Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌محمد عبدلی معاون پژوهشکده علوم تولید مثل یزد می‌گوید: تا کنون بالغ بر 15 هزار تولد ناشی از زحمات و تلاش همکاران و اساتید من در این پژوهشکده بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از یزدرسا، پژوهشکده علوم تولید مثل یزد که در سال 1368 در این شهر تأسیس شد، هر ساله میزبان زوج‌های زیادی از سراسر ایران و کشورهای همسایه و البته برخی از کشورهای اروپایی است و طعم شیرین بچه‌دار شدن را به خیلی از زوج‌ها چشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دنیا عقب نیستیم

پروفسور عباس افلاطونیان رئیس پژوهشکده علوم تولید مثل یزد در این ارتباط می‌گوید: قبل از تأسیس این مرکز، زوج‌های نابارور مجبور بودند با حمایت دولت و کمیته‌ای که در وزارت‌خانه برای ارز دادن تخصیص داده بودند و تشخیص می‌دادند، به خارج از کشور اعزام شوند و این خیلی هزینه‌بر بود، به طوری که شاید هر زوجی که می‌رفتند و برمی‌گشتند 100 هزار دولار خرج داشت.

وی با بیان اینکه در خیلی از زمینه‌ها در این رشته ما از دنیا عقب نیستیم، عنوان می‌کند: جز کسانی بودیم که شاید در دنیا اولین بار مدعی شدیم که استفاده از جنین منجمد به اندازه جنین تازه اثربخش است و می‌تواند حاملگی داشته باشد.

مراجعه سالانه 12 هزار زوج به پژوهشکده یزد

پژوهشکده علوم تولید مثل یزد امید باروری را برای مراجعان تا 30 درصد محقق کرده است و همین امر موجب شده تا سالانه 12 هزار زوج به این پژوهشکده مراجعه کنند و 90 درصد خدمات درمانی به بیماران غیربومی است.

مراجعان علاوه بر شهرهای مختلف ایران، از کشورهای کویت، قطر، عراق، افغانستان و پاکستان و البته برخی از کشورهای اروپایی به پژوهشکده علوم تولید مثل یزد مراجعه می کنند.

تولد 15 هزار تولد در پژوهشکده یزد

دکتر علی‌محمد عبدلی معاون پژوهشکده علوم تولید مثل یزد می‌گوید: تا کنون بالغ بر 15 هزار تولد ناشی از زحمات و تلاش همکاران و اساتید من در این پژوهشکده بوده است.

تولد نخستین نوزاد حاصل از تکنیک IVF، تولد نخستین نوزاد حاصل از تکنیک IVM، تولد نخستین نوزاد حاصل از جنین منحمد، تولد نخسیتن نوزاد حاصل از تکنیک IUI، از جمله دستاوردهای پژوهشکده علوم تولید مثل یزد است.

دکتر مریم افتخار عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم تولید مثل یزد در این رابطه می‌گوید: این پژوهشکده، تنها مرکزی در ایران است که از IVM به صورت درمانی برای درمان بیماران استفاده می‌کند و ما الان این روش را به صورت درمانی برای بیمارانی که حتی پاسخ مناسب در طول سیکل‌های درمانی نداشتند استفاده کردیم.

همچنین تولید سلول‌های بنیادی و ساخت بافت از ذرات نانوتکنولوژی برای پژوهش بر روی بیماران خاص مانند سلول‌های بنیادی رویانی انسانی و سلول‌های مزانشیمی که از هر کدام از بافت‌های مختلف بدن به دست آمده است، از جمله فعالیت‌ها دیگر این پژهشکده محسوب می‌شود.

دکتر محمدعلی خلیلی معاون آموزشی پژوهشکده علوم تولید مثل یزد در این ارتباط به پژوه حفظ باروی در افراد سرطانی اشاره می‌کند و می‌گوید: با انجام پروژه حفظ باروی در افراد سرطانی، ما می‌توانیم قبل از انجام شیمی‌درمانی بافت تخمدان این افراد را بصورت انجماد ذخیره کنیم و بعد از رهایی از سرطان مجددا بافت را به بدن خود شخص پیوند بزنیم و باروی این افراد را به این شکل حفظ کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: پژوهشکده علوم تولید مثل یزد تولد نخستین نوزاد حاصل سالانه 12 هزار زوج پژوهشکده یزد هزار تولد زوج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ شاپور رضایی اظهار داشت: تسهیلات کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی که در اثر حوادث پیش بینی نشده از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ دچار خسارت شده‌اند تا سقف ۲ میلیارد ریال معادل ۲۰۰ میلیون تومان مشمول مهلت ازقانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور می‌شوند.

وی افزود: همه کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی خسارت دیده می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل و یا جهاد کشاورزی در خواست کتبی ارائه کنند.

رضایی تاکید کرد: پس از بررسی‌های لازم و تأیید نهایی، اصل تسهیلات دریافتی به مدت سه سال امهال و سود و جرایم دیر کرد آن توسط دولت تأمین و پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای تولد نوزاد (فیلم)
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در استان