Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین استان البرز ایرج یوسفی  در نشست خبری افزود در سالجاری تعداد ۲۶۱ فقره تسهیلات در زمینه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و نهاد های حمایتی به مبلغ ۷۳۱ میلیارد ریال توسط این بانک پرداخت شده است . 
      
وی در ادامه اظهار داشت به منظور افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان از ابتدای سال تا کنون۳۵  فقره تسهیلات به مبلغ  ۶۷ میلیارد ریال با نرخ ۱۵درصد پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستادی بانک کشاورزی استان البرز  افزود: مبلغ ۳۵۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج   به ۱۱۵۸ نفر از زوج های جوان استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ خود اشتغال زایی در استان گفت: امسال ۲۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)پرداخت شده است.

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی استان البرز با اشاره به طرح تمدید بدهی و امهال تسهیلات تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون براساس مفاد بند «ل» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۸ (بخشودگی سود و جرایم تسهیلات زیر یک میلیارد ریال) ۶۱ نفر به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال از این مصوبه استفاده کردند.

وی با اشاره به  بند «خ» ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور عنوان کرد: در این خصوص ۱۸۱ نفر از این مصوبه استفاده کردند و بیش از ۱۰۲ میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال از بخشودگی سود تخصیصی بهره مند شدند .

وی در ادامه اظهار داشت  در راستای ایجاد اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی از محل بند الف تبصره ۱۸ مبلغ ۶۷۳ میلیارد ریال بابت احداث ۱۳طرح جدید تولید محصولات کشاورزی و گلخانه ای اختصاص یافت .
وی افزود در راستای سیاستهای رونق تولید از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی مبلغ ۱۰۰۱میلیارد ریال اعتبار به تعداد ۱۰۱نفر از فعالان و تولید کنندگان زیر بخش کشاورزی پرداخت شده است .
مدیر شعب استان البرز افزود :در خصوص وصول مطالبات در طول سالجاری رقمی بالغ بر ۶هزارو ۱۴۹ میلیارد ریال وصول مطالبات صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۳۲ درصدی برخوردار می باشد. وی در ادامه افزود مطالبات غیر جاری بانک کشاورزی البرز به مبلغ ۱۰۸۳ میلیارد ریال می باشد که مانده این مطالبات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش داشته است .
وی افزود : با توجه به موارد اشاره شده ریسک اعتباری استان در مقطع زمانی پایان دی ماه سالجاری به ۸۱/۱۰ درصد رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳/۶ درصد کاهش داشته است .
وی اظهار داشت در جهت بکارگیری روشهای نوین تضمین تعهدات فعالان بخش کشاورزی تا کنون تعداد ۲۶۸ فقره ضمانت نامه به مبلغ ۱۴۹ میلیارد ریال صادر شده که رشدی معادل ۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد .
مدیر شعب بانک کشاورزی البرز افزود: در راستای فروش املاک تملیکی از ابتدای سال تا کنون تعداد ۱۶ فقره ملک به ارزش ۸۸میلیارد و ۷۲۹ میلیون ریال واگذار شده است که نشانگر تحقق ۸۷درصد برنامه ابلاغی می باشد.
یوسفی  با اشاره به بیمه محصولات کشاورزی استان یادآور شد: در سالجاری شعب بانک کشاورزی استان البرز ۵۴میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده تحت پوشش بیمه کشاورزی ، پرداخت کرده و  از مجموع غرامتهای پرداخت شده به کشاورزان و دامداران مبلغ ۳۲میلیارد ریال غرامت در بخش دام ، مبلغ ۱ میلیارد ریال غرامت در بخش طیور ، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال غرامت در بخش محصولات باغی و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال غرامت در بخش محصولات زراعی بوده است.ضمنا" ازابتدای سال زراعی ۹۹-۹۸ تاپایان دی ماه سال جاری تعداد ۲۲۹۴ بیمه نامه توسط نمایندگی های بیمه کشاورزی استان البرز  صادر شده که بیمه نامه های صادر شده شامل ۴۴۰۰۰راس انواع دام ، ۳میلیون و ۳۰۰قطعه طیور ،۹۳۰هکتار انواع محصولات باغی و ۱۳هزارو ۷۷۲ هکتار محصولات زراعی که  تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفت . 
وی افزود درآمد حاصل از فروش بیمه نامه ها از ابتدای سال تا کنون معادل ۷۶ میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال می باشد .
مدیر شعب استان البرز افزود :در راستای تامین مالی بخش کشاورزی استان از ابتدای سال تا کنون مانده سپرده های مردمی به مبلغ ۲۰۵۹۷ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با سال قبل ۲۹۰۰میلیارد ریال افزایش داشته که رشد ۳۹/۱۶درصدی را نشان می دهد .  
مدیر شعب استان البرز اظهار داشت با توجه به اینکه یکی از رسالت های این سازمان جمع آوری منابع مردمی و سرمایه گذاری آن در بخش کشاورزی در قالب اعطای تسهیلات به فعالان و تولید کنندگان بخش کشاورزی است، در حال حاضر نسبت منابع به مصارف استان معادل ۸۴/۱ می باشد .
وی افزود : شعب سودآور استان از تعداد ۱۵شعبه در پایان سال قبل به تعداد ۲۳شعبه در پایان دیماه سالجاری تغییر یافت که نتیجه بهبود ترکیب سپرده های ارزان قیمت و گران قیمت بوده  و همچنین حاکی از مدیریت هزینه ها می باشد .
مدیر شعب بانک کشاورزی استان البرز در پایان اشاره نمود :بانک کشاورزی به عنوان تامین کننده مالی بخش کشاورزی به دنبال اجرای طرح های زیربنایی و توسعه پایدار و رونق تولید می باشد و با استفاده از پتانسیل استان البرز  توسعه صنایع تبدیلی غذایی ، گلخانه ها ، مکانیزاسیون ، گیاهان دارویی و شیلات از اولویت های ما خواهد بود .

