Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری فردا: دکتر فاطمه رهبر در پاسخ به این پرسش که با توجه با بیانات حضرت آقا در مورد ویژگی‌های یک شخص مناسب برای نمایندگی مجلس که شامل ایمان، شجاعت، روحیه جهادی و انقلابی و طرفدار عدالت بودن است، مصداق این صفات چه افرادی می‌توانند باشند، اظهار کرد: به نظر می رسد صفات و ویژگی های مورد نظر به روشنی در فرمايشات رهبری معظم انقلاب بیان شده و دیگر نیازی به ترجمان آن نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچه که سبب می شود تا ما به مصادیق این فرمايشات بیشتر پی ببریم به سوابق ، آرا و افکار و عقاید و گرایش نامزدهای نمایندگی بر می گردد.
وی ادامه داد: عدالت طلبی ، انقلابی بودن ، ایمان و شجاعت داشتن و ... مجموعه صفاتی هستند که نمایندگان مجلس در صورت دارا بودن آن می توانند کشور و نظام را به سرمنزل مقصود برسانند.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارائه برنامه دقیق و مشخص و طبق وظایف درج شده در قانون اساسی و به دور از هر وعده دروغین و خارج از عرف میتواند در این راستا قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه افراد با سابقه معلوم، مشخص، شفاف و بدون هر گونه نقطه خاکستری و با بصیرت میتوانند از مصادیق بارز این ویژگی ها باشند، تاکید کرد: کشور نیازمند نماینده ای است که با تمام وجود در حفظ استقلال و آزادی و استحکام بنیان نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کند.
رهبر در ادامه و در پاسخ به این پرسش که منظور دکتر قالیباف از این سخنان که امروز دعوا دیگر بر سر اصلاح‌طلبی و اصولگرایی نیست، بلکه بر سر عرضه دار و بی‌عرضه بودن افراد است، چه می‌تواند باشد، اظهار کرد: به نظر می رسد چنین اشاراتی به این مفهوم باشد که آنچه در سالیان اخیر در قالب دو قطبی اصول گرایی و اصلاح طلبی در فضای سیاسی کشور در حال رقابت و بروز و ظهور بوده، کارآیی خود را از دست داده است.
وی افزود: حتی مقام معظم رهبری نیز به جای این اصطلاحات از واژه های انقلابی و غیر انقلابی استفاده فرمودند.
این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این موضوع هم از نظر ساختاری و هم از نظر محتوایی و شرایط روز اجتماعی، سیاسی و اقتصادی قابل بررسی و ارزیابی است، تصریح کرد: شکی نیست که هر دو جبهه اصول گرایی و اصلاحات درجای خود نیازمند تحلیل و آسیب شناسی دقیق هستند.
این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه خاطرنشان کرد: جنبه مهم این بحث نیز که همان عرضه دار و بی عرضه بودن است نیز به موضوع کارآمدی باز می گردد که امروز مورد خواست و مطالبه همگانی است.
وی در پایان تاکید کرد: بیعرضگی و عرضه داری یعنی فارغ از گرایش سیاسی معمول ، باید توجه به کارایی و کارآمدی افراد در قالب شاخص خدمت گذاری مورد توجه باشد و با این رویکرد است که مجلس و دولت آتی می تواند در راستای کارآمدی و تحقق مطالبات بحق مردم اقدامات اساسی داشته باشند .

منبع: فردا

کلیدواژه: فاطمه رهبر انتخابات مجلس قالیباف اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۹۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات گفت: در انتخابات دور دوم مجلس مردم برای هر کرسی دو گزینه برای انتخاب دارند و این کار را برای آنان آسان‌تر می‌کند. 

او افزود: مردم باید با مشارکت بیشتری نسبت به دور اول در انتخابات شرکت و بار دیگر به تکلیف دینی،سیاسی و اجتماعی خود عمل کنند.

مصباحی مقدم متذکر شد: آینده چهار سال بعدی قوه مقننه به دست مردم است وانتخاب برای تعیین تکلیف چهل و پنج کرسی باقی مانده مجلس اهمیت بسزایی دارد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: از احزاب و تشکل‌های سیاسی تقاضا دارم تا به صورت مشترک لیست بدهند تا کاندیداها پشتوانه سیاسی و اجتماعی محکم‌تری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد
  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۸۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج توسط سپاه چالدران 
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • واکنش ایران سرعت سقوط آزاد حیثیت دروغین اسرائیل را افزایش داد
  • معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسک‌خونه»