Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@08:23:31 GMT

نارضایتی ناشران قرآنی از نمایشگاه کتاب هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۹۰۴۶

نارضایتی ناشران قرآنی از نمایشگاه کتاب هرمزگان

هفدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان که کار خود را از ۱۲ بهمن‌ماه با ۴۴۰ غرفه آغاز کرده بود در روز جمعه، ۱۸ بهمن‌ماه در حالی به پایان رسید که نارضایتی ناشران قرآنی را در پی داشت.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، هفدهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان و ششمین نمایشگاه منطقه‌ای مطبوعات و رسانه‌های دیجیتال که با حضور مقامات و مسئولان استانی و وزارتی افتتاح شده بود در روز جمعه، 18 بهمن‌ماه به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا صادقی، نماینده نشر مرکز مطالعات پژوهشی 27 بعثت در گفت‌وگو با ایکنا هرمزگان اظهار کرد: در سال جاری برای دومین‌بار نشر را به بندرعباس آورده‌ایم. کتاب‌های ما بیشتر در رابطه با لشکر 27 محمد رسول‌الله، شهدای مدافع حرم و به‌خصوص زندگی شهید حاج قاسم همدانی و شهدای تهران و دماوند است.

وی ادامه داد: دهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت از برنامه‌های جنبی کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان نیز در آذرماه 98 در بندرعباس برگزار شد و علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه دفاع مقدس محصولات موردنظر خود را در آن نمایشگاه خریداری کردند، از این‌ رو هفدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان اشباع شده و ما تنها 400 هزار تومان فروش داشتیم.

بن‌های تخفیف نمایشگاه برای عموم یکسان نبود

نماینده نشر مرکز مطالعات پژوهشی 27 بعثت ادامه داد: در هفته اول نمایشگاه کتاب دفاع مقدس نیز استقبال بسیار ضعیف بود اما در هفته دوم با توزیع بن‌های تخفیف توسط استانداری و سپاه استان هرمزگان، استقبال از  نمایشگاه روند بهتری را در پیش گرفت.

صادقی بیان کرد: بن‌های نمایشگاه کتاب دفاع مقدس دارای 40 درصد تخفیف و عمومی بود، درحالی‌که بن‌های نمایشگاه کتاب تنها 20 درصد تخفیف داشت و شامل تمام افراد نیز نمی‌شد، میزان تخفیف تنها برای افراد با مدارک تحصیلی دیپلم، لیسانس و دکتری با درصدهای متفاوت بود.

برنامه‌های جانبی نمایشگاه سمت‌وسوی کتاب نداشت

نماینده نشر معارف از استان هرمزگان نیز در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه در نمایشگاه سال جاری فروش نسبت به سال گذشته بسیار ضعیف بود، گفت: گرانی کتاب، برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در چند ماه اخیر و تبلیغات ضعیف در سطح شهر و فضای مجازی از دلایل استقبال کمتر مردم بود، بسیاری از مردم از برپایی نمایشگاه اطلاعی نداشتند و روزانه تعداد زیادی از افراد از غرفه داران می‌پرسیدند نمایشگاه در رابطه با چه عنوانی است.

وی تصریح کرد: از بانک شهر انتظار داشتیم تا آخرین لحظه بن‌های تخفیف را در اختیار مردم قرار دهد اما در همان ساعات اولیه اعلام می‌کردند بن‌ها تمام شده است.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه مسئولان باید در خصوص محتوای کتاب‌های موجود در نمایشگاه نظارت بیشتری داشته باشند، افزود: برنامه‌های جنبی نمایشگاه نیز مرتبط با کتاب‌خوانی نبود و متأسفانه سمت‌وسوی مراسم‌ عروسی داشت.

وی با بیان اینکه فردی که پشت تریبون قرار می‌گیرد الگوی مخاطب است، ادامه داد: دانش‌آموزان از مجریان برنامه‌های  کودک الگو می‌گیرند اما متأسفانه این مجریان الگوی مناسبی نیستند، هم پوشش مجریان و هم نوع موسیقی‌ها مناسب نیست، می‌خواهیم کودکانمان با فرهنگ درست تربیت شوند و درست زندگی کنند و جملات زیبا یاد بگیرند؛ نه اینکه در معرض برنامه‌های ضد فرهنگی باشند.

دست‌های خالی از کتاب مردم در نمایشگاه

نماینده انتشارات تهذیب از شهرستان قم نیز در گفت‌وگو با ایکنا گفت: 14 سال است که در نمایشگاه کتاب هرمزگان حضور دارم و به تمام استان‌های دیگر نیز می‌روم، نمایشگاه بندرعباس در سال‌های گذشته بسیار قوی‌تر بود، در این نمایشگاه نیز حضور مردم خوب بود اما به دست آنان که نگاه می‌کردیم خرید کمی می‌دیدیم.

