Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@16:54:32 GMT

آبادانی مناطق محروم با ۳۴ هزار پروژه عمرانی برکت

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۳۹۷۳۴

آبادانی مناطق محروم با ۳۴ هزار پروژه عمرانی برکت

تعداد پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم کشور به بیش از ۳۴ هزار پروژه رسید.

به گزارش ایکنا؛‌ به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره)، امیرحسین مدنی، مدیرعامل این بنیاد، گفت: بنیاد برکت بیش از ۳۴ هزار و ۴۲۴ پروژه عمرانی و زیربنایی را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  مدنی افزود: بنیاد برکت برای اجرای این پروژه‌ها بیش از ۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی نموده و تخصیص داده است.
مدیرعامل بنیاد برکت اظهار کرد: ۳۴ هزار و ۴۲۴ پروژه عمرانی و زیربنایی مذکور شامل ۱۷۰۰ مدرسه، ۱۱۶۰ مسجد و مراکز فرهنگی و مذهبی، ۳۱۴ خانه عالم، ۲۸ حوزه علمیه، ۳۰ هزار واحد مسکن محرومین، ۲۲۵ بیمارستان و مرکز جامع سلامت و ۸۱۵ پروژه زیربنایی دیگر شامل آب‌رسانی، ساخت راه و جاده، برق‌رسانی، مرمت قنوات و ... می‌شود.
مدنی میزان اعتبار تخصیص داده شده برای ساخت مدارس برکت، مساجد و مراکز فرهنگی، مسکن محرومین، پروژه‌های زیربنایی، و ساخت و تکمیل بیمارستان و مراکز و خانه‌های بهداشت را به ترتیب ۸ هزار و ۹۸۰، یک‌هزار و ۴۴۰، یک‌هزار و ۴۰، ۴ هزار و ۲۴۰ و ۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
وی با اشاره به ساخت هزار و 700 مدرسه برکت با 9 هزار و 540 کلاس درس در مناطق محروم کشور، بیان کرد: این مدارس در دو هزار و 600 روستای محروم ۳۱ استان کشور در دست ساخت است که از این تعداد،  هزار و ۲۴۵ مدرسه به بهره‌برداری رسیده و ۲۰۰ هزار دانش آموز در آن‌ها مشغول به تحصیل شده‌اند.
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: این بنیاد همچنین نسبت به ساخت هزار و ۱۶۰ مسجد، حسینیه، مصلی و دارالقرآن در دو هزار و ۲۵۰ روستای کشور متعهد است که از این تعداد، ۸۴۰ پروژه را به بهره‌برداری رسانده و مابقی را در دست احداث دارد.
مدنی افزود: بنیاد برکت ساخت ۳۱۴ خانه عالم و احداث، تجهیز و تکمیل ۲۸ حوزه علمیه را نیز در دستور کار دارد که تا به امروز ۲۰۰ خانه عالم و ۲۳ حوزه علمیه را به پایان رسانده است.
وی درباره پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در حوزه بهداشت و درمان نیز توضیح داد: ساخت ۲۲۵ طرح را در این حوزه در دست اقدام داریم. بنیاد برکت در ساخت و تکمیل ۱۰ بیمارستان در سراسر کشور مشارکت داشته که از این تعداد، ۸ بیمارستان آغاز به کار کرده است.
مدیرعامل بنیاد برکت گفت: این بنیاد در حال ساخت چهار مرکز تخصصی درمان سرطان با ظرفیت ۵۶۰ تخت و بیمارستان بین‌المللی ۷۴۰ تختخوابی برکت است. همچنین از ۲۱۰ مرکز جامعه سلامت و خانه بهداشت، ۱۴۰ مرکز در ۶۰۰ منطقه محروم و روستایی کشور افتتاح شده است.
مدنی با اشاره به ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن محرومین توسط بنیاد برکت با حجم سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۴۰ میلیارد ریال بیان کرد: تا به امروز ۱۱ هزار واحد تکمیل و در اختیار نیازمندان قرار داده شده است.
به گفته وی، بنیاد برکت همچنین ۸۱۵ پروژه عمرانی و زیربنایی دیگر را در حوزه‌هایی نظیر آب‌رسانی، احداث جاده و پل، برق‌رسانی، راه‌سازی، مرمت قنوات و... در دو هزار روستای محروم کشور در دست اقدام دارد یا به بهره‌برداری رسانده است.
مدیرعامل بنیاد برکت با تأکید بر این‌که تمام ۳۱ استان کشور تحت پوشش طرح‌های عمرانی و زیربنایی این بنیاد قرار دارند، بیان کرد: هرچند بنیاد برکت با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) مبنی بر محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محروم و کمتر توسعه یافته از طریق ایجاد فرصت‌های کسب و کار، عمده فعالیت‌ها و اقدامات خود را بر اشتغال‌زایی در این مناطق متمرکز کرده است، اما به اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی در مناطق روستایی و محروم نیز توجه ویژه دارد. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: بنیاد برکت مناطق محروم بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان پروژه عمرانی و زیربنایی بهره برداری رسانده عمرانی و زیربنایی مدیرعامل بنیاد برکت مناطق محروم بنیاد برکت مسکن محرومین میلیارد ریال دست اقدام حوزه علمیه محروم کشور دو هزار هزار واحد خانه عالم یک هزار پروژه ها ۳۴ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید