Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:25:43 GMT

امکان ثبت شکایت الکترونیکی از کسب و کارها

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۸۶۵۷

امکان ثبت شکایت الکترونیکی از کسب و کارها

«علی رهبری» امروز(یکشنبه) در نشست خبری با بیان اینکه تاکنون درصد قابل توجهی از شکایات بین مشتری و فروشنده مختومه شده و به نتیجه رسیده است، افزود: هدف از این کار نه ایجاد مانع برای واحدها، بلکه ایجاد کیفیت در خدمات کسب و کارها بود. با انتشار این شاخص‌ها، نحوه عملکرد هر کسب و کار توسط مشتری بعدی دیده شده و می تواند بر اساس آن برای خرید خود تصمیم بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام مسوول، انتشار سوابق باعث ارتقای کیفیت کسب و کارها در پاسخگویی به شکایات خواهد شد.

رهبری با اشاره به خدمات انجام شده برای کسب‌وکارها گفت: تاکنون فرایند صدور نماد برای کسب‌وکارها مبتنی بر صدور کارشناس بود که این امر از روز چهارشنبه سیستمی شده و فرایندی که قبلا چند روز طول میکشید، در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود. 

۴ روز، مهلت پاسخگویی واحدها به شکایات

در بخش دیگر این نشست «بهنام امیری»، سرپرست معاونت تسهیل تجاری و توسعه کاربردها گفت: پنج شاخص برای سنجش میزان پایبندی کسب‌وکارها به ارائه کالا و خدمات وجود دارد که شامل کیفیت سرویس، رضایتمندی، امنیت اطلاعات، وضعیت حال کسب و کار و پیشنه و سوابق عملکرد می‌شود.

وی با اشاره به حوزه سوابق عملکرد، گفت: شکایت به صورت نمره منفی در سیستم در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه عدم پاسخگویی به شکایت یا تاخیر در شکایت به عنوان سوابق منفی منتشر می‌شود. هر کسب و کار چهار روز فرصت پاسخگویی به شکایت دارد که اگر در این بازه زمانی پاسخ ندهد، شامل تاخیر در پاسخ می شود. 

امیری بیان کرد: پیش از این سوابق کسب و کار تنها در پروفایل کسب و کار نمایش داده می‌شد، اما از روز چهارشنبه به صورت علنی در سایت منتشر می‌شود . در مهرماه جهش خوبی در عملکرد داشتیم؛ وقتی اعلام کردیم می خواهیم این آمار را علی منتشر کنیم عملکردشان بهتر شد.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر از ۶۰ هزار کسب و کار دارای نماد عبور کردیم، ادامه داد: از سال ۹۵ به صورت میانگین هر سال بیش از ۱۰ هزار کسب و کار جدید کسب و کار اینترنتی مجوز اخذ نماد اعتماد دریافت کرده‌اند.

امیری با اشاره به واحدهایی که به دلیل تخلف جریمه شده اند، گفت: اگر این طلاعات را از مراجع رسمی دریافت کنیم آن را در سوابق واحد نمایش می‌دهیم. 

این خبر تکمیل می‌شود

برچسب‌ها شکایت کسب و کارهای اینترنتی بهبود کسب و کار کسب و کار آنلاین بهبود فضای کسب و کار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شکایت کسب و کارهای اینترنتی بهبود کسب و کار کسب و کار آنلاین بهبود فضای کسب و کار شکایت کسب و کارهای اینترنتی بهبود کسب و کار کسب و کار آنلاین بهبود فضای کسب و کار کسب و کارها کسب وکارها کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت + سوابق

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ اسعد رسولی گفت: مرحوم حجازی متولد سال ۱۲۹۶ بود که در سال ۱۳۱۶ به عنوان معلم در اموزش و پرورش استخدام شد و یکی از نخستین معلمان این شهر به شمار می آمد.

بیشتر بخوانید؛ صحرایی: آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد

وی اضافه کرد: این معلم دلسوز و پرتلاش پس از ۳۴ سال خدمت در آموزش و پرورش مهاباد سرانجام در سال ۱۳۵۶ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به درجه بازنشستگی نایل آمده بود.

رییس آموزش و پرورش مهاباد گفت: مرحوم حجازی در دوران خدمتش در تمامی مقاطع تحصیلی به تدریس مشغول بود و علاوه بر ریاست اداره آموزش و پرورش، مسوولیت سازمانان جوانان و هلال احمر (شیرو خورشید) مهاباد را نیز در کارنامه مدیرتی خود داشت.

وی اظهار کرد: از مرحوم حجازی چند تالیف شامل کتاب خاطرات و دیوان اشعار به زبان های کُردی و فارسی به یادگار مانده است که هنوز به چاپ نرسیده است.

آیین تشییع و خاکسپاری مرحوم حجازی با حضور گسترده مردم بویژه شاگران وی در آرامستان باغ فردوس مهاباد برگزار و مجلس ترحیم وی در مسجد مولوی این شهرستان برگزار می شود.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

فاطمه نورنژاد کد خبر: 1229346 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • عضو روحانیت مبارز: بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • تمدید مهلت تأیید سوابق تحصیلی پشت کنکوری‌ها تا 18 اردیبهشت
  • سیدرضا اکرمی: امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است/ چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی کار نیست؟
  • آخرین مهلت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی‌ها کار نیست؟!
  • فرصت داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی تا ۱۸ اردیبهشت
  • کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت + سوابق
  • توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا