Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتابخانه عمومی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شهر چوبر شهرستان تالش در استان گیلان افتتاح شد. ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، کتابخانه عمومی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به مساحت 550 مترمربع و با 800 میلیون تومان اعتبار ساخت و 70 میلیون تومان تجهیزات امروز با حضور مسئولان در شهر چوبر شهرستان تالش در استان گیلان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در این مراسم ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و با بیان اینکه شهید سلیمانی همه زندگی خود را صرف آرامش زندگی ما کرد و در بین جوانان محبوب شد و ظلم‌ستیز بود اظهار داشت: ساخت این فضای فرهنگی منجر به رشد و بالندگی جوانان این منطقه می‌شود.

محمود قاسم‌نژاد با تاکید بر اینکه در آموزه‌های اسلام بر مطالعه کردن توصیه شده است بیان کرد: اهمیت مطالعه در اسلام تا جایی است که قرآن به‌عنوان یک کتاب معجزه پیامبر(ص) بوده و در این مصحف شریف تاکید بر علم، کتاب و قلم بسیار است و خداوند به قلم و آنچه که می‌نویسد قسم یاد کرده است.

تمثال سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مرکز بهزیستی ایلام رونمایی شد‌ویزیت رایگان 340 اهوازی در طرح ‌خدمت‌رسانی ‌شهید ‌سلیمانی ‌+ تصاویربرای تکرار حماسه بدرقه شهید سلیمانی در 22 بهمن نیازمند همدلی هستیم

وی با اشاره به اینکه امروزه در سراسر جهان هر جامعه‌ای که رویکرد بیشتری به کتاب داشته باشد توسعه‌یافتگی بیشتری دارد افزود: یونسکو از گذشته بر اهمیت این موضوع تاکید داشت و کشورها را ملزم به ترویج کتابخوانی کرد و رشد و توسعه کشورها را منوط به توسعه کتابخوانی دانست. 

قاسم‌نژاد با تاکید بر اینکه ما به‌عنوان یک کشور اسلامی و با تأسی از آموزه‌های قرآن باید به مطالعه بیشتر از سایر ملل توجه کنیم عنوان کرد: کنار همزیستی با کتاب رشد و تعالی جامعه نیز مرهون توجه به کتابخوانی است و یکی از ویژگی‌های اهمیت به کتابخوانی سلامت روح است و پرداختن به کتاب روان ما را آرام می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه افراد شاخص در هر جامعه‌ای بسیار مطالعه می‌کنند تصریح کرد: مراجعه به کتاب دانایی ما را در حوزه‌های مختلف افزایش می‌دهد و هنگامی‌ که کتاب می‌خوانیم در زمینه‌های مختلف قدرت تحلیل پیدا می‌کنیم لذا ترویج مطالعه در جامعه باید بیشتر شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: این کتابخانه 550 مترمربع وسعت دارد و در 2 طبقه شامل بخش‌های مختلف یک کتابخانه استاندارد مثل بخش کودک، سالن مطالعه مجزا و نمازخانه است و بخش فعالیت‌های ویژه در آن تعبیه شده و 800 میلیون تومان اعتبار ساخت به آن تخصیص یافته است.

پریسا کرمی با اشاره به اینکه جوانان و مدافعان حرم که اکثرا جوانان خوش‌فکر و خلاق بودند برای دفاع از کشور جانفشانی کردند گفت: شهردار جوان و خلاق این منطقه برای تکمیل این پروژه بسیار همکاری کرد و ساخت این کتابخانه باعث شد زیرساخت‌های گاز و تلفن در این منطقه ایجاد شود.

وی با اشاره به برگزاری طرح «اهدای کتاب اهدای دانایی» در اسفندماه خاطرنشان کرد: کتاب‌های شخصی موجود در کتابخانه‌های خود را به ما اهدا کنید تا با ارائه آن به همه افراد در نشر و گسترش دانایی در جامعه سهیم شویم و با سیاست‌های درست ایران مستقل، آباد و شادی داشته باشیم.

انتهای پیام/613/ح

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتابخانه عمومی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گیلان افتتاح شد میلیون تومان استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در مراسم آغاز این کارگاه‌ها، گفت: کتابخانه‌های عمومی در کنار رسالت ترویج کتابخوانی، محافل ادبی و قرآنی را به منظور برقراری ارتباط کودکان و نوجوانان با ادبیات و نویسندگان راه اندازی کردند.

عاطفه زارعی با بیان اینکه این محافل با حضور پیشکسوتان و استادان ادبی کشور برگزار می‌شود، افزود: مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی در بخش شعر و محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری در بخش داستان در این کارگاه‌ها تدریس می‌کنند.

او همچنین به دومین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان، دوست من کتاب، اشاره کرد و افزود: این جشنواره از آبان ۱۴۰۱ آغاز و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان کشور هستند، خاطرنشان کرد: مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب هیأت داوران و از افتخارات ایران اسلامی به شمار می‌روند.

دبیر کارگاه آموزشی شعر کودک و نوجوان همدان هم گفت: همدان گهواره ادبیات کودک و نوجوان کشور است.

کمال شفیعی‌مشعوف، با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها با هدف شناسایی استعداد‌ها باید ادامه داشته باشد گفت: امیدوارم مجموعه داستان و مجموعه شعر‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره به چاپ برسد.

دیگر خبرها

  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!