهای اجرایی و نظارتی مقرر کرده است.

حجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا با اشاره به ضریب نفوذ فضای مجازی و بهره‌گیری مردم از شبکه‌های اجتماعی، افزود: شبکه‌های مجازی فرصت خوبی برای اطلاع‌رسانی است لذا نهادهای ذیربط با هدف پایش‌های میدانی، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های مستمر می‌توانند از تهدیدات، مخاطرات و سوء استفاده‌های این حوزه جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی، تخریب نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، شایعه‌پراکنی، اختلافات مذهبی و انتشار نظرسنجی‌های جناحی از جمله مواردی است که می‌تواند در بستر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی توسعه پیدا کند.

تأکید بر حضور اقشار مختلف در راهپیمایی ۲۲ بهمن

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با تأکید بر حضور بصیرتی و تأثیرگذار اقشار مختلف مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، تصریح کرد: شرکت با شور و نشاط، با شکوه و دشمن‌شکن مردم در این صحنه ملی و مذهبی می‌تواند برای دوستان انقلاب اسلامی امیدواری و اطمینان خاطر به‌وجود آورد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی از موفقیت نسبی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی خراسان‌جنوبی یاد کرد و گفت: این ستاد بر دو محور پیشگیری از تخلفات و برخورد با جرائم متمرکز می‌باشد که تا به امروز به محور نخست پرداخته و فضای خالی از تخلفات و جرائم را در استان داشته‌ایم.

۲۴ بهمن‌ماه؛ آغاز تبلیغات انتخاباتی کاندیداها

وی با بیان اینکه آخرین لیست نهایی تأییدشدگان نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۳ بهمن‌ماه از سوی شورای نگهبان قانون اساسی اعلام می‌شود، بیان داشت: تبلیغات قانونی کاندیداها از ۲۴ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و ثمره تلاش چندین ماهه ستاد در این ایام به بار خواهد نشست.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: اجرای قانون انتخابات و برخوردهای بازدارنده با جرائم تخلفاتی از اولویت‌های اصلی ما در حوزه تبلیغات نامزدها است و با بسیج تمام امکانات در همان روز برخورد و با تشکیل پرونده قضایی موارد تخلفات بررسی و اجرای حکم می‌شود.

حمیدی با اشاره به اینکه ۳۰ عنوان اقدام مجرمانه در قانون انتخابات منظور شده است، گفت: قانون نظارت بر فعالیت‌های مالی نامزدها تصویب و ابلاغ شده و هر نوع جرمی از ناحیه هر مدیر و مجری انتخابات که در هر زمانی اتفاق افتد بلافاصله پرونده قضایی تشکیل و اعمال قانون می‌شود.

قانون‌مداری در انتخابات؛ بهترین راه جلب اعتماد مردم

وی با بیان اینکه قانون‌مداری در انتخابات یکی از بهترین راه‌های جلب اعتماد مردم به مجریان و ناظران انتخابات است، یادآور شد: میزان مشارکت مردم پای صندوق‌های رأی ارتباط مستقیمی با عملکرد متولیان و مجریان انتخابات دارد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی خواستار نظارت دقیق سازمان بازرسی استان بر عملکرد مدیران اجرایی انتخابات شد و افزود: این نظارت باید بر دو حوزه مسؤولیت و وظایف قانونی مدیران و مجریان باشد تا امکانات دولتی در اختیار هیچ جناح و نامزدی قرار نگیرد.

حمیدی ادامه داد: از ظرفیت مساجد که در دوران انقلاب اسلامی و بعد پیروزی نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان پایگاه مردمی مطرح بوده باید همچون گذشته برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و فضای مناسبی در راستای میزان رشد شرکت اقشار در انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده شود.

