Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی، قصد دارد از ظرفیت علمی و حرفه‌ای متخصصان ایرانی خارج از کشور در حوزه حمل‌ونقل استفاده کند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سامانه همکاری‌های علمی خارج از کشور در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شاخه‌ای از حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان است که به ایرانیان مقیم خارج از کشور اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه با هدف استفاده از ظرفیت علمی و حرفه‌ای متخصصان ایرانی خارج از کشور در مراکز علمی، فناوری و صنعتی کشور، ارتقای سطح علمی و حرفه‌ای پایگاه تخصصی همکار و فراهم کردن شرایط مناسب توسعه فناوری‌های نوظهور و پیشرفته در کشور ایجاد شده است.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در همین راستا اقدام به حمایت و جذب نخبگانی کرده است که در حوزه‌های مختلف صنعت حمل‌ونقل در دیگر کشور‌ها مشغول به تحصیل و یا فعالیت هستند.

در این طرح فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر که در طرازبندی دانشگاه‌ها بین یک تا ۲۰۰ قرار دارند و همچنین کارفرمایان و متخصصانی که در حوزه فنی و مهندسی در خارج از کشور در سازمان‌ها فعالیت داشته‌اند به کشور دعوت شده و در بخش‌های مورد نیاز جذب می‌شوند.

همه رشته‌های فنی و مهندسی و همچنین علوم پایه و رشته‌های مرتبط با فضایی، حمل‌ونقل پیشرفته، هوایی و دریایی به عنوان اولویت‌های ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جذب نخبگان انتخاب شده‌اند.

نخبگان ایرانی بعد از احراز نخبگی و کسب امتیازات لازم وارد مرحله دریافت حمایت‌ها از بنیاد ملی نخبگان می‌شوند. این حمایت‌ها شامل برگزاری دوره‌های تحقیقاتی، ارائه فرصت مطالعاتی و همچنین اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان است. همچنین در این سامانه حمایت‌هایی مانند فراهم کردن فرصت ارائه سخنرانی و برگزاری کارگاه، استفاده از تسهیلات وام مسکن و ... هم ارائه می‌شود.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قصد دارد از نخبگان ایرانی غیرمقیم که قصد بازگشت به کشور را دارند، حمایت کند و از آن‌ها در پیشبرد اهداف ستاد و توسعه صنعت حمل‌ونقل کشور بهره بگیرد.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری حمل و نقل پیشرفته نخبگان غیرمقیم فناوری فضایی خارج از کشور علمی و حرفه ای جذب نخبگان حمایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور طی حکمی، امیرحسین میرآبادی را به سمت رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‎بنیان ریاست‌جمهوری منصوب کرد.

در بخشی از حکم انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‎بنیان ریاست‌جمهوری آمده است :

«با عنایت به ابلاغ ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی توسط رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب می‌کنم.

با توجه به اهداف عالی کشور در توسعه تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و نیز اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی علم و فناوری، انتظار می رود علاوه بر انجام کلیه ماموریت‌های محوله پیشین در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های دستگاه‌های ذی ربط با حوزه علم و فناوری نسبت به تدوین اساسنامه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام کنید.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • چاپ ترجمه کتاب اقتصاددان آمریکایی درباره تحول در رفتار
  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت ناباورانه نخبه‌ علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه‌ علمی کشور