Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:16:15 GMT

شرکت حدود ۸۰ هزار دانشجو در اردوی راهیان نور سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۷۹۷۵

شرکت حدود ۸۰ هزار دانشجو در اردوی راهیان نور سال ۹۸

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا غفاری با اشاره به اردوهای راهیان نور گفت: برنامه راهیان نور در دانشگاه‌ها به یک برنامه فراگیر در مجموعه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه‌ آزاد تبدیل شده است و استقبال خوبی از سوی دانشجویان برای حضور در این برنامه انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه  سال گذشته بیش از ۷۵ هزار نفر از دانشجویان در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند، افزود: همه واحدهای دانشگاه‌ها با کم و کیف متفاوت در برنامه راهیان نور مشارکت می‌کنند در واقع راهیان نور بستری را فراهم می‌کند که ما هویت دینی و انقلابی و آشنایی با فرهنگ شهادت و ایثار و آنچه که باید در زندگی دانشجویان ما باشد، فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی وزیر علوم، به میزان سرانه تعیین شده برای هزینه در بخش راهیان نور دانشجویان اشاره کرد و گفت: آنچه که در دانشگاه‌ها برای این اردوها تخصیص پیدا می‌کند، ذیل بودجه فرهنگی است؛ اما بطور حدودی برای هر دانشجویی که در برنامه راهیان نور حضور دارند، مبلغی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

وی افزود: اردوهای راهیان نور به عنوان فرصت تلقی شده، به همین دلیل دانشگاه‌ها نهایت اهتمام خود را در برگزاری این اردوها دارند. این اردو در بین فعالیت‌های فرهنگی جریان معین و خاصی را نمی‌شناسد و همه مجموعه‌های مختلف دانشگاه‌ها نسبت به برگزاری آن اهتمام ویژه دارند.

معاون فرهنگی وزیر علوم افزود: اولویت اعزام دانشجویان در اردوهای راهیان نور با افرادی است که برای اولین بار در این برنامه شرکت می‌کنند. امسال پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۸۰ هزار دانشجو برای راهیان نور شرکت کنند.

غفاری افزود: بخش اجرایی این اردوها به عهده بسیج دانشجویی است که نیازمند توان بالایی است. این حرکت نیازمند این است که مجموعه‌های مختلف هم‌افزایی داشته باشند.

کد خبر 4848659 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری اردوهای راهیان نور دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ها دانشگاه پیام نور دانشجویان سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران دانشگاه های ایران کنکور 99 دهه فجر منصور غلامی حسین توکلی دانشگاه علامه طباطبایی اردوهای راهیان نور برنامه راهیان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عموعابدینی ظهر دوشنبه در سومین جلسه کارگروه پیاده‌سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول ساماندهی و بازنگری رشته‌های دانشگاهی استان اصفهان اظهار کرد: برای ایجاد مشارکت حداکثری در زمینه آمایش، برنامه‌ها و پیشنهادهایی برای هر استان در نظر گرفته شده و استان اصفهان در آمایش سرزمینی متفاوت از نقاط دیگر است.

وی ادامه داد: این استان فضای آموزشی، پژوهشی و فناوری ویژه‌ای را ایجاد کرده است و در مقایسه با بسیاری از نقاط دیگر خاص به حساب می‌آید.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: در آمایش ملی، میان آمایش سرزمینی و آموزش عالی تفاوت‌هایی وجود دارد و متأسفانه در حال حاضر، آموزش‌ها و تحقیقات در برخی واحدها چندان تقویت نشده است.

وی با بیان اینکه آمایش با مشارکت و تشکیل کارگروه استانی را در دستور کار داریم، گفت: دانشگاه از طریق نخبگانش باید رشته‌هایی را که صنعت نیاز دارد، راه‌اندازی کند. نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود و این مسئله در آمایش مشخص و برایش برنامه‌ریزی می‌شود.

عموعابدینی با بیان اینکه آمایش دانشگاه فرهنگیان در کشور انجام شده است، تصریح کرد: اکنون مسئله و نیاز جدی به بخش وزارت علوم و تحقیقات کشور بازمی‌گردد.

وی افزود: برخورداری از دانشگاهی قدرتمند و باکیفیت برای ما دارای اهمیت است و همه دانشگاه‌ها را نیز اعم از دولتی و آزاد در بر می‌گیرد. آمایش رشته و اشتغال را نباید نادیده گرفت.

کد خبر 6098373

دیگر خبرها

  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد گچساران
  • برگزاری اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در چهاربیشه+ تصاویر