توصیه «حمیدی» به روحانیون و ائمه جماعت

وی توصیه کرد: روحانیون و ائمه جماعت مساجد از ورود به فضاهای انتخاباتی جناحی و طرفداری از نامزد خاص پرهیز کنند و با تبیین شاخص‌های یک کاندیدای اصلح برای مجلس شورای اسلامی، تریبون‌های مساجد را به‌صورت عادلانه برای تمامی نامزدها فراهم نمایند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌جنوبی با اشاره به نظرسنجی‌های میدانی انجام شده توسط این سازمان، گفت: میزان مشارکت مردم در انتخابات از روند رو به رشدی برخوردار است و مردم نیز نسبت به سلامت انتخابات اسفندماه اعتماد خوبی دارند.

بی‌توجهی مردم به تبلیغات هدفمند دشمنان

علیرضا آیینه‌دار با بیان اینکه بسیاری از افراد اخبار و اطلاعات در ارتباط با انتخابات را از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های برخط دریافت می‌کنند، گفت: به‌رغم فعالیت‌های تخریبی معاندین انقلاب در فضاهای اجتماعی، خوشبختانه مردم توجهی به تبلیغات هدفمند دشمنان ندارند و استفاده از شبکه‌های داخلی رو به افزایش می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: براساس نظرسنجی‌های انجام شده، در خراسان‌جنوبی مردم اعتقاد چندانی به لیست‌های جناجی ارائه شده از سوی نامزدها ندارند و بیشتر افراد را براساس انتخاب عاقلانه بر می‌گزینند.

انتهای‌پیام/69014/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات خراسان جنوبی مجلس شورای اسلامی فضای مجازی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی انتخابات مجلس شورای اسلامی دادگستری خراسان جنوبی شبکه های اجتماعی فضای مجازی نظارت دقیق بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب

به گزارش «تابناک»، بخشی از اظهارات سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با رسانه KHAMENEI.IR به شرح زیر است:

* بعد از تأکید رهبر انقلاب بر محور مشارکت آحاد مردم در اقتصاد؛ رئیس‌جمهور تأکید کردند در اولین پیش‌نویس اقتصادی سال ۱۴۰۳ تجدید نظر جدی صورت بگیرد تا بتوانیم مسئله مشارکت مردمی را واقعاً در سیاست‌ها و تدابیر اقتصادی کشور محقق کنیم.

* بخشی از مشارکت‌طلبی مردم؛ در حوزه وظایف نظارتی اقتصاد است. این اتفاقات تا حد خوبی در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت و در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت. 

* شفافیت در صورت‌های مالی ۲ هزار شرکت دولتی و بخش عمومی که تا پیش از این دولت اساساً شفاف نبودند، همچنین شفافیت در شناسایی ابربدهکاران بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی وامثالهم، زمینه را برای نظارت عامه مردم فراهم کرده است.

* فراتر از حوزه نظارت، مشارکت مردم در حوزه مدیریت و تولید اقتصادی است. حوزه تولید یکی از مهم‌ترین کلیدواژه‌هایی است که می‌توان آن را با درگاه ملی مجوزها به معنای بسترسازی برای مشارکت عامه مترادف دانست.

* در گذشته صاحبان سرمایه و صاحبان ایده‌ها حضور داشتند، اما به دلیل پیچ وخم‌های اجرایی، اجازه حضور مؤثر در امور اقتصادی را نداشتند، با راه‌اندازی و تسهیل درگاه ملی مجوزها این مانع برداشته شد و ما تاکنون بیش از یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار مجوز الکترونیک صادر شده را شاهد بودیم.

* در بخش مدیریتی نیز بعد از تذکر رهبر انقلاب در دیدار فعالان اقتصادی، در اسفندماه رئیس‌جمهور جلسه شورای عالی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ را برگزار کردند و به تمام وزارتخانه‌هایی که در بنگاه‌های زیرمجموعه خود سهام‌دار بودند دستور داده شد تا از تصدی‌گری و بنگاه‌داری خارج شوند و امکان مدیریت را به عامه مردم واگذار کنند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند