Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی تامین اجتماعی طی ۹ ماهه امسال مراجعه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز میثم حجتی پور امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از مراجعه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی تأمین اجتماعی کرمانشاه طی ۹ ماهه امسال خبر داد و اظهار داشت: این رقم نسبت به استاندارد ۵ برابر بیشتر است و با تهیه بسته فرهنگی به دنبال کاهش این مراجعات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون نزدیک به ۳۷۰ میلیارد تومان برای بیمه شدگان در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم هزینه شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی در کرمانشاه حدود ۷۷۰ هزار نفر است، خاطرنشان کرد: این آمار ۳۹ درصد جمعیت استان است.

این مسئول ادامه داد: همچنین طی مدت مذکور بیش از ۳۵۰۰ زایمان در بیمارستان حضرت معصومه (س) کرمانشاه انجام شده که معادل یک سوم موالید استان است.

حجتی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص توسعه اورژانس بیمارستان شهدا کرمانشاه گفت: این بیمارستان یکی از مهم‌ترین اورژانس‌های استان است و از همین رو برنامه‌ای برای توسعه آن با هدف بهبود ارائه خدمات در نظر گرفتیم و تا کنون مطالعات اولیه آن انجام گرفته است و از سال ۹۹ عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر ۲ بیمارستان و ۷ مرکز درمانی درمانگاهی داریم که ۳ مرکز آن در سنقر، پاوه و جوانرود طی ۲ سال اخیر به این مجموعه اضافه شده است.

نوبت گیری یکی از بزرگترین چالش‌های حوزه درمان است

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه اشاره‌ای به وضعیت تخت‌های بیمارستانی حوزه درمان داشت و خاطر نشان کرد: هم اکنون ۲۱۲ تخت فعال داریم و همچنین با بهره برداری از ۲ مرکز درمانی جدید ۲۹ درصد افزایش مراکز درمانی داشتیم.

این مسئول نوبت گیری را یکی از بزرگترین چالش‌های حوزه درمان عنوان کرد و گفت: با افتتاح سامانه یکپارچه نوبت دهی در دهه فجر امسال با شماره ۴ رقمی ۴۶۴۶ نوبت دهی برای تمام استان راه‌اندازی خواهد شد و به این ترتیب مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی کاهش می‌یابد.

وی در خصوص راه اندازی طرح نسخه الکترونیکی گفت: این سازمان از یکسال گذشته بحث الکترونیکی کردن نسخ پزشکی را با طرف‌های قرارداد استارت زد و از مهر ماه ۹۷ تا کنون حدود ۱۰۰ هزار نسخه الکترونیکی در استان صادر شده است و به این لحاظ رتبه نهم کشور را کسب کردیم.

حجتی پور عنوان کرد: روند پرداخت بدهی به مراکز طرف قرارداد نسبت گذشته بسیار بهتر شده است و در بیمارستان‌های دانشگاهی پرداخت‌ها به روز است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نفر به مراکز درمانی حوزه درمان ۲ میلیون تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته

ایسنا/لرستان دانشیار دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طی هفته گذشته تا به امروز و بدنبال بارندگی های اخیر و گرم شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت ‌شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز ‌مسمومیت حاد در تعداد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

‌پیمان آسترکی در گفتگو با ایسنا گفت:
این پزشک متخصص بیان کرد: متاسفانه تعداد مسمومین افزایش صعودی داشته و اکثرا با علایم گوارشی شدید، لرز و تعریق و تاری دید مراجعه می‌کنند.
وی تاکید کرد: تشخیص قطعی غیر سمی بودن قارچ‌ها به صرف شکل ظاهری میسر نمی‌باشد.
آسترکی گفت: به علت شیوع قابل توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این‌گونه قارچ‌ها اکیدا خودداری شود.
او یادآور شد: مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود.
وی ادامه داد: توصیه می‌شود از مصرف قارچ‌های محلی خودداری کرده و در صورت بروز علایم سریعا به مراکز درمانی مراجعه تا اقدامات درمانی و تشخیصی در زمان مناسب صورت گیرد و تاکید می‌شود از خود درمانی پرهیز شود.

انتهای پیام        

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • به کارگیری ۵۲۱ نفر از کارجویان ثبت‌نام شده در سامانه جستجوی شغلی توسط مراکز کاریابی
  • فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین