Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@20:38:29 GMT

نوار مرزی گیلان در آستانه سفیدپوش شدن

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۴۰۳۹۹

نوار مرزی گیلان در آستانه سفیدپوش شدن

‍‍‍‍‍‍

بارش برف همراه با باران از صبح امروز در نوار مرزی استان گیلان آغازشده و طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی ارتفاعات، دامنه و مناطق جلگه‌ای شهرستان آستارا تا فردا سفیدپوش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، بارش برف در ارتفاعات، دامنه و مناطق جلگه‌ای این شهرستان از صبح امروز به صورت پراکنده آغازشده، اما به دلیل آبکی بودن برف، تا این لحظه دامنه و مناطق جلگه‌ای نوار مرزی استان گیلان سفیدپوش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد مدیریت بحران شهرستان آستارا نیز شب گذشته به ریاست «کامبیز لقمانی‌مقدم» معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار این شهرستان در محل شهرداری آستارا تشکیل و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت مواجه با برف و حوادث ناشی از آن اتخاذ و به اعضای ستاد ابلاغ گردید. 

فردین فرتوت‌نیا رئیس اداره هواشناسی شهرستان آستارا وضعیت آب و هوایی ۴۸ ساعته این شهرستان را ابری و مه‌آلود همراه با بارش برف پیش‌بینی کرده و اعتقاد دارد بارش شدید برف در دامنه و مناطق جلگه‌ای شهرستان آستارا از غروب روز یک‌شنبه آغاز و تا غروب روز دوشنبه تداوم خواهد داشت.

بارش ۱۵ تا ۴۵ سانتی‌متر برف در دامنه و مناطق جلگه‌ای شهرستان آستارا و وجود یخ‌بندان حین بارش از دیگر پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور است که براساس این پیش‌بینی‌ها دمای هوای این شهرستان تا ۴۸ ساعت دیگر به منفی صفر درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

حضور در محل کار و استفاده از سوخت دوم از سوی ستاد مدیریت بحران شهرستان آستارا به نانوایی‌های این شهرستان ابلاغ‌شده و طبق اعلام‌نظر محسن آهنی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آستارا حدود ۲۰۰ واحد نانوایی موظف هستند در ایام بارش برف و یخ‌بندان نان موردنیاز مردم را تأمین کنند.

خودروهای سنگین شهرداری و نیروهای راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان آستارا نیز جهت مواجه با هرگونه بحران در آمادگی کامل هستند و طبق آخرین صورت‌جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان در صورت بارش شدید برف و مسدود شدن راه‌های مواصلاتی اولویت اعضای ستاد، بازگشایی راه‌های اصلی است.

میزان برفی که در ارتفاعات شهرستان آستارا به ویژه گردنه حیران و کوه‌پایه‌های اطراف آن به ثبت رسیده، بین ۱۰ تا ۳۰ سانتی‌متر برآورد شده که طبق آخرین گزارش راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای این شهرستان مسیر گردنه حیران مسدود شده بود که با حضور به موقع نیروهای راه‌داری مسیر برف‌روبی و باز شد.

راه دیگر روستاهای بخش مرکزی و لوندویل شهرستان آستارا باز است و نیروهای راه‌داری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با دو اکیپ ثابت و سیار در محورهای بهارستان و پایانه بار مستقر هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکل، مسیر را برای تردد رانندگان باز نگه دارند.  

استفاده از زنجیرچرخ، همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از سفرهای غیرضروری و حفظ فاصله ایمنی از جمله هشدارهای پلیس راه شهرستان آستارا به رانندگان محور آستارا-اردبیل و بالعکس بوده و به رانندگان توصیه می‌شود پیش از آغاز زمستان و تردد در محورهای برفی از وضعیت کلی خودرو بازدید داشته باشند.

به گزارش فارس، اعلام گزارش اولیه خسارت ها طی ۲۴ ساعت آینده، اعلام تعطیلی مدارس از رسانه‌ها، باز بودن جاده دسترسی به تصفیه‌خانه آب بهارستان و رعایت نکات ایمنی جهت جلوگیری از ترکیدگی لوله‌ها و کنتور آب از دیگر مباحثی بود که از سوی ستاد مدیریت بحران شهرستان آستارا به اعضای ستاد ابلاغ شده است.

انتهای پیام /۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان بارش برف شهرستان آستارا هواشناسی آستارا گردنه حیران گیلان ستاد مدیریت بحران شهرستان آستارا شهرستان آستارا راه داری و حمل پیش بینی پیش بینی ها اعضای ستاد نوار مرزی بارش برف جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۴۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه رفت

هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه امشب (شنبه شب) وارد نوار غزه شد و با فرماندهان ارشد میدانی موجود در منطقه دیدار و گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت اعلام کرد، هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش اسرائیل برای بررسی اوضاع جنگ وارد نوار غزه شده است.

براساس این گزارش، او در این بازدید با یارون وینکلمن فرمانده منطقه جنوبی و باراک حیرام فرمانده لشکر 99 حاضر در گذرگاه میانی نوار غزه دیدار و گفتگو کرد.

آحارانوت به نقل از هالیوی ادعا کرد، ارتش اسرائیل دو هفته مهمی را از یادواره هولوکاست تا روز تاسیس (رژیم صهیونیستی) پشت سر گذاشته و در این بین تلاش خواهد کرد تا ارتش حداقل تلفات را در عملیات نظامی خود داشته باشد.

این بازدید در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌ها از صبح امروز در رابطه با به دست آمدن پیشرفت قابل توجهی در زمینه توافق مبادله اسرا سخن به میان آورده بودند، این اطلاعات حکایت از آن داشت که حماس در مقابل تعهد آمریکا به پایان جنگ و تبدل شدن آتش بس موقت به دائم، حاضر به پذیرش توافق پیشنهادی مصر در رابطه با مبادله اسرا شده است.

اما ساعاتی بعد از اعلام این خبر رسانه‌های عبری زبان به نقل از یک مسئول عالی‌رتبه اسرائیلی خبر دادند، اسرائیل همچنان بر حمله به رفح پافشاری کرده و چه توافق مبادله انجام شود و چه انجام نشود، این تهاجم صورت خواهد گرفت.

احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیلشلیک 30 موشک حزب‌الله به پایگاه میرون ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه رفت
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • زمین لرزه فاریاب خسارتی نداشت