Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی اصغر ثنائی صبح امروز در نشست خبری همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: تربیت نیرو جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، یکی از اهداف برگزاری این همایش ملی است.

وی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با توجه به رویکرد مسأله محوری که دارد، به برگزاری همایش علمی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» با دو هدف تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و گفتمان سازی، اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» با اشاره به آسیب‌های مواجهه با بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: یکی از آسیب‌هایی که ممکن است در مواجهه با بیانیه گام دوم انقلاب با آن روبرو شد، نگاه سطحی و غیرعلمی به این بیانیه است که باید به این نکته توجه ویژه کرد و در این زمینه، قطعاً نگاه عمیق و علمی نیاز است.

وی افزود: اولین گام در بازخوانی و شناسایی ظرفیت‌های محورهای بیانیه گام دوم انقلاب، نگاه عمیق، علمی و تبیینی به محورهای این بیانیه است و اگر این نگاه علمی نباشد، حرکت به سمت گفتمان سازی اتفاق نخواهد افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین ثنائی به محورهای این همایش ملی در قالب کمیسیون‌های تخصصی اشاره کرد و اظهار داشت: محور اول این همایش ملی، تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد تمدنی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین الویری است و محور دوم چیستی، چرایی و چگونگی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب به ریاست حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان برگزار خواهد شد.

وی گفت: محور سوم همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی»، تحلیل تجربه و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در توصیه‌های هفت گانه بیانیه و ارزیابی وضع کنونی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین لک زایی است و محور پایانی این همایش ملی، نهادهای علمی و بیانیه گام دوم انقلاب با تأکید بر نقش نسل جوان به عنوان بخش ویژه این همایش است که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین مریجی برپا خواهد شد.

مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به جزئیات این همایش ملی اشاره و تصریح کرد: بعد از فراخوان همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» صدها مقاله در این موضوع در قالب ۳ هزار و ۵۰۰ صفحه کار علمی به دبیرخانه ارائه شده و در این راستا ۷۶ مقاله پذیرفته و به چاپ رسیده است.

وی افزود: ۳ مصاحبه تخصصی و تفصیلی و ۳۰ نشست علمی و تخصصی در خصوص محورهای مختلف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شده که نتیجه آن ۶ جلد کتاب به چاپ رسیده است که در روز همایش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ثنائی اظهار داشت: افتتاحیه این همایش ملی از ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه در مرکز همایش‌های غدیر با سخنرانی دکتر سید عباس صالحی «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی» برگزار خواهد شد و در اختتامیه آن نیز حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی «دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی» سخنرانی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان جهت حضور در پنل‌های همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» می‌توانند به سایت www.gaam.dte.ir مراجعه و ثبت نام کنند و در پایان برای شرکت کنندگان در این همایش گواهی حضور صادر خواهد شد.

کد خبر 4848662

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب تمدن نوین اسلامی مدرس حوزه علمیه قم نشست علمی انقلاب اسلامی ایران قاسم سلیمانی کنفرانس بین المللی گام دوم انقلاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ولایت فقیه پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات معرفی کتاب فلسفه دهه فجر تمدن اسلامی فعالیت های قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی ریاست حجت الاسلام والمسلمین بیانیه گام دوم انقلاب ریاست حجت الاسلام همایش ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۷۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش متمرکز توجیهی آموزشی حجاج استان قم امروز جمعه(14 اردیبهشت) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ورزشگاه دو هزار نفری شهید حیدریان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در این همایش با اشاره به روند  تشرف به حج در سال های اخیر، خطاب به حاضران گفت: شما از بین میلیونها نفر که آرزوی تشرف به سرزمین وحی را دارند توفیق حضور در بیت الله الحرام و مسجدالنبی را خواهید یافت و باید شکرگزاراین لطف خدا باشید. 

وی افزود: شکرگزاری این نعمت هم در آن است که قدر لحظات این سفر معنوی و مکان های شریف و مقدسی را که در آن حضور می یابید ، بدانید و از تمام لحظه های سفر به خوبی استفاده کنید.

وی به زائران کسب آمادگی های لازم پیش از سفر را توصیه کرد و از آنان خواست در بعد معنوی نسبت به گذشته ی خود تأمل کرده وتصمیم بگیرند که ازاین سفربرای تغییر جدی در زندگی خود بهره ببرند. ارتباطات کاری و امور غیرضروری را به حداقل برسانند و بر استفاده ازفضای معنوی سفر تمرکز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اجر و پاداش بسیار بالای نماز شب و ختم قرآن در شهرهای مکه و مدینه به همه ی حجاج توصیه کرد که تلاش کنند در زمان حضور در این دو شهر ختم قرآن را در برنامه معنوی خود قرار دهند.

وی در ادامه بر لزوم تسلط به احکام و مناسک حج تاکید کرد و گفت: هر کاروان را یک روحانی مسلط به احکام و مناسک حج همراهی می کند و اگرچه جلسات آموزش مناسک حج برای زائران برگزار می شود اما لازم است که حجاج مطالعات تکمیلی هم داشته باشند و برای گرفتن پاسخ های خود به روحانیون مراجعه کنند.

در ادامه این همایش، آقای سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با ارائه آماری از ابعاد مختلف حج پیش رو اظهار داشت: خدمات ارائه شده به حجاج ایرانی از بالاترین سطح در بین کشورهای دیگر برخوردار است و این مهم با برنامه ریزی های مختلف صورت گرفته است و هرسال تلاش می شود که کیفیت خدمات ارائه شده ارتقاء یابد.

وی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته حج 1403 از جهت هزینه بیش از 300  دلار نسبت به سال گذشته کمتر شده و علت افزایش قیمت ریالی حج امسال افزایش قیمت ارز در کشور است.

آقای حسینی در ادامه درباره خدمات پزشکی، حمل و نقل و تغذیه در حج پیش رو توضیحاتی داد و انتقال زائران از مدینه به مکه توسط قطار سریع السیر را اتفاق مهم امسال دانست و ابراز امیدواری کرد که این امر با تلاش خدمتگزاران زائران وهمکاری حجاج به بهترین شکل صورت پذیرد.

در پایان این همایش که زائران اعزامی به حج تمتع از قم شرکت داشتند ، توسط حجت الاسلام محمدهادی فلاح زاده ازروحانیون با سابقه بعثه مقام معظم رهبری آموزش مناسک حج با همکاری زائرین به صورت نمادین اجرا شد. 

گفتنی است امسال 4200 نفر در قالب 18 کاروان از استان قم به حج تمتع اعزام خواهند شد. اعزام حجاج ایرانی از 24 اردیبهشت آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم برگزار شد
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند