Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی فارس با اشاره به نقش صنعت فرش در كشورمان در بحث اشتغالزایی گفت: از سال 93 سازمان تأمین اجتماعی به دلایلی اقدام به حذف بیمه بافندگان کرده است و ادامه روند حذف بیمه بافندگان صنعت فرش با تهدید جدی روبه‌رو كرده است.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جلسه کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی فارس با سه دستور جلسه مسائل مرتبط با اصلاح تبصره یک ماده ۲ آئین‌نامه طرز تنظیم صورت مزد و حقوق (مزایای مشمول کسر حق بیمه)، مسائل مرتبط با رأی صادره توسط دیوان عدالت اداری در خصوص ماده 24 قانون کار و مسائل مرتبط با لغو قرارداد بیمه قالیبافان در صورت عدم پرداخت حق بیمه قالیبافی در زمان مشخص با حضور کارشناسان بخش دولتی و خصوصی امروز، 20 بهمن‌ماه در این اتاق برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی‌رضا قدرتی، عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی فارس در این جلسه گفت: فرش یک کالای ایرانی و صنعت فرش یکی از پتانسیل و مزیت‌های استان فارس است که در بحث صادرات، ارزآوری و ایجاد اشتغال استان موثر است.
وی با اشاره به اینکه از سال 93 سازمان تأمین اجتماعی به دلایلی اقدام به حذف بیمه بافندگان کرده است، افزود: معضلی که در چند سال اخیر در موضوع بیمه بافندگان فرش ایجاد شده موجب از دست دادن بسیاری از بافندگان حرفه‌ای و متعهد در استان شده است.
قدرتی اظهار كرد: سازمان تامین اجتماعی تاخیر یک روزه در پرداخت حق بیمه و یا عدم حضور فرد در بازدید سرزده را به‌عنوان ابزار برای حف بیمه بافندگان می‌کند که چنین برخوردی از سوی سازمان تامین اجتماعی منطقی نیست و اشتغال در این بخش را با خطر روبه‌رو کرده است.
وی با بیان اینکه با ادامه روند حذف بیمه بافندگان صنعت فرش با تهدید جدی روبه‌رو است، اضافه کرد: راهکار کارآمد و موثر برای سازمان تأمین اجتماعی بهره‌گیری از ظرفیت اتحادیه‌ها و انجمن‌های فعال در حوزه فرش است که با همکاری این تشکل‌ها می‌توانند بافندگان واقعی را به‌صورت دقیق شناسایی کنند.
قدرتی در خصوص دستور جلسه مسایل مرتبط با اصلاح تبصره یک ماده 2 آیین‌نامه طرز تنظیم صورت مزد و حقوق نیز ادامه داد: این بحث موجب بروز اختلافاتی مابین کارگر و کارفرما شده است که تقاضاهایی برای حل معضل این موضوع به اتاق واصل شده است.
در این جلسه سیدمحمدرضا سجادی‌فر، نماینده اداره‌کل تامین اجتماعی استان فارس نیز در توجیه محاسبه هزینه بیمه این دست خدمات به فعالیت‌های مستمر و غیر مستمر دریافتی شرکت‌ها و الزام به ثبت قانونی خدمات مستمر در دفاتر؛ به مفاد بخشنامه 5 جدید درآمد و مزایای نقدی غیر مشمول حق بیمه قید شده در آن و همچنین مفاد بخشنامه 3/11 جدید درآمد و اصلاح برخی از مقررات بازرسی از دفاتر قانونی اشاره کرد و گفت: هر هزینه‌ای خارج از بخشنامه‌های قید شده، از شمول معافیت مزایای غیر نقدی خارج است.
وی همچنین با اشاره به عدم پرداخت سهم 20% دولت از نرخ ثابت 27% بیمه قالیبافان گفت: یکی از دلایل اصلی ایجاد خلل در بیمه بیمه‌شدگان قالیبافان عدم تأمین مالی آن توسط دولت است.
سجادی‌فر بیان کرد: پیشنهاد مشخص ما مهلت قانونی و مناسب سه ماهه جهت پرداخت حق بیمه است که این مدت زمان فرصت زمانی مناسب جهت پرداخت برای بافندگان است.
در ادامه جلسه فرهنگ فرهادی، نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس هم به بحث مسائل مرتبط با رأی صادره توسط دیوان عدالت اداری در خصوص ماده 24 قانون کار و تبعات اجرایی كردن این رأی برای اشتغال و تولید کشور و همچنین تحت تأثیر قرار دادن قراردادهای بلند مدت و تبدیل آن به قراردادهای یک ساله و تخریب بحث دانش و استفاده از نیروهای متخصص پرداخت.
فرهادی گفت: در خصوص شائبه پیش آمده جهت پیمانکاران و نحوه تسویه حساب پیمانکاران با نیروهای خود، باید به موضوع عدم شمولیت این رأی برای پیمانکاران، عدم شمولیت علی‌الحساب بودن سنوات و عدم قید مزایای پایان کار در ماده 24 قانون کار توجه شود.
وی افزود: لذا با توجه به ابهامات فراوان در رأی صادره و تبعات اجرایی كردن آن و تحت تأثیرقرار دادن تولید و اشتغال کشور، مقرر شد مکاتبه‌ای بر اساس مستندات و علت مخالفت بر اساس ماده ۹۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری صورت گیرد.
یادآور می‌شود، در این جلسه به موضوع مسائل مرتبط با اصلاح تبصره یک ماده ۲ آئین نامه طرز تنظیم صورت مزد و حقوق (مزایای مشمول کسر حق بیمه) و مشمولیت هزینه بیمه خدمات غیر رسمی و متناوب دریافتی شرکت‌ها از طرف سازمان و مشکلات مرتبط با ثبت و عدم ثبت این نوع هزینه‌ها در دفاتر قانونی و مشکلات بعد از آن به‌صورت کارشناسی و تخصصی پرداخته شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس سياست و اقتصاد بيمه قالي بافان صنعت فرش سازمان تأمین اجتماعی حذف بیمه بافندگان دیوان عدالت اداری ماده 24 قانون کار کمیسیون مالیات مسائل مرتبط پرداخت حق بیمه استان فارس رأی صادره صنعت فرش روبه رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۹۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از ابلاغ بیمه هنرمندان صنایع دستی خبر داد و گفت: امیدواریم این مراحل کنترل و نظارتی تا اوایل خردادماه انجام شود که بتوانیم در این ماه شاهد عقد قرارداد بیمه این افراد باشیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مریم جلالی با بیان اینکه از شهریور 1401 بحث بیمه هنرمندان با وجود فراز و نشیب‌های زیاد پیگیری شد، تصریح کرد: این مهم با مکاتبات وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با رئیس جمهوری محقق شد و نهایتا در بهمن 1402 با دستور اکید رئیس جمهوری بیمه 10 هزار نفر از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی که از این تعداد 8 هزار نفر هنرمند صنایع دستی و 2 هزار نفر راهنمایان گردشگری را شامل می‌شود، در دستور کار قرار گرفت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه بحث تأمین اعتبار منجر به طولانی شدن این بحث شد به طوری که تا انتهای سال گذشته طول کشید، گفت: از بهمن سال 1402 به دنبال ابلاغیه از سازمان تامین اجتماعی، لیست اسامی افراد واجد شرایط را جمع‌آوری کردیم. اسامی توسط استان ها ارسال و در چند مرحله پایش شد.

او با بیان اینکه اولویت ما گروه سنی بوده است، اظهار کرد: باتوجه به اینکه اگر سن افراد از 50 سال عبور کند امکان تحت پوشش قرار گرفتن بیمه آنها نیست، لذا مقرر شد در این مرحله اولویت سنی ما 40 تا 50 سال باشد و افرادی که سابقه و تاثیرگذاری بیشتری در صنایع دستی دارند مشمول شوند.

جلالی با اشاره به اهمیت و توجه به بحث معیشتی هنرمندان گفت: افراد برای بیمه شدن علاوه بر مجوز میراث فرهنگی باید کارت فنی حرفه ای نیز داشته باشند.

بازدید 2 میلیون نفر از کارگاه‌های صنایع دستی در ایام نوروز

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به اینکه قبل از تحت پوشش قرار گرفتن بیمه، فرایند کنترل و بازرسی تامین اجتماعی نیز انجام می‌شود، اظهار کرد: افراد باید حتما در رشته خود کار کنند، معاینات پزشکی هم انجام دهند و سپس فرایند لازم در سامانه طی می شود.

او با بیان اینکه یک شغل زمانی پایدار است که فرد بتواند بعد از بازنشستگی مستمری دریافت کند، گفت: در صورت درگذشت هنرمند صنایع دستی، خانواده او می‌تواند از مستمری آن استفاده کنند و حتی اگر فرد از کار افتاده شود نیز می‌تواند از این بیمه استفاده کند. همچنین این افراد توسط سازمان تامین اجتماعی و بازرسان ادارات میراث فرهنگی استان ها پایش می‌شوند.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد : امیدواریم مراحل کنترل و نظارت تا اوایل خرداد ماه سال جاری انجام شود تا بتوانیم در این ماه شاهد عقد قرارداد بیمه این افراد باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی
  • سن بازنشستگی تغییر کرد
  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • چرا بیمه سلامت حساب واحد بانکی ندارد
  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • پروژه دریافت لیست هوشمند حق بیمه کارگاه‌ها در استان فارس آغاز شد
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است