Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@04:10:21 GMT

یکی از برکات نظام توجه به قشر مستضعف جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۸۳۵۹

یکی از برکات نظام توجه به قشر مستضعف جامعه است

حسین خوش‌اقبال روز یکشنبه در حاشیه آیین اجرای نیت واقفان خیراندیش کردستان به مناسبت دهه مبارک فجر در ناحیه منفصل شهری نایسر اظهار داشت: امام راحل(ره) توجه خاصی به مستضعفین جامعه داشتند و اکنون نیز جانشین برحق ایشان تاکید فراوانی بر رفع محرومیت مناطق کمتر برخوردار و قشر ضعیف دارند.

وی با بیان اینکه در طول چهار دهه گذشته خدمات زیادی توسط دولت‌های مختلف و با تدابیر مقام معظم رهبری در مناطق حاشیه شهرها و روستاهای محروم و دور افتاده به مردم ارائه شده است، افزود: ایام دهه فجر فرصت مناسبی است که ما به عنوان خادمین مردم در دولت در مناطق حاشیه حضور یافته و به مشکلات آنان رسیدگی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با تقدیر از رویکرد جدید اوقاف و امور خیریه در رسیدگی به محرومان استان اضافه کرد: خیرین زیادی در استان صدها سال پیش اموال خود را با نیت خدمت رسانی به محرومین وقف کردند و امروز ثمرات این حرکت در چنین برنامه‌هایی مشاهده می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز در این مراسم گفت: اهدای بیش از چهار هزار سبد کالا در مناطق حاشیه شهرها و مناطق محروم در ایام دهه فجر توسط اوقاف استان از خدمات ارزنده از محل درآمد موقوفات موجود در شهرستان‌های سنندج و سقز است.

حجت الاسلام محمد کاروند افزود: شناسایی خانواده‌های نیازمند و بازدید از وضعیت زندگی و رسیدگی به مشکلات آنان از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام بود و امید است با همکاری سایر نهادها بتوانیم تا حدی مشکلات مردم مناطق محروم و حاشیه نشین را برطرف کنیم.

در این مراسم به بیش از ۷۰ خانواده دانش آموزان ایتام و بی سرپرست دبستان برادران احمدی ناحیه منفصل شهری نایسر سبدهای کالا اهدا شد و پس از آن با خانواده‌های کم بضاعت دیدار و قول‌هایی نیز برای رفع مشکلات آنان از سوی مسوولان داده شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا اوقاف و امور خیریه جامعه خانواده مشکلات مردم معاون سیاسی امنیتی انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مناطق حاشیه مشکلات آنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۸۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است

عضو هیئت رئیسه و دبیر دوم شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امروز پیش‌روی‌های محدوده‌ای شهر ارومیه یک پیش‌روی تحمیلی است نه پیش‌روی کارشناسانه و این امر مدیریت شهری را با چالش مواجه خواهد کرد.

گلشن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد:مناطق حاشیه‌نشین هم‌اکنون بزرگترین مشکل شهر ارومیه است که متاسفانه قابل کنترل نیست.

وی افزود: امروز در بسیاری از مناطق حاشیه‌نشین شهر ارومیه شاهد تولید مسکن حتی با متراژهای بسیار پایین هستیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با اشاره به تفکیک زمین‌ها حتی در روستاهای الحاقی به محدوده شهر گفت: امروز شاهد تفکیک زمین‌های الحاقی به محدوده شهر ارومیه با متراژهای بسیار پایین هستیم که در صورت مدیریت نکردن با مشکل مواجه خواهیم شد.

نوروزی تصریح کرد: وقتی نقطه‌ای از شهر به داخل محدوده الحاق می شود، نیاز به ارائه خدمات دارد و اگر پیش‌بینی مدیریتی و برنامه‌ریزی شهرسازی نشود، دچار مشکل خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز پیشروی‌های محدوده‌ای شهر ارومیه یک پیشروی تحمیلی است، نه پیشروی کارشناسانه و این امر مدیریت شهری را با چالش مواجه خواهد کرد.

نوروزی عنوان کرد: مردم از مدیریت شهری خدمات می‌خواهند و متاسفانه با توجه به بروز بعضی از مسائل غیر کارشناسانه مدیریت شهری دچار مشکل شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: ارومیه با توجه به گسترش بی‌رویه باید به سمت‌وسوی طبقات‌سازی و شهرک‌سازی برود و مردم را باید با فرهنگ آپارتمان‌نشینی آشنا کنیم.

نوروزی گفت: باید تلاش شود با امکانات کم، بیشترین رضایتمندی شهروندان جلب شود و این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که امکانات کافی و رفاهی را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی در ادامه سخنانش یادآور شد: در حاشیه شهر ارومیه شرمنده مردم هستیم و باید در مدیریت نقاط حاشیه‌نشینی به سمت و سوی شهرسازی مدرن برویم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: خوب زندگی کردن حق مردم است و از این رو دستگاه‌های دخیل در صنعت شهرسازی باید با دست به دست هم دادن و در کنار مدیریت شهری بودن این مشکل را رفع کنند.

کد خبر 749416

دیگر خبرها

  • نظام آموزشی کارآمد بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور را حل می‌کند
  • ارتقای نظام شایستگی در بخش عمومی ومهار تورم در مجلس موردتوجه باشد
  • هشدار هواشناسی در مازندران
  • مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد
  • توجه همزمان به حقوق و مطالبات کارگری و کارفرمایی در نظام اسلامی
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است