Web Analytics Made Easy - Statcounter

با هدف پررنگ‌تر کردن نقش خمس در سطح جامعه بنیاد بین المللی احیای فرهنگ خمس در اصناف کشور تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم درستی نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران با بیان اینکه نقش خمس در جامعه مقداری کمرنگ شده است گفت: به همین دلیل و برای احیای خمس اقدام به ایجاد بنیاد بین‌المللی احیای فرهنگ خمس در اصناف کردیم تا بتوانیم نقش خمس را در کشور و در بین اصناف پررنگ‌تر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه پوشاک ایران در ادامه این همایش و با بیان اینکه افتخار دارم میزان احیای این بخش مظلوم باشم گفت: به سهم خود در اصناف خود را مکلف می‌دانم که این فریضه را احیا کنیم البته ناگفته نماند که موضوع گرفتن خمس نیست بلکه هدف احیای این فرهنگ در خانواده و در سطح جامعه است.

سعید ممبینی رییس اتاق اصناف ایران نیز با حضور در این همایش یکی از نقاط قوت اصناف و بازرایان را همجواری با روحانیت دانست و اعلام کرد: حاصل این موضوع سرعت بخشیدن به اصناف در قبل و بعد از انقلاب است.

وی ادامه داد: امیدوارم این اقدام سراسر خیر و راهی باشد برای ترویج فرهنگ خمس در اصناف و پس از آن شاهد تحولات کیفی در اصناف و بازاریان باشیم.

حجت الاسلام نعیم آبادی رییس بنیاد احیای فرهنگ خمس در اصناف گفت: بحث خمس از دایره دشمن مورد هجوم و از ناحیه دوستان نیز مورد غفلت واقع شده است. بنابراین حضور در این همایش و این بخش برای جاندهی به خمس لازم است. خمس طرح یک مجلس نیست و از جانب خدا برای نجات بشر است.

وی ادامه داد: آیا اروپا از دین گریزان شده است؟ خیر بلکه به دین تمایل دارد و با چهره مهری که نشان می‌دهند را می‌توان از آن فهمید. خمس می‌تواند تشیع را در جهان به عنوان یک راه درست معرفی کند و اگر این ترویج را انجام ندهیم به بشریت ظلم خواهیم کرد.

وی تشریح کرد: خمس یک واجب الهی است و در حج، نماز و حتی غذا اثر دارد و در تمام زندگی ما نمایان است که امیدواریم با این بنیاد بتوانیم اقدامات مثبتی را در جامعه داشته باشیم.

خسرو ابراهیمی‌نیا، نایب رییس دوم اتاق اصناف تهران با بیان اینکه در طول 40 سال اخیر رسانه‌ها و حتی فقها نتوانستند واقعیت خمس را نشان دهند گفت: اقتصادهای شکوفای امروز مانند ژاپن، اروپا و آمریکا به دلیل شفافیت در گردش مالی و پرداختن به ایجاد شعبات مختلف، پژوهشکده‌ها و ایجاد اشتغال است.

وی افزود: مبانی گردش پولی و مالی ما بر اساس یک وظیفه شرعی در بحث اشتغال و ارتقای سطح فعالیت‌های شغلی پرداختن به مساله مالیات و خمس است. ما در بحث خمس بیشتر به جنبه مالی آن پرداخته‌ایم نه جنبه ذاتی و فرنگی آن، در صورتی که اگر به جنبه ذاتی آن بپردازیم شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

در پایان این همایش احکام اعضای بنیاد بین المللی احیای فرهنگ خمس به هر کدام از اعضا اعطا شد که بر طبق آن ابراهیم درستی نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران توسط آیت الله نعیم آبادی رییس بنیاد احیای فرهنگ خمس به عنوان رییس کارگروه این بنیاد در اصناف کشور منصوب شد.

این همایش با حضور نایب رییس اول اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی رییس اتاق اصناف ایران، محمد توکلی رییس هیات ا منای بازار تهران، ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه پوشاک ایران و تعدادی از روسای لشکری و کشوری در سالن همایش‌های مرکز پژوهش‌های پوشاک ایران برگزار شد.

لینک کوتاه: asriran.com/002zTy

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خمس وزیر صمت بنیاد بین المللی احیای فرهنگ خمس نماینده وزیر صمت اتاق اصناف ایران پوشاک ایران نقش خمس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر علمی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس ظهر دوشنبه در این آئین گفت: از مجموع ۱۵۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه این همایش ۵۰ مقاله برای ارائه در همایش پذیرفته شد.

حمید اسدپور افزود: این همایش به دلیل اهمیت بعد تجاری خلیج فارس، بازرگانی دریایی و حمل و نقل را محور اصلی خود قرار داده است.

اسدپور تصریح کرد: موضوع عمده مقالات دریافت شده متمرکز بر بنادر ایران و روابط تجاری ایران با دیگر کشورها است.

دبیر علمی همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس با بیان اینکه این همایش در ۲ روز برگزار می‌شود، گفت: روز نخست همایش توجه به مسائل علمی و روز دوم به عنوان روز فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در روز علمی همایش، پژوهشگران داخلی و خارجی به ارائه مقالات می‌پردازند و در روز فرهنگی بازدید از آثار تاریخی استان برنامه ریزی شده است.

اسدپور بیان کرد: ۱۰ پژوهشگر خارجی از کشورهای عراق، هند، چین، روسیه و بنگلادش در این همایش حضور دارند.

دبیر علمی این همایش تصریح کرد: هدف همایش ایجاد و اتخاذ تدابیری برای ورود و مشارکت هرچه بیشتر مردم و بخش خصوصی در حوزه بازرگانی و حمل و نقل دریایی خلیج فارس است.

وی ادامه داد: این همایش بر ضرورت توجه بسیار جدی به تجارت دریایی از یک سو و سرمایه گذاری در زمینه حمل و نقل دریایی از طریق توسعه زیرساخت‌ها در بنادر و جزایر خلیج فارس تاکید دارد.

خیراندیش محقق و عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در همایش تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس با اشاره به تفاوت تجارت سبک و سنگین گفت: خلیج فارس در بخش تجارت سنگین بسیار استراتژیک است و باید مورد توجه قرار گیرد.

این محقق هم استانی تاکید کرد: ما برای ایجاد ثروت و اقتدار باید تجارت جهانی گذشته را احیا کنیم.

پنل‌های تخصصی انگلیسی و عربی همایش تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود.

کد خبر 6092136

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • وزیر فرهنگ: در خلیج فارس همه منابع غنی انرژی را داریم
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • ببینید | ادعای رییس پژوهشگاه رویان برای احیای نسل دایناسور توسط انسان
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد