Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلنگ احداث کارخانه جمع‌آوری و فرآورش گازهای مشعل در منطقه غرب کارون با حضور استاندار خوزستان، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان و جمعی از مسئولان محلی به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شرکت نفت و گاز اروندان در قالب قرارداد فروش گازهای مشعل، قرارداد جمع‌آوری و شیرین‌سازی حدود ۵۰ میلیون فوت‌مکعب در روز از گازهای تولیدی واحد بهره‌برداری غرب کارون را با یک شرکت داخلی (شرکت مهندسی کاناز مشاور) امضا کرده است که پیرو این قرارداد، عملیات اجرایی ساخت کارخانه جمع‌آوری و فرآورش گاز موضوع قرارداد، امروز (یکشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه) کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، مدت زمان درنظر گرفته شده برای احداث این کارخانه ۱۸ ماه و قرار است برای مدت پنج سال، روزانه ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز تحویل بخش خصوصی شود.

جمع‌آوری گازهای همراه نفت در مسیر تحقق اهداف زیست‌محیطی از جمله رویکردهای مورد تاکید وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران است و به این منظور، پروژه‌های متعددی در سطح صنعت نفت تعریف شده و در حال پیگیری است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کلنگ احداث نفت و گاز نفت کارخانه جمع آوری جمع آوری غرب کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دور جدید اکتشافات چین در نیمه پنهان ماه

چین فضاپیمای ماموریت رباتیک خود را به سمت نیمه پنهان پرتاب کرده و این فضاپیما قرار است نمونه‌هایی را از سطح ماه جمع‌آوری کند و به زمین بازگرداند.

به گزارش ایسنا، یک موشک لانگ مارس ۵ حامل فضاپیمای ماموریت بازگشت نمونه چانگ‌ای ۶ امروز در ساعت ۱۳ به سمت ماه پرتاب شد. این ماموریت از مرکز پرتاب ماهواره ونچانگ (Wenchang) چین در استان هاینان (Hainan) پرتاب شد.

به نقل از اسپیس، چانگ‌ای ۶ (Chang'e ۶) در طول ماموریت ۵۳ روزه به جمع‌آوری نمونه از ماه خواهد پرداخت. این ماموریت شامل چهار قطعه سخت‌افزاری مختلف از جمله یک مدارگرد ماه، یک فرودگر ماه، یک فضاپیمای صعودکننده و یک ماژول ورود مجدد است.

ابتدا مدارگرد ماه به مدار ماه می‌رسد و وارد مدار می‌شود. از آنجا فرودگر و صعودکننده را روی سطح ما می‌فرستد.

فرودگر رباتیک یک دهانه برخوردی بزرگ در سمت پنهان ماه به نام حوضه آپولو را تحت نظر دارد و تلاش خواهد کرد تا ۴.۴ پوند (دو کیلوگرم) از مواد ماه را جمع‌آوری کند.

پس از جمع‌آوری نمونه‌ها، آنها به وسیله نقلیه صعود منتقل می‌شوند و سپس به سمت مدارگرد پرتاب می‌شوند. پس از اتصال نمونه‌ها به مدارگرد، فضاپیما سفر خود را به سمت زمین آغاز خواهد کرد.

اگر این نمونه‌ها با موفقیت بازگردانده و جمع‌آوری شوند، اولین نگاه اجمالی زمین به مواد بکر ماه از سمت دور ماه فراهم خواهد شد که به یافتن پاسخی برای سؤالات مربوط به تاریخچه منظومه شمسی و تکامل ماه کمک می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • آمادگی نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز چشمه‌خوش و کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • آغاز دور جدید اکتشافات چین در نیمه پنهان ماه
  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میدان‌های نفت و گاز غرب کارون
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس
  • ساخت وسایل لوکس از پوست هزاران تمساح در کارخانه‌ (فیلم)
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد