Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید زرندی، بعدازظهر یکشنبه در مراسم افتتاح یک واحد تولیدی درب و پنجره‌های آلومینیومی در یزد بر توجه به حوزه پایین دست صنایع آلومینیومی تاکید کرد و اظهار داشت: پتانسیل‌های بسیاری در این بخش در کشور داریم اما به آن بی توجهی شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه فولاد، ظرفیت تولید کشور ۳۰ میلیون تن است که در چند سال اخیر برنامه ریزی های خوبی در حوزه فلزات اساسی در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرندی، ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور را ۴۹۷ هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: با افتتاح آلومینیوم جنوب، تحرک و رونق جدیدی در این صنعت رخ می‌دهد به نحوی که در صنعت یاد شده، یک میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته و ظرفیت تولید ۳۳۰ هزار تن آلومینیوم در سال را دارد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اولویت‌ها و برنامه‌های سال ۹۹ در وزارت صمت عنوان کرد: تکمیل زنجیره پایین دست صنایع فلزی از رویکردهای ما در سال آینده است.

وی افزود: در این راستا در استان یزد پتانسیل خوبی وجود دارد و باید به سمت شهرک‌های تخصصی در همین زمینه‌ها برویم.

زرندی ادامه داد: نگاه به زنجیره ارزش در همه کشورها در طراحی شهرک‌های صنعتی مدنظر است و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، احیای واحدهای تعطیل و نیمه فعال را نیز از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و افزود: باید بتوانیم واحدهای غیرفعال و دچار مشکل را دوباره به تولید باز گردانیم.

زرندی ادامه داد: توقع من از یزد این است که در حوزه نساجی و پوشاک اتفاقات بزرگی را رقم بزند و مسئولان استان نیز از این دست صنایع، حمایت ویژه ای داشته باشند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا دلار سرمایه گذاری فلزات نساجی وزارت صنعت معدن و تجارت انتخابات 98 بودجه 99 جشنواره فیلم فجر ۳۸ ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی پایین دست صنایع معدن و تجارت ظرفیت تولید وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۳۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید بهروان، در جریان بازدید از چاپخانه‌ها و صنایع تولیدی شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه، اظهار کرد: با توجه به شعار سال، سلسله نشست‌هایی پارسال در راستای «رشد تولید، مهار تورم» با حضور اساتید برجسته صنعت چاپ، به صورت مجازی برگزار شد.

وی گفت: در این بررسی‌ها تاکید شد فعالین صنعت چاپ برای حفظ جایگاه خود، نیازمند تغییر رویه و ریل گذاری جدید هستند چرا که با رعایت نکردن این مقوله در آینده‌ای نه چندان دور از این چرخه حذف خواهند شد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حفظ جایگاه فعالان صنعت چاپ به عنوان صنایع مادر باید در دستور کار ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها قرار گیرد.

بهروان ادامه داد: صنعت چاپ به عنوان تاثیرپذیر می‌تواند در راستای صادرات محصولات تولیدی کشور نقش آفرین باشد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: افزایش تولید و فعال بودن صنایع غذایی و شیمیایی نیز می‌تواند به ارتقا و گسترش فعالیت‌های صنعت چاپ کمک کند.

بهروان گفت: از جمله تأکیدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پاسداشت زبان فارسی، عدم درج عناوین بیگانه بر روی محصولات داخلی است که باید مورد توجه ویژه باشد.

در این سفر یک روزه از فعالیت و نحوه بکارگیری از دستگاه‌های چاپ در شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کاوه ساوه بازدید شد.

کد خبر 6098326

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است