نماینده انتشارات تهذیب با بیان اینکه مردم در نمایشگاه بندرعباس حضور داشتند اما خریدوفروش نسبتاً ضعیف بود، افزود: گرانی کاغذ، قدیمی بودن عناوین و بی‌انگیزگی مردم نسبت به کتاب می‌توانند دلایلی برای کاهش خریدوفروش باشند.

مشکلات اقتصادی و کم‌کاری مسئولان

نماینده نشر نسیم حیات نیز در گفت‌وگو با ایکنا گفت: نشر نسیم حیات، ناشر کتاب‌های مذهبی، قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و قرآن‌های جزءبه‌جزء بوده و حدود 15 سال است که در این رشته فعالیت و با چاپ قرآن در سایزها و رنگ‌های مختلف برای افزایش انگیزه مردم به قرائت قرآن تلاش می‌کند.

این فعال حوزه نشر با بیان اینکه ما 8 سال است که به نمایشگاه کتاب بندرعباس آمده اما هرسال نسبت به سال‌های گذشته با کاهش فروش مواجه می‌شویم، افزود: در سال‌های گذشته بندرعباس یکی از بهترین نمایشگاه‌های کتاب کشور بود  اما چند سالی است که با کاهش فروش مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه سال جاری از 15 کارتون کتابی که آورده‌ایم در حال بازگرداندن 13 کارتون هستیم و این درحالی است که در سال‌های گذشته از10 کارتن کتاب تنها 1 کارتن را بازمی‌گرداندیم.

نماینده نشر نسیم حیات ادامه داد: مردم دوست دارند کتاب بخرند اما عدم تبلیغات و اطلاع‌رسانی خوب از طرف دستگاه‌های ذی‌ربط و مشکلات اقتصادی و نبود دلسوزی مسئولین مانع از آن می‌شود، اگر هر دستگاهی به کارمندانش بن تخفیف خرید کتاب دهد و آموزش‌وپرورش دانش آموزان بیشتری را به نمایشگاه بیاورد تا با فضای کتاب و کتاب‌خوانی مأنوس شوند، استقبال از نمایشگاه نیز بیشتر می‌شود.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: به‌عنوان ناشری که 1200 کیلومتر راه را طی کرده و به این نمایشگاه آمده‌ام می‌خواهم کتابی که تولید کرده‌ایم به عرضه برسد و مردم استفاده کنند، استان هرمزگان در سال‌های گذشته از بهترین نمایشگاه‌ها بوده اما در سال جاری نسبت به استان‌های دیگر نیز افت شدیدی داشته است.

نماینده نشر نسیم حیات از شهر قم بیان کرد: مردم می‌خواهند کتاب‌های قرآن و تفسیر بخرند اما به دلیل گرانی نمی‌توانند، حتی فردی تقاضای فروش اقساطی داشت.

وی با بیان اینکه افسوس می‌خورم که بودجه به این نمایشگاه‌ها تخصیص داده می‌شود، بن‌های تخفیف در نظر گرفته می‌شوند اما کارها آن‌طور که باید اجرا نمی‌شوند، افزود: جالب است که در بسیاری از استان‌ها برای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار مهم نیست تبلیغاتی در این زمینه صورت می‌گیرد و آیا مردم دغدغه کتاب خواندن دارند یا خیر.

فروش بیش از 8 هزار بن کارت کتاب

محمدحسین زاهدیان، رئیس شعبه بانک شهر هفدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان نیز در گفت‌وگو با ایکنا گفت: 700 میلیون تومان بن کتاب به بندرعباس اختصاص داده‌شده و تعداد 8 هزار و 150 فقره بن کارت در این یک هفته به فروش رسید. به‌صورت میانگین روزی 100 میلیون تومان بن به فروش رساندیم و روز آخر با فروش  100 بن تعداد آن‌ها به پایان رسید.

رئیس شعبه بانک شهر هفدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان تصریح کرد: بانک شهر از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه‌دهنده بن کارت‌ها بوده و هر شخصی با ارائه کارت ملی خود می‌توانست از این  بن کارت‌ها استفاده کند و از 20 درصد تخفیف برخوردار شود.

زاهدیان ادامه داد: افراد بن 100 هزارتومانی را با پرداخت 80 هزار تومان دریافت می‌کردند، همچنین مبلغ ارائه بن‌ها به افراد در سه مقطع تحصیلی زیر کارشناسی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به بالا بن‌ها به ترتیب مبلغ 50 هزار تومان، 100 هزار تومان و 150 هزار تومان بود.