۴۶

کد خبر 1350755

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز شعب بانک کشاورزی استان البرز میلیارد ریال غرامت در بخش نسبت به مدت مشابه سال قبل ابتدای سال تا کنون مدیر شعب استان البرز پرداخت شده بیمه کشاورزی فقره تسهیلات بخش کشاورزی بیمه نامه تحت پوشش صادر شده مبلغ ۱۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۸۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات

براساس آمار بانک مرکزی تا کنون، ۴۶/۲۳ درصد از کل قرارداد‌های تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن بوده که بیش‌از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت نهضت ملی مسکن این بانک بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بررسی آمار‌های جدید از وضعیت مشارکت بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، حاکی از آن است که از بین ۲۶ بانک، عملکرد ۱۸ بانک در این بخش، کماکان صفر است و از تعداد ۸۶۹ هزار و ۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، ۷۹۳ هزار و ۷۳۲ نفر موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‌‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند.

در همین راستا، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲، قرارداد ۳۴۱ هزار و ۸۳۷ واحد مسکونی به مبلغ بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان در بانک مسکن به امضا رسیده که بر این اساس بیش از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به عهده این بانک است.

وی ادامه داد: بنا بر آمار، بانک مسکن تاکنون بیشترین میزان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را در کل نظام بانکی کشور داشته است؛ چنانکه این بانک از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ و به تنهایی بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۳۲۱ هزار و ۵۹۹ واحد مسکونی پرداخت کرده که در تاریخ نظام بانکی بی نظیر است.

حسینی با بیان اینکه بانک مسکن با وجود کمبود منابع مالی، همواره تمامی تلاش خود را برای تحقق تعهدات دولت مردمی و خانه‌دار کردن مردم انجام داده و در این مسیر از منابع داخلی خود نیز بیشترین پرداخت‌ها را انجام داده است؛ افزود: این بانک به رغم دارا بودن تعهدات خود از جمله: تکمیل پروژه‌های متعدد برنامه‌ریزی شده، احداث پروژه‌های ساختمانی شامل یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور و اجرای شهر خلیج فارس در سواحل هرمزگان، تمام توان و تلاش خود را برای اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و نیز تسهیلات متعدد تکلیفی و حمایتی به کار بسته است.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز نسبت به پرداخت ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات شامل انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال به خانواده‌ها اقدام کرده است.

حسینی افزود: همچنین بانک مسکن در سال ۱۴۰۲، ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۱۶ هزار و ۹۵۸ جوان پرداخته است.

وی گفت: پرداخت تعداد ۱۵ هزار و ۶۵۸ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه بالغ بر ۸ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال در بخش‌های ساخت، تکمیل، معیشتی و کشاورزی در مناطق آسیب دیده در سال ۱۴۰۲ از اقدامات این بانک برای کمک به جبران خسارات و آسیب‌های وارده به هموطنان عزیز بوده است.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سالجاری
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در سال جاری