یادآور می‌شود، از میان ۴۴۰ غرفه متعلق به هفدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان 40 غرفه قرآنی در این نمایشگاه حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب هرمزگان بن تخفیف کتاب هفدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان نمایشگاه کتاب دفاع مقدس سال های گذشته هرمزگان نیز استان هرمزگان نمایشگاه نیز بن های تخفیف نمایشگاه ها درصد تخفیف هزار تومان بهمن ماه بانک شهر استان ها سال جاری بن کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران امروز پیش از آغاز دویست و سی‌ویکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه یک سال بیشتر به اتمام دوره پنجم مدیریت شهری نمانده و اگر بخواهید وعده‌ای به شهروندان در خصوص نیاز شهر تهران و تحقق آن بدهد، اظهار کرد: ابتدا روز شوراها را به شورایی‌ها تبریک می‌گویم، ان‌شاءالله همه شورائیان در سراسر کشور بتوانند خدمتگزاران و خادمین خوبی برای مردم خودشان باشند.

وی با تاکید بر اینکه بنده هیچ وقت وعده‌ای نمی‌دهم و بنابراین این بار هم وعده‌ای نخواهم داد، افزود: آنچه که در مسیر اجراست پروژه‌های عمرانی ما هستند. پروژه‌های بزرگی در شهر تهران وجود دارد که به سرعت جلو می‌روند و امیدواریم به سرعت آماده و تحویل شوند و مردم از آنها استفاده کنند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: برنامه‌هایی در ارتباط با خریدها به‌ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی داریم که آنها هم با شدت و حدت هر چه تمام‌تر به‌رغم همه کارشکنی‌ها و کم‌کاری‌هایی که در بعضی‌ جاها ممکن است وجود داشته باشد انجام می‌شود.

چمران در پاسخ به این سؤال که آیا مشکل واگن‌ها حل شده است، گفت: هنوز این مسئله حل نشده است البته دوستان وزارت کشور لطف کردند و گام‌هایی در این خصوص برداشته شده است. دوستان نامه دیگری دادند تا مبلغ تامین و به اعتبار سازنده واریز شود و آنها شروع به ساختن کنند، البته طبق قولی که از سازنده گرفتیم آنها کار ساخت را شروع کردند و این مایه امیدواری است. ان‌شاءالله بتوانند حدود 14 ماهی که قول دادند این کار را به سرانجام برسانند.

وی ادامه داد: دیدگاهی که من دارم جهادی است. چون همیشه در چنین مسیری حرکت می‌کردم. اینکه این پروژه‌ها و خریدها یک ساعت زودتر به نتیجه برسد به نفع مردم و برای من واقعا مهم است. تلاش از سوی اعضای شورا صورت می‌گیرد هر کس به میزان توانش تلاش می‌کند که بتواند این مشکلات را حل بکند البته  مشکلات هم فراوان است.

رئیس شورای شهر تهران تاخیر در این مسیر باعث از دست رفتن زمان می‌شود، تصریح کرد: سعی می‌کنیم این مسائل را انجام بدهیم. نه این دوره دوره‌های قبل هم اینچنین بوده. مثلا در دوره‌های قبل برای تاسیس بانک شهر نیاز به 200،300 امضا بود شبانه کسانی را مامور کردیم که از افراد امضاهایشان را بگیرند. با چنین حرکات جهادی باید کارها را انجام داد. اگر غیر از این باشد به نتیجه نمی‌رسیم.

چمران درباره مافیای خودروهای برقی انتقاد کرده است، گفت: چون در این باره اطلاعاتم دقیق و صددرصدی نیست نمی‌توانم اظهارنظر بکنم.

وی در پاسخ به این سؤال که نمایشگاه کتاب باز هم در بین‌المللی برگزار خواهد شد، گفت: خوشخبختانه تعدادی از رسانه‌ها به این موضوع اشاره کرده بودند. برگزاری چنین نمایشگاه‌های رفت و آمد را مختل می‌کند البته مسئولان اعلام کرده‌اند سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سؤال که اخیراً در سکوهای مترو تبلیغاتی در ارتباط با برگزاری نمایشگاه صنعت، حمل و نقل ریلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران مشاهده می‌شود، گفت: اگر این تبلیغات را شرکت‌هایی که اجاره کرده باشند انجام داده باشند آنها هر تبلیغی که مجاز باشد می‌گذارند اما اگر این تبلیغ را خود مترو گذاشته باشد قطعاً ما برخورد می‌کنیم. اگر شرکت‌هایی که اجاره کرده باشند دیگر دست مترو نبوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید